Dear cErolian,

......

TERIMA KASIH!

Terima kasih kerana terus menyokong!

=======================

May 4, 2010

Ahad terbaEk #2: Kalau Belum Bersedia, Usah Katakan

one-o-ninth..
I'm sorry..


2nd May 2010, antara hari Ahad terbaEk aku dan kehidupan..

Jadi, apa sebenar definisi bagi kawan?
Sekadar title atau lebih dari itu?
Patutkah kawan harus bermula dengan akad?
"Kita kawan"??
Bunyi macam tak masuk akal..

====================


"Maaflah abang tak bagitau,
dia anak kepada sorang shareholder syarikat ni.
Jadi, memang tak salah kalau dia ada kat sini..."

Abang W cuba menerangkan sesuatu..
Aku dengar dengan teliti.

"Abang jugak orang yang bertanggungjawab temukan mereka berdua dulu.
Dan that's my biggest mistake."


Selepas selesai 'urusan' di tandas,
aku kembali ke lane aku.

"Dah nak mula ke?"
"Jap lagi kot..."
Muka L jelas sedang memikirkan sesuatu.

"Awak.."
Aku berpaling selepas dipanggil.
"Kita ni apa??"

Soalan itu membeliakkan mata aku.
Aku resah.
Dari bahasa tubuh, gerak tangan, renungan mata,
jelas soalan itu berkaitan dengan perasaan.
L juga sedang gosok-gosok jari jemarinya tanda resah.
Apa patut aku jawab??



"Kalau awak kawan saya,
mahukah awak jadi kawan tempat saya luahkan segalanya tanpa perlu saya risau akan kerahsiaannya??"

Ok, memang ayat sebenar dia kata bukan macam di atas, aku cuma menjadikan ia sedikit dramatik kerana aku perlukan feel semasa menulis blog ini. Tapi isi yang dia sampaikan sama dengan ayat di atas.

Aku tercengang mendengar.
"Lelaki tu tadi adalah..."
"L..." aku membehentikan dia dengan isyarat jari telunjuk.

"..mesti ada sebab kenapa awak larang saya tanya pasal dia tadi."
L terdiam mendengar.
"..kebenarannya, saya bukan taknak tahu,
tapi saya tak tahu macamana nak tanya..
saya tak tahu bagaimana cara nak tanya dengan tidak mengerutkan muka awak tu.."

Aku agak berbunga berkata-kata di situ.

"Jadi, sampai masa awak betul-betul nak bagitahu,
saya takkan tanya apa-apa,
dan tunggu awak dah abis sedia..."

Dengan meluahkan kata-kata macam tu,
aku lihat dia agak lega,
dan aku terasa diri ni amatlah cool..
Walaupun hati ni penuh dengan tanda tanya,
aku mengajar diri erti bersabar.

[Terima kasih Kurosaki Ichigo, ayat di atas adalah inspirasi dari anda. Satu ayat yang aku sangat terasa nak cakap dekat seseorang tapi belum ada peluang sampai sekarang..HAHAHA!!]

Dengan kata-kata aku tu,
L tersenyum..
Dan senyuman itulah yang aku bayangkan pada wajah dia setiap kali dia terbit dalam fikiran aku.
Dan senyuman itulah yang menemani aku sebelum aku lelapkan mata lena dalam senyuman.




Permainan sudah bermula,
untuk beberapa masa pertama balingan,
L hanya diam membisu.
Aku mula risau, lalu berkata
"Jom make it more interesting..."
Mata L berpusing ke arah aku.

"Kita lawan sesama kita.
Saya lapar, jadi lepas game ni saya nak makan.
Apa kata, kalau awak menang, saya akan belanja makan di tempat pilihan awak.
Dan kalau saya menang, awak belanja saya di tempat pilihan saya.
DEAL??"

L berfikir sejenak dalam senyuman.
"Okay, DEAL!!
Tapi awak kena ingat, saya takkan main mudah dengan awak.."


Balingan seterusnya dari L, STRIKE!
Juga dua balingan kemudian, menjadikannya TURKEY!

Aku melopong..
Aku tengok wallet, hanya ada 2 helai kepingan wang.
Mati aku kalau dia menang.
So, aku tak boleh kalah...



Permainan tamat,
keputusan, team FLY dapat tempat ke 5 dari 10 team.
Memang laa, orang lain bagus-bagus belaka.
Aku ni mana tahu main boling sangat.

Tapi at least aku menang dengan L,
walaupun hanya beza 12 mata.
Berbaloi betul aku cuba bersungguh-sungguh tadi.
Dan aku tak perlu belanja dia makan.
Hahaha (gelak evil..)

"So, saya dah kalah..
Awak nak makan kat mane?
Saya belanja, JOM.."


Sedang L sibuk tukar kasut dan pulangkannya kembali ke kaunter kasut,
aku duduk sekejap dan terfikir..
Ada yang kurang selaras dari awal permainan tadi.
Tapi apa dia yek??

Setelah lama berfikir,
rupanya aku sedar..
















L seorang kidal,
tapi sepanjang perlawanan tadi
dia guna tangan kanan.


Adakah dia sengaja kalah pada aku?
terasa diri ini sangat loser siot..

1) [link] ..Encik Penjual Tiket Wayang sebagai Mr MatchMaker
2) [
link] Dilema Awekku Blogger Terkenal!
3) [
link] Andaikata Mata Aku Mampu Merakam, Aku Mahu Capture Senyumannya dan Printkan Sebesar Poster
4) [
link] Aku Tahu, Sepatutnya Aku yang Mulakan. Tapi BAGAIMANA?
5) [
link] Selepas seminggu, tanya soalan tu je??
6) [
link] Kerana Permintaan itu Ditolak, Aku Semakin Berminat Dengan Dia
7) [
link] Adakah ini yang dikatakan REBOUND?
8) [
link] Aftermath
9) [
link] Ahad terbaEk #1: Kenangan Lama Perlu Diganti


24 comments:

  1. T_T cite ko mmg la menusuk kalbu..hahha

    ReplyDelete
  2. comel la cite korang..:)
    n i guess dat girl mmg superb la!

    ReplyDelete
  3. Hahaha. Definitely L ada hati dgn kamu. If u really like her. Then grab this opportunity!! L dh mcm dh bg sign je tu.. hihihi. Btw berguna jugak nasihat Kurosaki Ichigo tu.. Hahaha :)

    ReplyDelete
  4. hehe penuh setia nak tau citer seterusnya.. haha bukan bz bodi tapi?? sebab i like...

    ReplyDelete
  5. comments reply:

    @LUT
    tu pon aku tak cerita abes tu..

    @little cart00n
    dia mcam sgt hebat sbnrnye..
    main pakai tangan kanan, tu pon bley nak kalahkan aku..

    @Wzulhilmi
    Hahaha, aku sgt suka nk sebut ayat tu tp takde peluang..

    @SyahNas 80 @ Nana
    takpe..truskan laa support ok..
    thanks!! ;p

    ReplyDelete
  6. Wahai kawanku..
    Ahad kau dah abes ke blom ni??

    - ms cuAtro -

    ReplyDelete
  7. takpe2..

    eh, bukan ke dari ritu memang nak blanjer bro?? yang masa jumpa kat mines ke ape tu..

    mane tau dia rasa epi kalah sekali sekala.. manela tau dia memang asyik menang jer main bowling selama ni.. nak jugak merasa kalah sekali dua..

    hoho..

    bukan loser la.. jangan la merendah diri n pikir negatif sangat bro..

    ReplyDelete
  8. tak sangka lak ko leh create cerpen...comel!

    ReplyDelete
  9. comments reply:

    @ms cuAtro
    ada satu lg siri Ahad terbaek ni..
    hahaha, jemu ek??

    @sweet-luv
    haah laa, tak prasan plak dia blom blanje ari tu...

    @AyanaAsham
    kalo cerpen, mmg best..

    =========
    there's a reason knapa aku namakan Ahad terbaEk..
    tunggu akan dtg yek...

    ReplyDelete
  10. weh. x kan beze 12 markah sengaje kalah kot. adoi. apelah :pp

    ReplyDelete
  11. bkn loser la...x baek 2...
    maybe L bleh gunakan dua2 belah tngan dia...rmai mcm 2...
    well, akan tggu entry ahad terbaek yg trbaru...hihi
    gud luck cEro...
    ;D

    ReplyDelete
  12. bukan la bro..dia memang main bowling tgn kanan.tulis je tgn kiri.jgn risau la.dia memang x power main bowling..wahahahahahaha..gelak aku baca entry ni lily oi..

