Dear cErolian,

......

TERIMA KASIH!

Terima kasih kerana terus menyokong!

=======================

May 18, 2010

Pertemuan Empat Mata #3: "..dan sebab itu saya berkurung biru"

one-twenty
I'm sorry..



とどこおら ないように
ゆれ て ながれ て
すき とおって いる みず のような こころ であれたら
- HANABI by Mr Children



Abang W dan aku ke laman rumah untuk berbual..

"Apa yang korang bualkan??" Abang
W bertanya.
"Sekejap je, dia letak syarat kalo saya nak ajar
L.."
"Apa syaratnya??"
"Jangan sekalipun sakiti dia.."
Abang W terdiam sekejap, berfikir..

"L, kau kena faham..
L dah banyak lalui perkara yang dia tak suka..
Kami nyaris kehilangan dia dulu...
My dad just wanna show his concern.."

Aku matikan percakapan Abang W..

"Saya faham, abang..
Melihat dia, siapapun takkan berani nak sakiti dia..
Seolah-olah dipukau untuk terus lindungi dia..."

Okay, aku tak patut keluar ayat macam tu,
tambahan pulak depan Abang W..
Abang W tersenyum..

Kami tiba-tiba disapa L dari belakang..

"Apa yang korang borakkan ni??"
"Tak ada apa-apa, saya just cakap kat Abang W yang dah sampai masa saya nak balik.."
Aku berjaya tukar topik..(Itu memang kepakaran aku..)

"Dah nak balik ke?? Tak nak tidur kat sini??" Abang W pelawa..
Sedalam hatiku ingin menatap senyuman L,
tak tergerak hati langsung nak tidur kat rumah besar ni..
"Mungkin lain kali, tapi saya ada hal esok.."
Katalah aku perasan, tapi jelas wajah L kekecewaan..

"Macam mana dengan tadi??
My dad bagi tak???"
L tertanya dalam keterujaan.
"Owh, Abah kata boleh,
tapi dia tak mahu awak jatuh-jatuh dan cedera..
Dia kata saya akan bertanggungjawab untuk semua.."


"ABAH???" Abang W dan L serentak..
Kepelikan..

"Kenapa??" Aku bertanya..
"Siapa Abah??" L tanya
"Your dad laa..."
"Dia suruh panggil 'Abah'???" Abang W pula..
"YUP! Dia kata semua kawan anak dia panggil dia Abah.."

Abang W dan L berpandangan sesama sendiri..
"Awak, tak ada seorang pon kawan kami panggil dia Abah..
Anak-anak dia je panggil camtu.."


Aku kelu seribu bahasa,
rasa bagai ada batu meteor terjunam tepat ke kerongkong aku..
Abang W dan L tergelak kecil
hasil dari wajah terkejut aku..



L hantar aku hingga ke pagar rumah.
Sebelum aku beredar, dia berkata
"Saya suka tengok awak berbaju melayu..
Dalam hati saya, saya bayangkan awak berbaju melayu biru
sama seperti ini.."

Senyumannya, entah kali ke berapa, melajukan degup jantung aku..

"dan sebab tu jugak laa saya pakai baju kurung biru..
walaupun warnanya tak sepadan, namun saya suka.."


"Awak pun manis berbaju kurung...
Saya memang dari dulu suka gadis berbaju kurung,
tambah dengan senyuman awak,
saya berani kata awaklah terhebat malam ni.."

Okay, ayat di atas aku tak sebut depan L sebab tak berani..
Ianya hanya monolog dalam hati aku..

Sebaliknya aku kata
"Mana ada, biasa je pakaian ni..."
SOOOOOOOOOOO L***R..(sila jangan marah!!)



Sebelum naik moto,
aku keluarkan henset,
sambungkan eyephone dari henset ke telinga
buka Music Player
cari lagu
HANABI dari Mr. Children
tekan repeat, tekan play..
Naik moto, start enjin
berangkat pulang
.
.
.
.
.
dalam senyuman...



I wish my heart flowed fast
and smooth like water
so that it would not settle in one place.
- HANABI by Mr Children

=============================
1) [link] ..Encik Penjual Tiket Wayang sebagai Mr MatchMaker
2) [
link] Dilema Awekku Blogger Terkenal!
3) [
link] Andaikata Mata Aku Mampu Merakam, Aku Mahu Capture Senyumannya dan Printkan Sebesar Poster
4) [
link] Aku Tahu, Sepatutnya Aku yang Mulakan. Tapi BAGAIMANA?
5) [
link] Selepas seminggu, tanya soalan tu je??
6) [
link] Kerana Permintaan itu Ditolak, Aku Semakin Berminat Dengan Dia
7) [
link] Adakah ini yang dikatakan REBOUND?
8) [
link] Aftermath
9) [
link] Ahad terbaEk #1: Kenangan Lama Perlu Diganti
10) [
link] Ahad terbaEk #2: Kalau Belum Bersedia, Usah Katakan
11) [
link] Ahad terbaEk #3: Mencari Konklusi
12) [
link] Butang PAUSE dunia aku telah ditekan
13) [
link] Pertemuan Empat Mata #1: Bahana Kopi
14) [
link] Pertemuan Empat Mata #2: Impressi Pertamaku Musnah


16 comments:

  1. your series of story are so addictive..

    bagus2..
    TERBAEK LA...

    ReplyDelete
  2. aku happy baca..hee...

    ReplyDelete
  3. Terkejut ak bila ko tulis lagu Hanabi by Mr Children. Tu lagu feveret ak!!! The nostalgic song in my life.. Best lagu tu.

    ReplyDelete
  4. hahaha mantap mantap...

    keep it up bro~~ novel cinta terbaik setakat ni aku baca di dalam dunia blog hehehe

    ReplyDelete
  5. hanabi eh..?nnti try cari..

    muahahaha..nak tergelak bile dorg ckp xde pun kwn2 dorg pggil daddy dorg "abah"
    bro..lu dah kene beb..ala2 "WAKENABEB"...hahahah..

    p/s:aku rase daddy die tu suke ko...tp..ermm..

    ReplyDelete
  6. permulaan yg bagus..
    ku rasa..abah dia sukakan kau la cero..tapi..ko jgn perasan plak(pulak dah)..hehe..ko jadi diri ko..
    aku suka diri ko yg macam ni..xgelojoh..teruskan ok..good luck..

    psst:aku menanti update nya..

    ReplyDelete
  7. @cha cha
    hahaha, just berkongsi je..

    @KERAK NASI
    aku pon happy ko comment, wawa..
    hehehe

    @WZulhilmi
    ko suka gak??
    aku pon..
    aku ade satu album..

    @shukjessa
    hahaha, cinta sebelah pihak je rasenya..
    hehe

    @pu3aan
    agak terkena laa..
    org tua pon suka kenakan org ek..

    @✿nenek moden✿
    aku pon tak pasti...
    rasenya dia selesa kot dgn aku..
    tp mungkin dia taknak hampakan anak dia..

    ReplyDelete
  8. apsal aku pulak yg senyum lelebih ni confuse sangat hhahaa

    comel sangat :)

    ReplyDelete
  9. hahaha...
    meletOp...

    terbaek dari cEro~~~
    ;D

    ReplyDelete
  10. abah tu nk jadikan kau anak angkat r..bukan menantu..ahahahaha!

    *jht gilerh aku

    ReplyDelete
  11. haha ye aku pun membaca penuh senyum ni haha.. best2... sweet sangat2...

    ReplyDelete
  12. bia betik die ayah awek ko tu suh pgil die abah,
    die tak saba nak ko jadi menantu niii.

    ape lg cpt gi anto rombongan. wakaka

    ReplyDelete
  13. @.::WaNiE:..
    hahaha, senyum je..
    takpe..tak kena bayar pon..

    @raja dinie
    haha, thanks my dear..

    @iema_z
    jadikan anak angkat pon aku tak kesah..
    hehehe

    @SyahNas80 @ Nana
    bagus laa kalo senyum..
    aku pun senyum bila korang kata korang senyum..

    @LUT
    hahaha, tak cukup fulus lg laa..
    nak sponsor ke???

    ReplyDelete
  14. abah L dpt hidu y L sukekn kau...(agak-agak la)..sb 2 die sruh pgil abah..hehhee...(dari sudut pandangan sy la):)

    ReplyDelete
  15. perjalanan mungkin masih panjang lagi.
    =)


    -kudozu

    ReplyDelete
  16. @*dekli*
    owh, aku tak rase L suka aku..
    tp aku mmg suka L..
    heheh

    @Anonymous
    dear kudozu..
    setuju!!!
    perjalanan masih sgt panjang dan perlahan...

    ReplyDelete

"It's not what you've got, it's what you do with it." - cEro, 2026

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Namaku cEro.... Kacak, tinggi, putih gebu, badan tegap, macho.. Kalau korang nampak orang yang memenuhi kriteria di atas, dia BUKAN AKU..
PENERBITAN:


Protected by Copyscape Online Plagiarism Check
Creative Commons License