Dear cErolian,

......

TERIMA KASIH!

Terima kasih kerana terus menyokong!

=======================

May 28, 2010

Dua Kali Tersalah Cakap

one-two-nine
I'm sorry..


"Sebab saya sakit, awak pun nak layan saya macam orang sakit??"
Aku tersentap dengar ungkapan tu dari mulut L..
Sangat tersentap..

Dua jam sebelum tu...



"Jom laa tengok Iron Man.." L desak..
"Tapi awak, saya dah tengok..."
"Saya belum lagi..."
"Alaa, Shrek pon awak belum tengok, kan??"
"Tapi nak tengok Iron Man 2..."
"Shrek laa best..."
"Nak Iron Man gak..
Awak pergi laa tengok Shrek sorang-sorang,
Saya tengok Iron Man sorang-sorang..."


Aku ter'mute' seketika..

"Tapi awak, waktu tayangan muvi tu berbeza..
Nanti kita keluar tak sama, awak kena tunggu.."

Aku bersuara selepas berfikir sekejap..

L muncung, cekak pinggang, kerut dahi..
"Awak lagi risau waktu tayangan dari kita tengok wayang sorang-sorang??
Maknanya awak setuju laa kita tengok wayang sorang-sorang??"


L berpusing, terus ke depan eskalator..

Bagi aku, apa salahnya tengok wayang sorang-sorang..
Kita pun berjumpa dalam wayang masa sorang-sorang, kan??
"Alamak, dia merajuk ke??"

Seketika kemudian...



"Jom, dua tiket...
Awak taknak beli popcorn??"

Aku cuit belakang L yang sibuk menung poster..
Merajuk rasanya..

"Dua tiket buat ape?
Beli satu dah laa..
Awak kan nak tengok sorang-sorang..."

L balas tanpa pandang wajah aku..
Memang sah, MERAJUK!!

Aku beli popcorn, dan 2 air mineral..
Tunggu sekejap, panggung tayangan dah dibuka..
Aku mula masuk wayang, L perlahan ikut di belakang..

Yang terbaik tentang tengok wayang awal tengahari
adalah murah, senang beli tiket, dan tak ramai orang..

L masih masam macam cuka..
Diam je dia dari tadi..
Selepas duduk di kerusi masing-masing, wayang mula tayang iklan..
L masih menunduk, diam..
Aku, senyum, diam juga..

Cerita wayang bermula..
Dengar orang cakap bahasa Russia..
Bla bla bla..
Muncul tajuk di skrin perak
IRON MAN 2



L pandang aku di kanan dia..
Aku senyum dan kata,
"We are watching Iron Man...."
L ambil sebiji popcorn, campak kat aku
"Jahat!!!"
Senyuman kembali terbit ke wajahnya...

Iron Man 2 tamat...


Keluar dari wayang, aku kata,
"Awak nak balik dah??"
L pandang,
"Tak nak lagi... Jom pergi arked!!!"

"Arked?? Awak tak penat ke??"
"Alaa, jom laa.. Nak main gendang.."
"Sini takde gendang laa.."
"Alaa, main je laa pape yang ade.."
"Balik je laa jom..Dari pagi kita kat sini.."
"Lepas arked kita balik laa.."
"Awak, awak tu takleh penat..Jom balik!!"

L keraskan rahangnya..
Tangannya menggenggam kuat, berpenumbuk..

"Sebab saya sakit, awak pun nak layan saya macam orang sakit??"
Aku tersentap dengar ungkapan tu dari mulut L..
Sangat tersentap..

Kami pun pergi arked..
Tak ada gendang, kami main satu mesin ni
Namanya Mega Puncher! (lebih kurang camtu laa nama mesin tu..)
Alaa, game yang tumbuk tu, pastu tengok dapat berapa markah..


Dalam hati aku,
dua kali aku tersilap cakap..
Dua kali dia terasa hati..
Namun, kata-kata dia tadi,
sangat menyentap diri..
Mungkin betul, sebab dia sakit, aku layan dia macam orang sakit..
Aku bersalah!!

=============================
17) [link] Di Bawah Pokok, Di Tepi Padang
16) [
link] Sedikit Demi Sedikit
15) [
link] Pertemuan Empat Mata #3: "..dan sebab itu saya berkurung biru"
14) [
link] Pertemuan Empat Mata #2: Impressi Pertamaku Musnah
13) [
link] Pertemuan Empat Mata #1: Bahana Kopi
12) [
link] Butang PAUSE dunia aku telah ditekan

...lebih dalam
Si Gadis Kasut Converse


19 comments:

  1. errr.tapi kan x niat nak layan die macam orang saket.bukan begitu?

    ReplyDelete
  2. huu..asam garam becinta..sedang kn lidah lg tergigit

    *curik kate2 p.ramlee..heee

    ReplyDelete
  3. dalam mane2 perhubungan pun ada pasang surutnya, tak boleh sentiasa hepi aje. inilah perjalanan dunia. yg surut tu lah waktu utk kita lebih memahami dan perbaiki utk yg mendatang.

    ReplyDelete
  4. aku suka pmpwan merajuk! haha

    ReplyDelete
  5. rasanya normal la 2...
    kita cube protect ape yg kita suke...
    right mr cEro???
    and bukannye trsilap ckap...

    ReplyDelete
  6. alahhhhhhh...kau kn risau kn dye..pujuk dye elok2..mst dye ok..ke dye mmg dh ok ni??

    lgpun ap yg kau ckp bkn slh pun..cume dye dh selalu dilayan cmtu..sbb tu dye sentap kot

    ReplyDelete
  7. @ayleencutegirl
    sedih..takde niat pon nk sakitkan ati..

    @et
    mmg tak niat lgsg..
    tp terlepas ckap..sgt rase diri ni bengong..

    @rizal jabai
    walaupon aku tak kelaskan diri sedang bercinta, tp sgt setuju dgn penyataan ko..

    @shukjessa
    setuju..
    pasang surut tu laa yg mengeratkan hubungan, kan??

    @oh farah
    malangnya, aku sgt tak pandai pujuk..

    @raja dinie
    ianya tindakan luar kawal..takde niat pon nak perkecilkan dia..

    @iemaZAIMAH
    dah ok da skang, tp still risau taknak dia terasa..
    camne ek?? kena layan dia kasar2 ke??

    ReplyDelete
  8. bro, i think macam ni la..

    girls memang kengkadang keras kepala ego sket dalam bab2 taknak menunjukkan kelemahan diorang.. kengkadang tu dah terang2 nampak lemah pun masih taknak mengaku lagi.. nampak tak, cara tu membantu diri seorang girl utk kuat walaupun dalam keadaan yang sangat2 memerlukan pertolongan..

    in ur case, yupe.. u know she is sick.. she is very2 sick.. but still she doesn't want to look bad n weak in front sumbody yang dia trust or luv.. cam the same to her family jugak la.. in outer nampak all gud, tapi walaupun dia sakit pun still smiling gitu..

    the best maybe i can say ialah menjaga hati kot.. u know but u pretend u don't know but never to neglect her weakness tu.. u know dia sakit, tapi buat2 tak tau depan dia.. if let's say dia atau korang buat sumting yang memenatkan {eh, dia lemah jantung kan??}, do in moderate.. dalam kesederhanaan.. buat tu macam nak merasa jer.. cam dalam kes tengok wayang n main arked tu.. maybe she felt a lil bit tired, tapi she doesn't want dat nice feeling to go away.. buat apape pun takpe, as long with u.. maybe dat's explain a bit..

    or else, maybe u pun tired jugak melayan kerenah kan.. sumtime memang guys kurang sabar la.. kurang memikirkan kalau berada di tempat girls.. maybe u leh lencongkan sket.. means maybe dia beria2 nak pi arked, tapi u dah penat berjalan.. so u cakap jer cam u penat sket, ape kate lepak minum sat nanti sambung.. dia pun tak terasa sangat gitu.. common sense la penat kan?? hmm.. camner nak cakap.. u bercakap tentang dia, tapi u merujuk diri u.. u tau dia penat atau mungkin penat.. tapi u cakap u penat.. so dalam masa yang sama, dia pun leh rileks dulu sementara tu..

    just helping out.. mungkin membantu ^_^

    ReplyDelete
  9. otak kau lyn ksr2..bkn2..act as normal ok..aku stuju dgn komen kt ats yg pjg lbar tu

    ReplyDelete
  10. @sweet-luv
    serius panjang komen ko..
    thanks btw..
    hm..tak sangka secomplicated camtu ek keadaannya..
    aku akan cuba try ape yg ko sarankan..
    thanks ya..aku suka btol org komen panjang2 camni...

    @iemaZAIMAH
    aku takut dia salah anggap je..
    aku mmg takde niat nk wa dia trasa..
    btw, thanks...

    ReplyDelete
  11. wah..bestnyee dia..hehe...
    aku baru sempat baca cite ko arini..huhu..
    btol gak apa si L kata..sbb dia sakit,
    ko layan dia mcm tu..
    tp,part merajuk sweet..hehehe
    good luck bro..
    aku tunggu seterusnya..

    ReplyDelete
  12. dia xnak kita layan dia mcm orang sakit..true

    tapi..kalau tetiba betul2 dia sakit time tu lagi kita susah kan? macam-macam boleh jadi.

    Prevention is better than cure. ko kene la kasik ayat kasik dia agree ngn ko, ko buat mcm tu sbb ko bimbang dia, ko bimbang sebab ko syg kat dia :)

    ReplyDelete
  13. @✿nenek moden✿
    tu laa psal, aku pon satu hal, pegi ckap camtu sape suro..
    aish, nak kena ketuk kpala ni..

    @.::WaNiE::.
    yup, setuju sgt..
    tp sejak tau dia sakit ni, aku agak berhati2 kalo nk ajak gi mane2..
    hehehe...mgkin itu yg dia tak suka kot...

    ReplyDelete
  14. hahaha...kalau pasal ngajuk dalam wayang pastu sambil tgk cite iron man kene tnye petisuare...die ad pengalamn kat situ..rilekks beb..salah cakap mmg kadang2 boleh batal, tapi kene pandai main bahase..hehe...

    ReplyDelete
  15. huh..pjgnye komen2..penat aku bace..
    anyway..
    seperti yg len ckp..
    layan cam bese je..kalo die penat..pandai la die benti berehat..ko cume kene tgk2kn die..
    biar le die wat ape yg die suke..
    tu menunjukkn yg die tu bukan jenis pompuan yg ngada2..mentang2 la sakit nak org layan spesel plak..
    ada paham..?

    ReplyDelete
  16. @hentakbelipat
    hahaha, kena byk blajar dr ko, hentakbelipat..
    thanks..

    @pu3aan
    itu yg lain si L dr prempuan lain..
    dia bkan jenis manja2..
    tegas n tau ape yg dia nak..

    ReplyDelete
  17. @Amirah Yusof
    takpe, harap sekejap je touchingnye.

    ReplyDelete

"It's not what you've got, it's what you do with it." - cEro, 2026

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Namaku cEro.... Kacak, tinggi, putih gebu, badan tegap, macho.. Kalau korang nampak orang yang memenuhi kriteria di atas, dia BUKAN AKU..
PENERBITAN:


Protected by Copyscape Online Plagiarism Check
Creative Commons License