Dear cErolian,

......

TERIMA KASIH!

Terima kasih kerana terus menyokong!

=======================
Showing posts with label sOng. Show all posts
Showing posts with label sOng. Show all posts

Jan 10, 2018

6 Lagu yang Membawa Aku Kembali ke Zaman Silam


Salam.

Petang. Kita kepenatan.
Masuk bilik nampak katil memanggil-manggil.
Sebelum rebahkan diri, kita tekan suis ON pada radio.
Kita hempas diri atas katil yang empuk.
Mengeluh panjang bukan merungut, tapi kelegaan.
Penyampai radio berceloteh entah apa yang dibualkan.
Bukan kita tak dengar, tapi malas nak ambil kisah.
Katil dan bantal patut lebih diberikan prioriti.

Selepas itu, berkumandang satu lagu dari radio tadi.
Mendengar lagu itu, terus kita beliakkan mata.

Entah macam mana, lagu itu terus membawa kita ke memori satu ketika dahulu.
Secara tiba-tiba, kenangan pada waktu itu datang seperti air yang keluar dari kepala paip yang dipulas.
Kenangan yang manis buatkan kita tersenyum.
Kenangan yang pahit buatkan kita termenung.




Itu, para pembaca sekalian,
dipanggil 'music-evoked autobiographical memories', atau MEAM.
satu fenomena dalam sains kognitif yang (percaya atau tidak) masih tidak mampu diterangkan secara terperinci oleh para saintis masa kini.

Nope!
Ini bukanlah post ilmiah yang bercerita tentang MEAM
walaupun aku suka berborak pasal hal ini kalau dapat bersemuka face-to-face.
Kalau nak tahu lebih lanjut tentang MEAM,
dari Google boleh dapat lagi banyak info tentangnya.

Entri kali ini aku nak bercerita tentang ENAM lagu yang mampu membawa aku kembali ke zaman silam. Lagu-lagu ini adalah antara contoh MEAM yang berlaku pada diri aku.





1. DAN DAN Kokoro Hikareteku (Field Of View)

"DAN DAN 心魅かれてく
その眩しい笑顔に
果てない暗闇から飛び出そう Hold my hand"


Ya. Betul.
Lagu ini adalah lagu OPENING untuk anime Dragon Ball GT.

Sebenarnya masa aku kecil, aku lebih awal terdedah dengan Dragon Ball GT berbanding Dragon Ball Z walaupun secara kronologinya aku patut layan DBZ dulu berbanding DBGT.
Entah macam mana ceritanya, dekat rumah aku ada satu pita video Dragon Ball GT episod orang jahat Baby datang serang Bumi (Ya, aku sempat hidup dalam zaman pita video kaset yang kena main dengan VCR player tu. Aku purba). Aku mula kenal Dragon Ball daripada pita video itulah. Masa itu, anime Dragon Ball yang tayang di TV2 pagi sabtu ahad tu baru masuk episod awal-awal, episod Goku lawan Tentera Reben Merah. Jadi, jalan cerita DBGT agak tak masuk akal. Tapi berkat kegigihan, aku mula follow Dragon Ball yang ditayangkan di TV itu dan mana episod yang aku terlepas, aku ganti dengan bacaan komik Mutiara Naga. Dari situlah aku mula minat melukis.

Sebab itu kalau kalian sedar, lukisan komik aku ada pengaruh Dragon Ball yang kuat.

Lagu DAN DAN ini sangat menggamit zaman kanak-kanak aku. Tiap kali aku terdengar lagu ini, aku akan terkenang zaman hingusan aku dulu. Aku ulang tengok pita DBGT tu berulang kali sampai hafal lirik lagu dan dialognya. Dari situ juga aku mula minat bahasa Jepun. Dalam masa yang sama, fenomena Dragon Ball sangat terkenal seluruh Malaysia. Kanak-kanak (dan remaja) sebaya aku gigih kumpul kad dagangan (trading card) Dragon Ball dan saling bertukar-tukar kad dengan kawan. Masa itu, siapa ada kad yang rare, dialah power.

Bila fikir balik, mana pergi ek kad-kad aku tu semua?
*gosok dagu*




2. JIKA (Melly Goeslaw)

"Jika memang masih bisa mulut ku berbicara
Santun kata yang ingin terucap
Kan kudengar caci dan puji dirimu padaku..."


