Dear cErolian,

......

TERIMA KASIH!

Terima kasih kerana terus menyokong!

=======================

May 10, 2010

Self-esteem rendah..macam bangang!!



Hari Ahad hari tu,
secara tiba-tiba
cEro panggil saya lepak ke sebuah warung.
Jadi, saya pun pergi dengan membawa senaskah surat khabar.
Sampai di warung itu, saya gulung surat khabar
dan pukul kepala
cEro.

cEro : Adus!! Apsal wey?? Tetiba je..
saya : Aku tak suka arr entri ko semalam..
cEro : Yang mane?? (sambil gosok kepala..)
saya : 'Aku bukan Jambanmu'

cEro terdiam, dia teguk air teh tarik depan dia.

saya : Ko tau apa masalah ko??
cEro : Apa??
saya : Self-esteem rendah..macam bangang!!
cEro : Haha, ko mengingatkan aku kat sorang kawan..
saya : Sape??
cEro : Kudozu, member skola aku dulu..

Kudozu adalah pelawat tetap blog ini (rasenye laa, kan Kudozu??)

cEro : dia YM aku semalam, pun cakap mende yang sama..
saya : Aku bet semua yang baca pon akan cakap mende yang sama..
cEro : teruk sangat ke aku ni??
saya : bukan soal TERUK! tapi ko kena ingat satu hal..berkali-kali ko ulang perkataan 'loser' dlm blog ko..pada aku, ko still bernasib baik sbb ada hidup yang hebat camtu..bayangkan orang lain yang hidup dull dan bosan baca blog ko, dan ko kata ko loser, abes diorang tu apa?? teruk dari loser??

cEro : Tapi aku just blogging ape yang aku rasa je..
saya : Ko mungkin tak sedar, tapi blog ko ada pengikut tersendiri. Diorang sume seronok baca tulisan ko. Jadi, jangan semaikan perkara negatif. Tukar ayat "dia tak suka aku" kepada "rahsia hatinya masih kekal rahsia.."

cEro tergamam. Sekali lagi, dia teguk air teh dia.


cEro : Sekali lagi, ko buatkan aku teringat pesan Kudozu semalam..
saya : Aku tahu ko reply semua komen blog ko, tapi ko amik berat tak dengan ape yg diorang cuba sampaikan??

Saya keluarkan sebuah buku dari beg saya dan hulurkan ke cEro.

saya : amek ni, aku bagi ko pinjam..
cEro : '10 tips how to elevate your self-esteem'?
saya : Amik, baca dan amalkan..Aku nak tengok ko berubah!!

saya : Owh ye, apsal ko panggil aku ni??
cEro : Ni haa, laptop aku buat hal laa..ko tolong tengokkan boleh??

Maka, begitulah kisahnya bagaimana saya boleh tulis post ni kat blog si cEro ni. cEro mahu saya repair laptop dia yang diserang virus ni. Maka, dapatlah saya ambil kesempatan untuk memasuki blog dia sebagai admin sebab dia tak log-out google account dia.Hahaha!!



============================================
'Saya' dalam cerita di atas adalah Ms cuAtro, seorang kawan merangkap jiran kepada cEro. Maaflah kalau ms cuAtro tak sehebat cEro dalam susun ayat, sebab ms cuAtro budak IT, bukan budak sastera. Hehehe..
Ohya, ini adalah scheduled post, maka jangan pelik kalau si cEro tak perasan post ni..Hahahaha..


17 comments:

  1. Amboi2 Ms cuatro. sempat lagi buat entry pjgg mcm tu ye.. hihihihi
    Betul2 ckp Ms Cuatro tu nobody is loser accept diri mereka sendiri yg anggap dior tu loser.. :)

    ReplyDelete
  2. bagus ms cuatro.. gud job..

    entry2 bro cero ni boleh tahan jugak, tapi memang kadang2 jemu sebab nampak tidak berkeyakinan.. low self-esteem the words..

    mungkin there's sumting happened in his past.. tapi everybody kena move on, kena lebih yakin pada diri sendiri.. girls lebih risau kalau2 guy yang nak tackle diorang tu rasa kurang yakin sendiri..

    to bro cero.. most readers follow ur life n luv story.. suma harap agar ur dreams akan tercapai.. so don't give up dan jangan sebut word loser tu lagi yer.. ^_^

    ReplyDelete
  3. thanks sebab sebat kepala die..
    xtau nape die jd low self-esteem gile..
    tp ayt yg..."bayangkan orang lain yang hidup dull dan bosan baca blog ko, dan ko kata ko loser, abes diorang tu apa?? teruk dari loser??" mmg sgt betul..
    sbb pu3 slalu rase sgt dull n bosan..coz sume kengkawan dh maju kedepan..tp idup pu3 still mcm ni..

    sgt berterima kasih sbb pukul kepala die..supaya kebengongan die kembali ke tahap stabil..

    ReplyDelete
  4. haha nice2, baru la rockstar!

    ReplyDelete
  5. chill bro..self esteem rendah tu boleh ditinggikan..bnyk lagi bnde yang payah dalam hidup ni nk kene lalui..kalau pasal diri kite ni senang je nak handle..take time n action well

    ReplyDelete
  6. ye je ni bukan cero???xcye arh!

    ReplyDelete
  7. wahahah sy suke entry anda

    pesan kat cero, dia cool lahhhh

    ReplyDelete
  8. haha, hai semua..
    saya la ms cuAtro..
    haha, nak tau sgt ape respon si cEro ni..
    ari ni dia kata dia ke Shah Alam wat mende ntah..
    jd tak on9..
    mlm kot..

    - ms cuAtro -

    ReplyDelete
  9. mane cero? mane cero? u buat ape dkt dye? haha. *over pulak :P

    ReplyDelete
  10. @Wzulhilmi
    hehe, agak terasa aku di situ..

    @sweet-luv
    baEk!! lepas ni takkan ckap loser lg..

    @pu3aan
    hehe, patut ke cEro berterima kasih kt cuAtro gak?

    @LUT
    hahaha, thanks..

    @hentakbelipat
    yup, agreed..tgh sedaya upaya meningkatkan self-esteem skang..

    @iema_z
    aku pon tak caya ni cuAtro..

    @.::WaNiE::.
    haha, wanie pon cool gak..

    @Anonymous
    dear my fren cuAtro..
    sila ingatkan aku utk pukul balik kpala ko bile2 kita jumpa nanti atas alasan yg ko dh gunakan blog aku utk kenakan aku balik..
    thanks..haha

    @Amirah Rashid
    cEro telah kembali, wahai Amirah comel...

    ReplyDelete
  11. penceroboh...


    -kudozu

    ReplyDelete
  12. hahahaha. caring betul kan? kate member ;)

    ReplyDelete
  13. biar betik bkn cEro yg buat entry ni...
    gaya penulisan mcm same...seyesly...
    cume ade skit2 je yg nmpak lain...
    seyes xbleh nk percaya...
    nsib baik cEro da muncul...
    heeee~~~
    ;D

    ReplyDelete
  14. @Anonymous
    haha, kudozu sudah muncul..

    @Alynn Notnot
    dia busy body je, bukan caring pon..

    @raja dinie
    u know what, nama samaran bg cik cuAtro tu adalah copycat..
    dia boleh tiru tulisan aku bulat2..
    mcam potostat..

    ReplyDelete
  15. copycat...
    hahaha~~~
    sangat sesuai...
    ;D

    ReplyDelete
  16. patut giler..muahahah..!!
    len kali jgn low sgt mcm ni..membuatkn kami sebagai pembace pun rase low tau x..?

    ReplyDelete
  17. @pu3aan
    baEk..
    cEro akan berterima kasih kpd cuAtro..
    n janji lepas ni takde perkataan loser dah..
    hehehe

    ReplyDelete

"It's not what you've got, it's what you do with it." - cEro, 2026

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Namaku cEro.... Kacak, tinggi, putih gebu, badan tegap, macho.. Kalau korang nampak orang yang memenuhi kriteria di atas, dia BUKAN AKU..
PENERBITAN:


Protected by Copyscape Online Plagiarism Check
Creative Commons License