Dear cErolian,

......

TERIMA KASIH!

Terima kasih kerana terus menyokong!

=======================

Sep 24, 2010

"You don't even have the right to say any 'L' words."

two-fourteen
I'm sorry..


Malam 15 Syawal..
Tengah bulan, maka bulan sepatutnya penuh malam ni.
Aku seperti biasa, seperti tengah bulan-bulan lain,
akan keluar dan bergoyang kaki di atas batang besi penghadang jalan depan rumah aku
dan melihat langit malam mencari bulan dan bintang.
Sempurna, malam ni berjaya aku lihat bulan penuh sempurna.





Telefon bimbit di poket bergetar.
Silent mode.
Sebab aku kurang minat diganggu semasa sesi melayan langit malam.

Panggilan dari seorang yang lama mendiamkan diri,
ms cuAtro.

(cE untuk aku, cU untuk ms cuAtro)


cE : Assalamualaikum...Yo!
cU : Waalaikumsalam...Ko kat mana??


cE : Luar rumah layan langit..Kenapakah?
cU : Memang kau yang aku kenal, asal ada masalah, layan langit..


cE : Siapa kata aku ada masalah??
cU : Aku dah baca blog ko..Lama aku tinggal, tiba-tiba ada pulak hal camni..


cE : Oh! Kenapa??
cU : Kenapa ko buat macam tu???


cE : Aku ada sebab sendiri laa...
cU : Ko ni bodoh laa, kalau ade masalah pun, cuba laa atasi dulu..
Ko buat camni, kan dah lepas peluang..


cE : Masalah aku bukan boleh selesai sehari dua beb..Ko kena faham..
cU : Then apa masalah kau?? Takde masalah takleh selesai laa...


cE : Kau kena faham..Aku takleh...
cU : Apa lagi alasan kau? Aku kenal kau dah lama.
Aku tahu semua masalah kau dari kau sekolah, habis sekolah, kat universiti, sampai sekarang...Semua kau boleh harung..Tapi kenapa sekarang tak boleh pulak??


cE : Kalau ko kata ko kenal aku, ko sepatutnya tahu kenapa aku buat semua ni..Dan ko sepatutnya sokong, bukan pertikai...
cU : Nonsense! Kau masih nak berdalih..Apa masalah ko SEBENARNYA?

(ms cuAtro dah mula naik nada tinggi dalam perbualan..Aku dah rimas..)

cE : It's INFERIORITY COMPLEX!
Even if I love her, it is not an option.

Long pause...Long silence

cU : STUPID LOSER!
You don't even have the right to say the 'L' word.
You don't even have the right to say any 'L' words.

Doooo Dooooo Dooooo...

Talian diputuskan.
Aku simpan kembali telefon bimbit yang sudah panas ke dalam poket,
dan kembali melihat langit malam yang suram.





postquam-scriptum:
Aku dah habis kena basuh.
Ada sesiapa nak basuh aku lagi?
Aku persilakan.

=============================
40) [link] Sampai Bila-Bila
39) [link] Aku Genggam Tanganku, Aku Lepas Ikatannya
38) [link] HARAPAN? It's a BIG word.
37) [link] Awak JAHAT! Awak BODOH!!
36) [link] Tiga L Bawah Satu Bumbung
35) [link] Ceritera Rindu








...lebih dalam Si Gadis Kasut Converse




17 comments:

  1. cero, setiap ape yg berlaku mesti ade hikmahnye.kila sentiase sokong ape cero buat

    ReplyDelete
  2. aku tau ko YAKIN dengan keputusan ko...kan??so..teruskan kehidupan cero..aku ttp sokong ko..

    ReplyDelete
  3. hmmm...wlaupun sy spruh fhm n xfhm knp cero bt cmtu...tp sy yakin cero dh fk masak2 sblum bt keputusan 2..n hrp cero xkn menyesal kemudian hari..

    lakukan ap y terbaik...:)

    ReplyDelete
  4. uishh.. papepun bykkan bersabar k =)

    ReplyDelete
  5. hak masing2 dalam menentukan yg terbaik utk kita dan orang lain

    jgn telalu emo dan ikut perasaan hanya kerana KITA rasa kita boleh. kita tak tahu kenapa si polan dan si polan berbuat begitu.

    cara dan kesan takkan sama bagi setiap individu, yang pasti niat kita sendiri untuk apa?

    wallahualam...

    ReplyDelete
  6. aku?no comment.anything u did,u are on ur own.

    btw,padan muka kena marah.padan muka kena marah.boooo~

    ReplyDelete
  7. hm, knapa aku nmpak macam jahat dalm entri ni??
    I'm sorry...

