Dear cErolian,

......

TERIMA KASIH!

Terima kasih kerana terus menyokong!

=======================

May 3, 2010

Ahad terbaEk #1: Kenangan Lama Perlu Diganti

one-o-eighth..
..and I'm sorry..


2nd May 2010, antara hari Ahad terbaEk aku dan kehidupan..


Kenangan, pasti ada yang manis, ada pahit..
Seorang kawan pernah berkata,
"There're two only ways to let go your memory,
either discard your amygdala in brain and suffer life-time amnesiac,
or replace the memories with good new one.."

Apa yang ditekankan kat sini,
kenangan (pahit atau manis) tak usahlah dibuang,
tapi kekalkan, dan gantikan dengan satu yang lebih baik.

Bermain boling dan aku seperti dua garis lurus selari.
Sentiasa bersebelahan, namun hanya berhubung bila wujudnya garisan lain merentasi.
Garis itulah dipanggil 'kawan'.

Terlalu banyak memori bersama boling.
Bermain ramai-ramai dengan kawan, hinggalah bermain berdua bersama yang (pernah jadi) tersayang.



Dijemput untuk menyertai hari keluarga syarikat abangnya,
aku ke pusat boling tersebut tepat pada waktu bermula.
Debaran menanti, apa yang bakal berlaku hari ini??
Adakah berakhir dengan senyuman, atau kedukaan??

Berdiri terpacul di muka pintu pusat boling tersebut,
gadis manis berbaju hijau, berseluar jean,
dan berkasut converse yang sama dengan
kali pertama aku bertemu dia.
Si gadis manis, bernama L.

"Hai, sihat??" ucapan yang keluar dari mulut L.
Aku sangka akan keluar sesuatu seperti awak patut datang lebih awal, atau kenapa lambat?. Hahaha..

"Kalau saya tak sihat, awak nak jadi doktor saya ke??"
"Kalau saya doktor, tiap-tiap hari saya inject awak sampai lebam.."
"Hahaha.."

Pusat boling dipenuhi dengan orang yang aku tak kenal.
Memang laa, dunia korporat bukan dunia aku.
Lalu, aku di bawa berjumpa Abang W.

"L***, kau akan ganti abang main.
Abang takleh main sebab tangan sakit."

Aku ditempatkan dalam team pemasaran sebab Abang W dari bahagian pemasaran.
Nama team kami 'Fly', stand for ape aku tak pasti.



Tiba-tiba, datang suara dari belakang..
"Hai, L*****.."
Aku berpaling, tapi L tidak.
Seorang lelaki pertengahan 20-an berbaju Polo,
berseluar slack, berkasut kulit kasual dan berambut rapi.
Sekali pandang, dah tahu wallet dia kembong.
Mungkin bukan dengan duit, tapi dengan kad.

"Jangan buat kacau, pergi dari sini.."
L bersuara tanpa pandang ke arah lelaki itu.
Dia sedang mengikat tali kasut boling yang sedang dipakainya.

"Jangan laa macam ni, I tak bersalah OK.."
"Aku tak kata kau bersalah...
Baik kau pergi sebelum my abang datang sini..."

WOW!! 1st time aku dengar L berkata 'aku'..
Seolah-olah dia sangat benci lelaki tu..
dan aku tersepit dalam drama dua insan ni.

Lelaki tu pun pergi,
tapi sebelum dia pergi, dia sempat menjeling aku..
Walupun tiada kata-kata, dia seolah-olah memberitahu
"You are not in the same league with me, BACK OFF!!"
Aku tersenyum pandang dia.


"L.."
"Kalo awak nak tanya siapa dia,
saya takkan jawab..."

belum sempat aku bersuara, L dah warning..
Haha, aku tersenyum sendiri.

"Saya cuma nak tanya, toilet kat mana?"
"Owh yeke?? Sori-sori...
Toilet kat sana..."
sambil dia menuding jari ke satu arah.

Sebelum aku masuk toilet,
Abang W menepuk bahu aku.
Aku senyum pada dia, tapi wajah dia sedikit kelat.

"Tadi tu laa Tengku *****"



















Dang....Just as i expected..

1) [link] ..Encik Penjual Tiket Wayang sebagai Mr MatchMaker
2) [
link] Dilema Awekku Blogger Terkenal!
3) [
link] Andaikata Mata Aku Mampu Merakam, Aku Mahu Capture Senyumannya dan Printkan Sebesar Poster
4) [
link] Aku Tahu, Sepatutnya Aku yang Mulakan. Tapi BAGAIMANA?
5) [
link] Selepas seminggu, tanya soalan tu je??
6) [
link] Kerana Permintaan itu Ditolak, Aku Semakin Berminat Dengan Dia
7) [
link] Adakah ini yang dikatakan REBOUND?
8) [
link] Aftermath


19 comments:

  1. woohoooo..
    act what did u expect bro?

    ReplyDelete
  2. @little cart00n

    mmg dh expect laki tu Tengku..
    dan cerita diorg bukan sekadar kapel n putus..

    ReplyDelete
  3. okey..

    so, any story yang akan bersambung selepas itu yang akan di-post sini??

    my instinct say u n ms converse are just fine together dat day besides problem tengku yang menyebok di situ..

    hmm.. ni kene sambung citer ni, hoho..

    ReplyDelete
  4. balasan komen:

    @KERAK NASI
    bley tahan arr.. agak macam Remy Ishak sket..

    @sweet-luv
    mgkin post yg boleh dicerita je akan dipost..
    kena jaga gak citer dalam kelambu, kan??

    ========

    actually, ada beberapa siri untuk Ahad terbaEk ni..
    nak tulis sekaligus, nanti panjang org taknak bace..
    so, to be continued je laa yek...

    ReplyDelete
  5. hehe akan ku tunggu ... ahaks... best betul macam baca sebuah novel.. i like

    ReplyDelete
  6. so adakah everything as u expect yang sampai cuak sangat buat 1 post tu?? means segala rebound n cerita duka-lara tu.. hehe..

    rilek bro.. suma take time..

    who knows, dis cud be the beginning of all the happy endings?? ^_^

    ReplyDelete
  7. bro...aku kan..honestly x PANDAI dan memang aku XSUKA sgt org2 pangkat tinggi2..so, jgn la dgr nasihat aku..tapi, aku rasa..elok jgn ada feel apa2 dgn awek kasut converse tu dl, utk setakat ni..sebab awal sgt2 lagi..tapi nak kawan boleh, just JGN ada feel..tapi boleh ke buat mcm tu?..tapi mcm aku kata td..aku dah cnfrm2 bias..so jgn ikut la eh..tapi fikir2 kan lah..=D

    ReplyDelete
  8. serius cam novel dow,
    ko cekau stori ni dr mana2 novel ke?

    hahaha. xD
    besnye kalo ada awek camtu...*emo*

    ReplyDelete
  9. x sabar nk baca yang seterusnya...
    crite la byk2 skit...
    hihi ;D

    ReplyDelete
  10. weh.mcm drama doe.

    siyes2. adoi. ape la 'si remy ishak' tu nak kan?

    ReplyDelete
  11. balasan komen:

    @SyahNas80 @ Nana
    thanks sbb like..
    hahah

    @sweet-luv
    aku just expecting yg this could be far more complicated than just the rebound thing..
    kalo btol just putus sbb keluarga, knapa si L mcam benci sgt dgn dia? kan??

    @theSkycrapper
    to look at ur perspective, mmg ada btolnya..
    aku sndri tak pasti aku ade feeling kt dia atau just aku berminat nak tau lebih lanjut ttg dia..
    either way, aku rasa aku kena truskan,kan??

    @LUT
    aku bersyukur sgt kalo ini adalah satu citer novel..
    sbb at least aku tau kalo novel musti hepi ending, kan??

    @raja dinie
    esok aku akan sambung lg..
    another story hari ahad..

    @m i r a f i q a
    remy ishak hensem lg kot..
    hahahaha

    =========
    hati rasa nak menjerit skang...

    ReplyDelete
  12. my fren,
    adakah kau mahu meneruskannya??

    - ms cuAtro -

    ReplyDelete
  13. kalu muka remy ishak, perangai cam sampah pn x guna gak.
    pehal aku emo. haha. bukan tau cite hujung pngkal pn. heheh.

    ReplyDelete
  14. nah nah nah...corporate sampah..xbyk dh org jenis mcm tu yg taw asal usul diri..

    hate hate hate =)

    ReplyDelete
  15. mcm novel!!! really!!.. :) don't want to comment anything yet. nak tau cerita seterusnya dulu.

    ReplyDelete
  16. @ms cuAtro
    kita tunggu next post yek..

    @KERAK NASI
    owh, tak tahu lg perangai dia cam sampah ke tdak..
    tp dia agak sombong laa gayanye..

    @iema_z
    tak semua..
    cnth mcm abg W, dia sgt baik tau..

    @Wzulhilmi
    hehe, thanks..
    nantikan yek...

    ReplyDelete
  17. huhu..ko ni lawak ar..pandai je tukar soalan ek..hehe

    ReplyDelete
  18. @✿nenek moden✿
    haha, itu satu kemahiran aku..
    ehhehe

    ReplyDelete

"It's not what you've got, it's what you do with it." - cEro, 2026

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Namaku cEro.... Kacak, tinggi, putih gebu, badan tegap, macho.. Kalau korang nampak orang yang memenuhi kriteria di atas, dia BUKAN AKU..
PENERBITAN:


Protected by Copyscape Online Plagiarism Check
Creative Commons License