    ReplyDelete
  13. uit aku dah tetinggal bas ni, orang dah komen byk2 hahaha.

    aku agak pelik sebenarnye, sbb since korang baru je kawan tapi die dah bertanye Q like that...

    so mungkin die mencari seseorang yg diibaratkan seperti lilin di dalam gelap?

    tapi bagus la makne korang dah rapat, dah ble get move on.

    hahaha misterius sungguh la die tu, aku kidal sume kidal kecuali makan dgn gune mouse je la.

    mungkin die selesa guna kanan utk2 sesetengah bende dan kirin utk sesetengh bende lain

    ReplyDelete
  14. kenapa tukar gba profile??

    mgkin L ko tu dua2 tgn dia guna. macam tok aku, tulis tgn kiri, potong bawang tgn kanan.

    ReplyDelete
  15. ade stgh2 yang kidal mmg guna tgn kanan utk berbuat benda lain contoh terdekat, main bowling.
    sebab masa aku masuk archery dulu, ramai je yang kidal tp guna tangan kanan nak tarik arrow..

    aku kagum dengan ko punya pemerhatian.

    hehe

    bleh jadi detektif nih.


    -kudozu

    ReplyDelete
  16. comments reply:

    @m i r a f i q a
    tak, cuba bayangkan kalo dia guna tgn kiri, kompom dpt kalahkan aku macam sayur je..

    @raja dinie
    mgkin dia guna dua2 tangan,
    tp knape tak pakai tangan kiri, kan??
    btw, thanks..

    @theSkycrapper
    hahaha, gaya ko ckap mcam ko knal, kan?? kenal ke??
    hehehe

    @shukjessa
    hope camtu laa..
    kalo dia mmg sengaja kalah,
    malu aku seumur idup..

    @KERAK NASI
    saje suka tukar, sweet sket..
    hehehe
    mak aku pon guna tangan dua, tp still ade domain tangan kanan.
    aku just pelik knapa dia tak pakai tangan kiri..

    @kudozu
    ko kagum dgn pemerhatian aku??
    wahaha, mmg cita2 aku kecik dulu nk jadi detektif,
    tp dpat halangan dr bapak aku yg garang..
    hahah

    ============
    Okay, let just say dia pakai dua-dua tangan...
    persoalannya, knapa dia tak pakai tangan kiri utk main boling??

    ReplyDelete
  17. bleachhhhhhhhhhhhhhhh!!!

    wah2...makin cerah doe hrpn utk kau..go get her la..

    ReplyDelete
  18. @iema_z
    blom tahu lg..
    it's a long way to go...

    ReplyDelete
  19. pergh!seram sejuk aku,,semua perati kan??haha!

    ReplyDelete
  20. @e~car182
    alaa, wat tak tau je...

    ReplyDelete
  21. bagusnyee gadis 2..aku rasa...dia da tau kot apa yg bermain kat fikiran ko..
    xpe..aku nak baca lagi ni..

    ReplyDelete
  22. @✿nenek moden✿
    teruskan baca ye nenek moden..
    aku pon takut kalo dia tau ape yg aku fikir...

    ReplyDelete
  23. dah bace smpi ep 10, & aq still nk tau name ko,

    haha
    bro cero dpt mate kesian,
    aku agak yakin kalo dier gune kiri ko akan jd pape kedane ari tu

    haha
    next ep

    -LighT

    ReplyDelete
  24. cero...
    i really like da way u talk 2 her,its kool n gentelman gle...
    n also i like da way she let u win,she kindda wanna b in ur shoes..
    she is like a fairy tale gf yg rmi laki idam kn...
    siyesly she sound so perfect!!!
    btw,keep it up the good work(blogging),.. =)

    ReplyDelete

"It's not what you've got, it's what you do with it." - cEro, 2026

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Namaku cEro.... Kacak, tinggi, putih gebu, badan tegap, macho.. Kalau korang nampak orang yang memenuhi kriteria di atas, dia BUKAN AKU..
PENERBITAN:


Protected by Copyscape Online Plagiarism Check
Creative Commons License