Lagu ini lebih spesifik. Tiap kali dengar akan bawa aku ke umur 16 tahun di mana aku sedang berada dalam bas yang dipenuhi dengan ahli kadet bomba daerah sedang dalam perjalanan pulang dari perkhemahan peringkat negeri. Waktu itu sudah masuk malam, hujan turun renyai dan titisan air di tingkap bas berlumba-lumba meleleh serong. Lagu inilah yang bermain di corong radio bas ketika itu.

Bas penuh dengan ahli kadet. Masing-masing lena kepenatan. Bau masam peluh dan tanah jelas terhidu. Sebahagiannya adalah pelajar sama sekolah dengan aku, sebahagian lagi adalah pelajar sekolah lain sekitar daerah yang sama. Ada lelaki, ada perempuan. Kami kenal (dan rapat) kerana perkhemahan itu. Mana tidaknya, dua bulan sebelum perkhemahan, kami sudah berkumpul untuk berlatih aktiviti seperti kawad kaki dan beberapa aktiviti fizikal yang lain.

Lagi menggamit memori, akulah ketua platoon rombongan itu.
*gosok bahu*




3. DARI KEKASIH UNTUK KEKASIH

"Entah berapa kali kucuba membohong hatiku ini.
Hebat dilanda rindu padamu namun semua alasan..."


Dicipta oleh M. Nasir dan dinyanyikan oleh Hattan,
aku tak pasti tajuk dia 'untuk' atau 'kepada'.
Lagu ini membawa aku ke zaman kolej dahulu.

Salah seorang senior aku (perempuan) sangat gilakan Mawi. Pada waktu itu, fenomena TsuMawi sedang berlaku. Senior aku ini (aku namakan dia F) beli satu VCD koleksi video muzik lagu nyanyian Mawi semasa di dalam Akademi Fantasia. F ini mahu 'rip' video tersebut tapi dia tidak tahu nak buat macam mana, jadi dia minta tolong aku. Disebabkan 'rip' video daripada VCD bukanlah susah mana, jadi aku tolong.

Salah satu lagu nyanyian Mawi semasa di dalam Akademi Fantasia ialah lagu Dari Kekasih Untuk Kekasih ini.

Pendekkan cerita, disebabkan pertolongan itu kami jadi rapat. Cukup rapat sampai menjadi buat mulut gosip para penghuni kolej yang lain bahawa ada 'senior perempuan bercinta dengan junior lelaki'. Jujurnya, aku memang senang dengan F ni, dan aku rasa pun si F ni senang dengan aku. Walaupun senior, tapi kami tiada kasta jadi hanya ber'saya-awak'. Pada hari jadi aku, dia beri hadiah sesuatu dengan kad tertulis 'walaupun kau bukan kekasih, namun bukan sekadar teman biasa...' di mana aku rasa itu lirik satu lagu yang aku tak pasti melodinya macam mana.

Kedengaran sweet, kan?
NOPE!

Rupanya F sebenarnya sudah bertunang. Tunang F sendiri telefon aku beri amaran supaya jauhkan diri aku dari tunang dia. Aku tak tahu F bertunang sampailah terima panggilan itu. Sampai sudah F berdiam diri, tak mengakui dia sudah bertunang dan tidak menafikan bila aku tanya.

Aku tak mahu jadi watak dalam drama, jadi aku jauhkan diri dari F. Sejak itu, aku akan jauhkan diri aku dengan sesiapa pun kawan perempuan yang sudah ada komitmen (ada pasangan, tunang, mahupun isteri orang)

Baru-baru ini ada satu drama di TV yang mainkan lagu ini sebagai lagu tema, dan aku tonton drama itu. Cuba teka siapa yang tidak senang duduk depan TV bila asyik terimbas kembali kenangan lama tanpa diundang?
*geleng kepala*




4. TENTANG SESEORANG (Anda)

"Cinta hanyalah cinta, hidup dan mati untukmu.
Mungkinkah semua tanya kau yang jawab..."


Semasa zaman universiti, aku ada satu kawan baik. Seorang perempuan. Bila habis kelas dan masing-masing buat hal sendiri, aku dan si M (bukan nama sebenar) ini akan pergi ke kompleks membeli belah untuk menyanyi di karaoke jamban sebagai satu wadah melepaskan tekanan. Pada yang tidak tahu, karaoke jamban ialah ruangan karaoke kecil yang meletakkan mesin karaoke dan dibayar ikut kadar coin yang ada. Lagu kegemaran kami, TENTANG SESEORANG dari Anda.

Lagu ini lagu wajib kami nyanyi dalam karaoke jamban selain beberapa lagu lain yang ada. Melodinya sedap, liriknya mudah dan tona nyanyian pun tak menderitakan. Dan berani aku katakan yang suara aku sedap bila nyanyi lagu ini *batuk batuk*

Ya. Lagu ini ibarat lagu tema untuk aku dan kawan baik aku si M itu. Jatuh bangun kami bersama. Semua rahsia kami kongsi, bincang dan gelakkan. Pada saat itulah aku dapat rasakan saat-saat manis seronoknya ada seorang kawan baik perempuan.

Tahu kan orang ada kata yang lelaki dan perempuan tak boleh jadi kawan baik sebab nanti akan ada yang terluka? It turns out that benda itu betul. Salah seorang daripada kami telah pun melangkaui garis sempadan dengan meluahkan perasaan 'lebih dari kawan' kepada seorang lagi. Dan sejak dari itu, things were never be the same again.

But tiap kali aku pergi karaoke, aku tetap akan pilih lagu ini. Sebagai tanda hormat pada kenangan.
*tangan di dada*




5. HANABI (Mr. Children)

"決して捕まえることの出来ない
花火のような光だとしたって
もう一回、もう一回
もう一回、もう一回 "


Jadi, kalau kalian cukup lama baca blog ini kalian akan tahu betapa signifikannya lagu ini kepada aku. Lagu ini mengingatkan aku kembali kepada saat aku buat keputusan yang paling bodoh sekali dalam dunia.

Lagu ini adalah lagu tema untuk drama Jepun, Code Blue. Semasa aku sedang rajin melayan satu persatu drama ini, pada masa yang sama aku sedang berkenalan dengan seorang perempuan, L (partly nama sebenar). Pendekkan cerita (sebab kalian boleh tahu cerita panjangnya), kedua-dua kami masing-masing ada perasaan terhadap satu sama lain tapi masing-masing tidak pernah berkata apa-apa, or at least, aku tetap terus menidakkannya.

Kami banyak luangkan masa bersama, bergurau senda, sakat-menyakat, keluar bersama, sampai ke tahap aku sudah pernah bertemu empat mata dengan abah dia sendiri di rumah dia sendiri, tapi masih aku menidakkannya. Aku tetap kata ini semua hanyalah 'rebound', disebabkan aku baru sahaja putus hubungan dengan seseorang pada ketika itu. Kemuncaknya, si L mahu kata putus, dan aku pilih TIDAK. Dan itu adalah keputusan paling bodoh pernah aku buat dalam hidup.

Tiap kali lagu HANABI ini berkumandang di corong music player aku (sebab ada dalam playlist), tiap kali itulah aku termenung tengok dinding putih menyesali apa yang pernah aku putuskan. Me sucks!
*ketuk kepala sendiri*




6. TALKING TO THE MOON (Bruno Mars)

"My neigbors think I'm crazy
but they don't understand.
You're all I had. You're all I had."


Lagu ini adalah lagu 'aftermath' kepada cerita di atas.

Selepas buat satu keputusan paling bodoh dalam sejarah manusia pernah buat, aku asyik fikirkan apa yang akan berlaku kalau aku buat keputusan sebaliknya? Apa yang boleh aku lakukan untuk terus hidup dalam keputusan ini? Adakah peluang lagi untuk aku patah balik? Apakah cara terbaik untuk aku perbaiki segala yang telah berlaku?

Disebabkan semua persoalan di atas (dan banyak lagi) ini aku selalu fikirkan seorang diri di dalam bilik sambil merenung langit malam melalui tingkap, maka kebanyakannya hanyalah soalan monolog dalam aku tanya kepada bulan. Dan bila aku terdengar lagu 'Talking to The Moon' ini, sudah tentau aku terbayangkan muka hodoh aku duduk tepi tingkap meratap takdir kisah cinta gagal yang terjadi atas kebodohan aku sendiri.

Lagipun, masa bersama si dia dulu, bulan adalah satu objek yang aku rasa sangat estetik di mana tidak kira di mana kami berada, jauh atau dekat, bila kami lihat bulan di langit malam, kami sedang lihat pada bulan yang sama. Seperti satu bebenang ghaib panjang yang menghubungkan kami tidak kira di titik mana kami berada atas muka bumi ini.
*ewah*




========================= ============


Dan itulah ENAM lagu yang mampu membawa aku mengimbau kenangan silam.
Ada beberapa lagi tapi aku terhadkan hanya ENAM sebab aku tahu,
walaupun aku tulis hanya ENAM, tapi masih ada yang tak baca sampai habis pun hahahahahahaha

"Yo, C! Kenapa kau suka sangat imbau kenangan silam ek? Tak boleh move on ke?"

Aku percaya tidak semua memori akan hilang dengan mudah dari dalam kepala. Sesetengah memori, sama ada manis atau pahit, akan tetap tercetus balik jika ada pengaruh-pengaruh yang tertentu (seperti kes di atas, lagu). Kita tidak boleh senang-senang lupa benda yang kita nak lupa. Dan pada aku, cara terbaik untuk terus hidup dengan kenangan sekejap hilang sekejap muncul ini adalah dengan bercerita tentangnya. Sama ada kenangan itu manis atau pahit, kita tidak boleh nafikan bahawa kenangan itulah yang menjadikan kita seperti diri kita sekarang. Jadi aku pilih untuk bercerita tentangnya di sini, di dalam blog peribadi aku ini, bukan bermakna aku tidak boleh move on, tapi ini bermakna aku move along with them all. Benda yang tidak boleh kita tinggalkan, jadi kita galas bersama ke depan dengan senyuman.

Jadi,
kalian ada lagu yang menggamit memori?
Memori indah atau memori pahit?
Lagu apa? Macam mana ceritanya?
Ada lagu khusus yang mengingatkan kalian tentang aku tak?
Hehehe





.

May 11, 2016

I Must Confess I Still Believe...



Salam.

Oh bayi bayi, how was I supposed to know
that something wasn't right here...
Oh bayi bayi...






Sebenarnya aku berkira-kira patut ke aku post komik ni
sebab technically ni bukanlah komik sangat.
Plot tak ada. Continuity dalam panel tak ada. Climax tak ada. Anti-climax? Heh!
6 panels is not even a yonkoma.

Tapi semua ini sebab ada lagu yang tersangkut kat kepala aku dari 4 hari lepas.
Masuk bilik nyanyi lagu tu.
Masuk jamban karaoke lagu tu.
Atas moto melalak lagu tu sampai masuk serangga dalam mulut.
Dalam office pun humming lagu tu. Bila orang clear, tetiba volume naik jadi 50.

Aku tak pasti dari mana start aku tersangkut dengan lagu tu.
Maybe childhood memories came flooded my brain kot. Entah.

Jadi,
untuk tamatkan fenomena lagu sangkut dalam kepala ini,
I embraced the song dan lukis conteng-conteng atas kertas.
Sebab tu saiz watak pun tak konsisten.
Malah, dalam panel ketiga, tetiba kening cEro jadi tebal. Rock Lee!
Hahahahahahahaha

Perenggan seterusnya ini bersifat ilmiah.
Fenomena di mana ada lagu atau suara yang tersangkut di dalam kepala kita berulang-ulang kali ini dipanggil 'earworm' juga dikenali sebagai 'stuck song syndrome'. Sama macam AIDS, earworm ni tak ada penawar. Tapi ia akan beransur hilang mengikut masa (tak macam AIDS). Beberapa cara nak kurangkan earworm ni adalah dengan buat perkara yang memerlukan fokus lebih seperti main sudoku, jawab soalan matematik tambahan dan melukis. Oh, ada kajian kata makan chewing gum boleh kurangkan earworm walaupun tak ada sokongan data yang konklusif.
Perenggan ilmiah tamat.

Proper comic next week (kot).
Cerita pasal rambut (lagi). Huhuhuhu


So, end-of-post questions.
Siapa tahu lagu apa yang aku nyanyi di atas?
Dan siapa nak belanja aku karaoke sama-sama?
Kalian mesti pernah kena earworm juga, kan?
Lagu apa rasanya paling tak boleh blah bila kena earworm?
Satu campur satu sama dengan berapa? **tetiba**

Jawab. Jangan tak jawab. Huhuhu





.

Mar 19, 2011

Lagu Indo Terbaik Sepanjang Zaman (Bagi Aku)

Aku bukan seorang pendengar radio yang kerap.
Tambahan lagi, lambakan lagu indon memang menjengkelkan.
Dan lagi, radio sekarang banyak main lagu korea pulak,
dah tu, macam mana aku nak layan lagu artis tempatan?

Bercakap tentang lagu indon,
satu kelebihan lagu indon adalah lirik yang catchy dan sedap didengar,
tambahan pula, lagu mereka senang, 'range' takde nak melalak-lalak kelangit.
Seba itu, lagu-lagu dari Indon memang jadi faveret ramai dalam arena karaoke tempatan, termasuk aku.



Pada aku, lagu indon sekarang dah tak se'syok' dulu...
Secara peribadi, of all time, Sheila On 7 (SO7) adalah band Indon terbaik.
Lagu yang aku layan masa sekolah dulu, sampai sekarang jadi nyanyian aku dalam bilik air.

Antara lagu-lagu mereka,
aku suka, dan paling suka, sangat suka satu lagu ni
berjudul 'Sahabat Sejatiku'.



Bagi yang dah terkedepan dari generasi SO7,
cuba layan lagu ni.
Lagu macam ni memang taste aku.
Tak perlu menjerit tak tentu pasal sebab nak tunjuk ada high range of vocal yang sangat dikejar-kejar penyanyi tempatan kita sejak kemunculan Azlan (of The Typewriter) dan Black.

Pada aku,
lagu yang baik adalah lagu yang jika hari ini kita dengar kita kata sedap,
esok lusa kita dengar, kita masih kata sedap,
walaupun 5 tahun kemudian kita dengar, kita masih kata sedap.

Jadi,
APAKAH LAGU INDON
PILIHAN ANDA??

btw, Happy Weekend!

Oct 23, 2010

Malar Hijau [KRU - Dua]

dua-empat-dua
maaf..






Masa kecik dulu, aku dan dua abang aku selalu berangan jadi KRU.
Abang pertama aku jadi Norman,
Abang kedua aku jadi Yusry,
aku jadi Edry.

Kongsi kumpul duit beli piring hitam kaset KRU,
pasang kat radio buruk Abah aku,
pastu layan ramai-ramai...

Hafal lagu,
pastu nyanyi depan mak, kakak dan adik-adik aku..
Happening habes...

Tapi, sebab Edry kurang menyerlah masa dulu,
jadi, aku kurang dapat part lead singer,
maka, nasib aku hanyalah supporting kat belakang..
Petik jari, lalala, shub shu arrr...

Satu hari aku tak puas hati,
aku nak jadi Yusry sebab dia paling banyak amik lead..

"Arrghh, dah jadi Edry tu, Edry je laa..."

Kesannya, aku nangis dalam bilik..
Petangnya, sambung balik nyanyi lagu KRU
dan aku tetap jadi Edry.

Tapi mak aku kata,
"Suara Alang paling sedap..."
HAH! Bangga bukan kepalang aku..
Walaupun aku sedar, mak cuma nak redakan perasaan kecik hati aku..
Terima kasih, EMAK.


Dalam banyak-banyak lagu KRU,
aku paling suka lagu '2' (Dua) dari album Awas! da Soundtrack.
Siap hafal lagu ni sampai sekarang...
Dan ada mp3 dalam henset aku, walu berkali-kali tukar henset,
lagu ni tetap ada...

So, enjoy!




Dulu kita terpaksa
Akur dan mengalah kepada situasi
Segala suratan pedihnya ditelan


Dipisahkan lautan
Hilanglah khabar daku mengubah haluan
Walaupun daku sedar dan tahu
Tiada wanita di dunia setanding mu


Tiba-tiba , tak diduga
Dikau berdiri di hadapan mata
Mengembalikan nostalgia , memori bersama
Membisu seribu makna , rahsia terbenam didada


CHORUS
Tak ku sedar sekali lagi
Ku jatuh hati dengan kewanitaanmu
Pada malam yang sempurna
Terpegun daku terpesona
Keanggunan lembut bicara
Kita berdua bagai rela
Jatuh cinta untuk kali kedua


Kehadiranmu
Di sisiku , disaatku perlukan
Ku perlukan teman yang setia
Melenyapkan delima yang melanda


Walaupun seketika , kau bawa harapan
Sememangnya ku sedar dan tahu
Tiada wanita didunia setanding mu


Tiba-tiba hati berdebar
Apabila mata bertentang mata
Detik romantis kini bersemi
Cinta dua hati
Mengerti tanpa berbicara , perasaan suci kita


CHORUS

Rappers zaman dulu,
pakai baju saiz XXXL padahal badan saiz M je..
Apa-apapun,
KRU tetap dalam hati.

Jadi,
apa lagu malar hijau kalian?

Sep 15, 2010

Trek Keempat OST Kehidupan Aku 2010 [Lah Ahmad - Adinda]

206
sorry..




Selain dari muka Lah Ahmad yang super-over-feeling,
aku rasa lagu ni superb...
catchy, sedap,
but the best part (at least untuk aku) ialah part nyanyian perempuan macam last-last tu..

Ini rakaman LIVE dari Muzik-Muzik 25 kat TV3..



Lah Ahmad - Adinda
------------------

Malam pertama sangat sempurna
Duhai adinda sungguh jelita
Selama ini hanya kau yang kutunggu

Bukannya rahsia di antara kita
Semakin membara jiwa gelora
Selama ini hanya kau di hatiku

Tak mudah kumelupakanmu
Hanya engkau yang kuperlu
Bayang-bayangmu masih menghantuiku
Apa saja yang kau mahu

(Chorus)
Semua untukmu oh adindaku
Dengarlah rayuan di hatiku
Sesungguhnya aku mencintaimu
Selalu di hatiku memanggil namamu
Oh adindaku oh adindaku
Semua kerana, kerna kamu

Engkaulah permata hatiku
Suluh menyinar hidupku
Yang selalu menerangi hari gelapku

Nantikan dinda yang satu
Tak akan pernah ku jemu
Semakin hari semakin ku rindu

Tak mudah kumelupakanmu
Hanya engkau yang kuperlu
Bayang-bayangmu masih menghantuiku
Kamu selalu dihatiku
Semua yang kau mahu

(Chorus)

Walau berjauhan
Suaramu mengakhiri penantian
Tabah mengharungi cinta
Semua dugaan Maha Esa

(Chorus)


Kenapa aku amik klip ni instead of the original MV?
Sebab pada 3:14 ada keluar Intan Nor Saina.

Jul 15, 2010

Trek Kedua OST Kehidupan Aku 2009

163
sorry..



Frankly, hari ni gwa takde idea nak cerita apa..
Oleh itu, gwa nak kongsi satu rahsia
melalui sebuah lagu..





Biar Mati Cinta Ini
oleh
Maximus

Sepinya waktu
T’lah nyata ku bina
Yang ku persiakan
Berakhir lalu di tanganmu

Hasratku yang tersimpan
Dalam hati yang terpadam
Akan ku perjuang kan sepi ini.. hooo..

Terungkai sudah ku rasa
Apa yang telah tercipta
Akan ku hembus akan ku helah nafas cinta
Biar mati di sini


--------------------------


Lagu ini terkandung dalam track kedua
OST kehidupan aku tahun 2009..

Pada aku, walaupun bait lirik lagu ni yang ringkas
namun ibarat hujan yang tepat menimpa badan..
Ia menyuarakan keadaan aku yang (pada ketika dulu)
pernah sakit dengan permainan perasaan
sehinggakan sampai satu masa aku rasa
diri dah kosong, hanya bekas tanpa jiwa..

Namun, kini lagu ini mengingatkan aku
bahawa walau betapa perit bahana cinta
akhirnya ianya sesuatu yang perlu ada
dalam hati setiap insan bergelar manusia..

Siapa yang tak percaya cinta?
Sila beritahu aku,
akan aku kuliahkan dia sampai dia rasa
cinta itu perlu..

========================
Sejak 2008
setiap tahun aku berakhir, aku akan compilekan beberapa lagu yang pada aku akan membuatkan otak aku berfikirkan kenangan sama ada pahit atau manis, dalam sebuah CD dan aku jadikan dia OST Kehidupan Aku untuk tahun itu..
Akan datang, mungkin banyak lagi lagu yang bakal aku kongsi bersama kalian.
OST Kehidupan..


Apr 12, 2010

Si Sisi Cerah

this is ninety fourth..
..and I'm sorry!!


Hari yang indah,
semuanya berakhir dengan indah.

Satu kucupan bererti selamat malam,
saling memberi dan merasai.
Ah!! Ianya hanya ciuman,
hanya satu ciuman.


Ketika aku patut dibuai mimpi,
perasaan ingin tahu menyelubungi,
lalu aku mengekori si dia.
Dia ambil sebuah teksi,
menuju ke tempat seseorang jejaka.
Menuju ke ranjang,
perutku disinggahi rama-rama.
Segalanya dalam fikiranku..

Dia sentuh dada bidang jejaka itu.
Lalu dia ditelanjangi.
Ah!! Lepaskan aku pergi..

Aku tidak mampu melihat lagi,
ia membunuhku,
dan mengawalku...


Cemburu,
mencampakkan indah ke lembah tak bertepi,
menukar ke dodoian sengsara,
menjerut alibi mu.
Namun,
ianya harga yang patut aku tanggung,
takdir sedang memanggilku,
kerana membuka mata ingin tahuku,
kerana aku si sisi cerah.

Aku takkan..
Aku takkan..
Aku takkan..


+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

berinspirasikan dari lagu
Mr Brightside oleh The Killers
gambar juga dari video klip alternate version lagu tersebut.

Lagu ini favorite aku,
dari 3 tahun dulu jadi ringtone henset,
sampai sekarang!

Mar 23, 2010

Lagu yang mengaktifkan amygdala

This is seventy-ninth..
and I'm sorry...

BAU - Warkah





Takkan lagi aku menunggu
kau hadir di dalam mimpi-mimpiku
puasku mengharapkan dirimu
seperti mereka yang punya cinta

Diriku tanpa dirimu
kau tempuhi penuh bahagia
diriku mahu kau tahu
pedih ini kau tak terasa

Warkahku mengharapkan dirimu
seperti yang aku kenali dulu
setiaku menantikan dirimu
seperti setianya terhadap diriku

Tapiku melepaskan mu
melangkah namun tak berdaya
terusku terus menunggu
cinta yang takkan pernah ada

******************************

Pernah dgr lagu ni??
Ye..aku tahu.. drama Sindarela
Tapi aku dah tau lagu ni lagi awal dr ianya keluar kat citer tu..
Pernah gak cari CD kumpulan BAU kt kedai,
tp takde laa plak...
takpe, nanti aku cari lagi..

Bila dengar lagu ni,
rase melayan je..
iramanya ringkas, namun berkesan..
Lirik pon boleh tahan gak..

Just sharing..
enjoy!!!

p/s:
bagi yang tak tahu apa itu amygdala,
Amygdala adalah satu bahagian di otak
yang berfungsi dalam memori dan reaksi emosi.
Apabila kita terdengar/ terlihat/ terhidu sesuatu
dan kita teringatkan satu kenangan
dan kemudian kita sedih/ gembira/ benci/ marah
amygdala lah yang bertanggungjawab terhadapnya.

Nov 2, 2009

Lagu ini Memberi anda Neraka

this is my twenty-seventh post..
and i'm sorry...


Wahai cerolian,
kalo kalian tonton video clip lagu nih,
sangat menarik!!! (pada aku laa)
But yg aku nk tekankan adalah lyric dia...
So bace laa...
N try translate...
serius best!!!

p/s:
aku tujukan lagu nih kepada seseorg yg dia tak tau pon aku tgh tujukan lagu nih kat dia...
hahahaha!!!

==============================
Photobucket




All American Rejects — Gives You Hell

I wake up every evening, with a big smile on my face
And it never feels out of place

And your still probably working at a 9 to 5 pace
I wonder how bad that tastes

When you see my face
Hope it gives you hell
Hope it gives you hell
When you walk my way
Hope it gives you hell
Hope it gives you hell

Now wheres you picket fence love
And wheres that shiny car,
And did it ever get you far

You've never seem so tense love
I've never seen you fall so hard,
Do you know where you are

And truth be told I miss you
And truth be told I'm lying

When you see my face
Hope it gives you hell
Hope it gives you hell
When you walk my way
Hope it gives you hell
Hope it gives you hell
If you find a man that's worth a damn and treats you well
Then he's a fool, your just as well, hope it gives you hell

Hope it gives you hell

Tomorrow you'll be thinking to yourself
Where'd it all go wrong, the list goes on and on

And truth be told I miss you
And truth be told I'm lying

When you see my face
Hope it gives you hell
Hope it gives you hell
When you walk my way
Hope it gives you hell
Hope it gives you hell
If you find a man that's worth a damn and treats you well
Then he's a fool, your just as well, hope it gives you hell

Now you'll never see, what you've done to me
You can take back your memories they're no good to me
And here's all your lies,
You can look me in my eyes
With that sad sad look that you wear so well

When you see my face
Hope it gives you hell
Hope it gives you hell
When you walk my way
Hope it gives you hell
Hope it gives you hell
If you find a man that's worth a damn and treats you well
Then he's a fool, your just as well, hope it gives you hell

When you see my face
Hope it gives you hell
Hope it gives you hell
When you walk my way
Hope it gives you hell
Hope it gives you hell
When you hear this song and sing along oh you'll never tell
Then you're the fool, I'm just as well
Hope it gives you hell
When you hear this song I hope that it will give you hell
You can sing along I hope that it will treat you well

==============================

Jun 9, 2009

Lagu si Jiwa Pecah

this is my fourteenth post...




Juliette - Bukannya Aku Takut

ku tak peduli
bila ku benar-benar cinta mati
ku tak peduli

ku memang begini
bila ku benar-benar cinta mati
ku tak peduli
apa saja yang ku inginkan kamu rela

bukannya aku takut akan kehilangan dirimu
tapi aku takut kehilangan cintamu
mungkin saja saat itu
kau mempermainkan aku
seakan kau bisa membalas cintaku

kau takkan mengerti
yang selama ini aku rasakan, pasti
kau tak peduli
bila saja yang ku inginkan kamu rela

----------------------

bukan dirimu yang aku pinta,
sbb aku tahu, aku mmg tak layak untuk mu..
tapi, aku tak mahu kau kehilangan CINTA..
kerana sesungguhnya,
CINTA BUKAN BERERTI MEMILIKI..

Namun kini aku tahu,
bukan setakat cinta sudah tiada,
tapi benci datang mencengkam...
apa salah aku agaknya??

====================


May 18, 2009

A Song from the HEART

this is my eighth post.


Rama Band




SAAT-SAAT TERINDAH
by RAMA BAND

saat kau hadir dalam hidupku
terasa indah
hanya bayangmu menyentuh jiwa
temani sepi
kini semua cintamu tlah pergi
meninggalkan diriku dalam kehampaan
sendiri

waktu trus berjalan dan memberi
perih di hati
hanya rindu yang aku dapatkan
bukan cintamu
kini baru aku menyadari kau begitu berarti
di dalam hidupku ini

saat - saat yang indah
saat masih bersamamu
waktu kita berdua dan mewarnai dunia
semua yg tlah berlalu
kini teringat lagi
kini terkenang lagi
ku ingin kembali
ku ingin kembali

hanya rindu yang aku dapatkan
bukan cintamu
meski kini kau tak mencintai
diriku lagi
kini baru aku menyadari kau begitu berarti
di dalam hidupku ini



===============

lagu ni ade dalam citer Cinta Untuk Ain, time2 dia tgh sedih2 tuh...
lagu nih arr...
1st time dgr, tetiba meleleh airmata...
tak dapat kawal beb...
cuba ar dgr...
1st time lagu band wat aku nangis tetiba...

hm, try hayati lirik dia...
walaupon pendek, but still faham n tau jalan citer die...
hahaha...

===============

May 5, 2009

A Song to My F****** Ex-Girlfriend..

this is my fourth post


press play

Photobucket
by
The Wonders - That Thing You Do

You,
doing that thing you do
Breakin' my heart into a million pieces
Like you always do

And you,
don't mean to be cruel
You never even knew, about the heartache
I've been going through

And I try and try to forget you girl
But it's just so hard to do
Everytime you do that thing you do

And I,
know all the games you play
And I'm gonna find a way to let you know that,
You'll be mine someday
'Cause we,
could be happy can't you see
If you'd only let me be the one to hold you
And keep you here with me

Cause I try and try to forget you girl
But it's just so hard to do
Everytime you do that thing you do

I don't ask a lot girl(I don't ask a lot girl)
But I know one thing for sure (Know one thing for sure)
It's the love that I haven't got girl
And I just can't take it anymore (Woah!!)

Cause we,
could be happy can't you see
If you'd only let me be the one to hold you
And keep you here with me
Cause it hurts me so just to see you go
Around with someone new
And if I know you you're doing that thing
Everyday just doing that thing
I can't take you doing that thing you do

xx [end] xx
p/s :
this post is dedicated to her to celebrate her birthday on
(entah bile ntah aku pon wat2 tak ingat dah)...
and word ' F****** ' at the title sebenarnye bermaksud
'FANTASTIC'.. yeah, Fantastic

heyppy blurfday GIRL!!! you're F****** rockX!!! (i mean fantastic)

birthday cake

xxx [hahaahahahahahaha] xxx
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Namaku cEro.... Kacak, tinggi, putih gebu, badan tegap, macho.. Kalau korang nampak orang yang memenuhi kriteria di atas, dia BUKAN AKU..
PENERBITAN:


Protected by Copyscape Online Plagiarism Check
Creative Commons License