    ReplyDelete
  8. cuAtro : ko xnmpk jahat pun. itu cara yang baik utk ko nasihat si cEro yang keras hati ni.
    cEro : ramai yg sygkan ko. sebab tu dorang basuh ko. aku mls nak basuh sebab ko dah boleh pk sndri. lagipun, aku yakin ko mmg yakin dan ada sebab dgn apa yg ko lakukan kan.

    ReplyDelete
  9. @kata kila
    terima kasih kila...
    ssangat menghargainya...

    @tuan tanah
    terima kasih tuan tanah..
    sokongan anda amat dihargai..

    @*dekli*
    kalau menyesal, itu namanya pengajaran...
    terima kasih dekli..

    @ieQa sWetLuv
    terima kasih...sabar laa yang mampu dilakukan...

    @KERAK NASI
    doalah senjata terunggul...

    @Shukjessa
    terima kasih shuk...
    terharu...

    @iemaZAIMAH
    haha, ko tanak marah aku???

    @cuAtro
    nah..
    mana ada jahat...
    semua tahu ko sedang mengajar aku...
    terima kasih..

    @hanaahmad
    terima kasih hana..
    aku tahu, ini bukan pengakhiran...
    ini baru permulaan..

    ReplyDelete
  10. its not that i don't support you

    but i still think it is not fair for her, for whatever reason.

    you should try to work it out.

    not giving it up.

    ReplyDelete
  11. Aku x nk basuh ko sbb dri aku bsuh ko bek aku pi bsuh bju aku...haha3

    BTW, this is ur life story and its ur own choice to pick up which road that you want to take...

    stp kejadian de hikmahnye so YAKIN dgn kputusan yg tlh Cero wat...
    insyaAllah ia keputusan terbaik...
    saye sokong dri alam maya! yeah! hehe3

    ReplyDelete
  12. aku?aku cool je.

    dh itu jln yg kau pilih.aku sokong je.lgpun aku dh ckp ape yg aku fikir.hr tu aku tnye mcm2 kn?so,i think my job is done.

    skg ni,ape-ape aku cume sokong and ape yg xptut,aku tegur.tp ikut kau lah nk ikut atau tak.

    ReplyDelete
  13. aku nak basuh ko tapi bukan dlm blog ni ye...

    nanti bile2 aku jumpe ko baru aku basuh bersih2....hihihi

    ReplyDelete
  14. mcm cEro ckp, ini satu permulaan...
    so, teruskan buat yg terbaik...
    utk cEro dan juga L...

    ReplyDelete
  15. mmg la semua macam beria2 suruh ko bersama ngan L..kami cuma pikir nak ko bahagia..tp aku tau..realitinya hanya ko yg mengerti kenapa ko wat keputusan macam tu kan..?
    yg pastinya setiap kali ko bagi entri kami akan komen..setiap kali ko ade masalah..kami tolong dengar..setiap kali ko mintak buah fikiran, kami akan bagi..itu gunanya kawan2 kan..?
    setiap keputusan adalah di tangan ko sendiri..dan kami sebagai kawan2 ko kat cni sedia menyokong segala keputusan yg ko amik..

    ReplyDelete
  16. @.::WaNiE::.
    wanie, aku tak give up lg...
    tp lebih kpada beri dia lebih ruang dan peluang dgn dunia luar..
    aku taknak aku jd penghalang, sdgkan dunia luar lg luas utk dia,kan?

    @Miss Comot
    Aku hanya berdoa ini yg terbaik untuk dia...
    andai ini satu kesilapan yang aku belum sedar,
    biarlah ia jadi pengajaran...

    @iemaZAIMAH
    terima ksaih zaim...
    aku tak katakan tindakan aku patut,
    tp aku rasa itu yg patut aku buat, pd masa ini paling kurang..

    @LMN
    haha, sila basuh aku bila jumpa nanti...

    @raja dinie
    terima kasih dinie...
    cEro hanya fikirkan yg terbaik utk dia..

    @pu3aan
    haha, thanks pu3...
    aku sedar bukan semua yg aku buat betul tindakannya..
    hrap sgt kalian dlm blog tolong nasihat aku kalo aku salah...

    ReplyDelete

"It's not what you've got, it's what you do with it." - cEro, 2026

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Namaku cEro.... Kacak, tinggi, putih gebu, badan tegap, macho.. Kalau korang nampak orang yang memenuhi kriteria di atas, dia BUKAN AKU..
PENERBITAN: