Dear cErolian,

......

TERIMA KASIH!

Terima kasih kerana terus menyokong!

=======================

May 25, 2010

Sekarang Aku Tahu

one-two-six
I'm sorry



Adik aku balik dari sekolah
penat sebab hari ni dia ada exam kat sekolah..
Tapi, muka dia bukan sahaja kelihatan lesu,
malah nampak sedikit kecewa..

"Susah laa soalan tadi, mak..
Tak boleh buat..."

dia merungut kat emak aku dalam bilik,
tapi aku dengar dari bilik aku sebab bersebelahan.

Lesu
Lesu
dan lesu..
Apa yang lagi lesu bila jawab periksa dengan sedaya upaya namun akhirnya tidak memuaskan??
Otak penat memerah, tapi hasil tiada gemilang..
Bila lesu, muka pun muram...

Maka,
aku ambil kunci motosikal
keluar dan terus ke 7Eleven berhampiran..
Menempuh panas terik bebola api angkasa..


'MESIN ROSAK'
Tertulis di mesin pembuat air
Slurpee tu..
"Tak guna..." herdik aku dalam otak..
Kemudian, aku terus ke 7Eleven kedua yang agak jauh dari rumah aku..

"Ais tak beku laa dik,
baru je letak tadi..."

kata staff 7Eleven tu yang berpangkat makcik..
Di wajah, aku senyum..
Di tangan, aku genggam erat penumbuk menahan geram..

Kemudian aku ke 7Eleven ketiga
terletak di bandar bersebelahan dengan bandar aku tinggal..
Nasib baik Elisa tak buat hal,
perjalanan lancar je..

Di sana,
aku tersenyum panjang..
Aku beli
Slurpee terbesar yang ada
aku rembat sebungkus Snek Ikan Dahfa yang saiz besar 150g
aku bayar, dan senyum kat cik Aida penjaga kaunter 7Eleven yang manis tu
dan balik...



"NAH!!"
Aku hulur
Slurpee tu kat adik aku..

"Keluar beli barang jap tadi,
tetiba teringin nak Slurpee
tu yang beli tu...
Tapi last-last rase tak sedap..
Jadi bagi laa kat hang..."

Aku memang pereka cerita yang hebat...

Adik aku ambil,
senyuman kembali ke bibirnya..
Slurpee adalah minuman kegemaran dia..
Aku pun tersenyum..

Aku,
sambil tulis blog ni
aku gigit snek ikan Dahfa tu..
Sedap!!

----------end of story------------

Sekarang aku tahu
kenapa Abang W berterima kasih kepada aku hari tu..
It is THE BOND..


17 comments:

  1. waaaaaaaaaaaaaaaa....seronoknye ad abg yg best!!!

    aku je sorg2 kt umah..isk3

    ReplyDelete
  2. macam tu rasa jadi abang yek...
    bagusnyer..

    - ms cuAtro -

    ReplyDelete
  3. NAK JADI ADIK KO JGAK BLEH?

    ReplyDelete
  4. @iema_z
    best ke??
    hahaha, ayat tu takkan keluar dr mulut adik aku..

    @Anonymous
    hahaha, cik cuAtro..
    jd abang ni ade susah gak..
    tmbahan plak yg ade adik pompuan je ni..

    @KERAK NASI
    nak jadi ke??
    suka minum slurpee??
    boleh je..hehehe

    ReplyDelete
  5. sbb dye xrse kehilangan lg...cube klu kau pergi..ahahhaha!

    ReplyDelete
  6. kalo ko tolong beli tok aku panas2 ni pon cantek gak ni...

    ReplyDelete
  7. mmg cool kalo ade abg yg sggp cari slurpee kat 3 7E semata2 sbb tgk adiknye lesu sebegitu..eheh...

    p/s: kenapa..????!!! nape Abg W ckp tq kat ko..???!!nak tau..!!!!

    ReplyDelete
  8. orang penang ke?
    weh..bahagianyaa adik ang....huhu..
    aku nak jadi gak ar...huhu

    ReplyDelete
  9. abg yg prihatin...
    jeles nye...
    kt mna nk dpt kn sorg abg ek???
    hmmmm....

    ReplyDelete
  10. @iema_z
    haha, adik aku tu ada ego sndri..
    mgkin dia rasa, tp dia takkan ckap...

    @Syafiq Kadiran
    nak ke?? beli laa sndrik..
    hehe

    @pu3aan
    abg W ckap camtu sbbkan ikatan dia dgn adik dia..
    abang mane yg nak tgk adik dia sedey, kan??

    @✿nenek moden✿
    org perak..
    hahaha, bahagia part tu je..
    tp bab diorg jd pecacai aku,
    mmg truk..
    hahaha

    @little cart00n
    hahaha, baik laa sangt..
    hehehe

    @raja dinie
    kt kedai ade jual bundle rm10 dpat 5..
    hahah, gurau..
    mane de, biasa je..

    ReplyDelete
  11. wOaaah. cOolnye ada abg cmni. hari-hari ada exam pon tak kisah.

    ReplyDelete
  12. @n.a.n.a
    "hahaha, aku mmg abg yg cool.."
    kalo adik aku dgr aku cakap macam ni, sure dia muntah hijau..
    hahaah

    ReplyDelete
  13. walaweh ~ tetiba rsa nak slurpee pulak. haha ;DDD

    ReplyDelete
  14. @Mysara Newrie
    apa lagik, jom serang 7Eleven!!!

    ReplyDelete
  15. ahahaha. muntah ijau sbb dia muntahkan balik slurpee tuh ek

    ReplyDelete
  16. @n.a.n.a
    hahaha,dia memang zalim orgnye...

    ReplyDelete

"It's not what you've got, it's what you do with it." - cEro, 2026

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Namaku cEro.... Kacak, tinggi, putih gebu, badan tegap, macho.. Kalau korang nampak orang yang memenuhi kriteria di atas, dia BUKAN AKU..
PENERBITAN:


Protected by Copyscape Online Plagiarism Check
Creative Commons License