Dear cErolian,

......

TERIMA KASIH!

Terima kasih kerana terus menyokong!

=======================

Sep 21, 2010

HARAPAN? It's a BIG word.

two-double-one
I'm sorry



Berderingnya telefon tangan tanda orang memanggil..
Satu nama muncul di skrin.
NANI.

Nani adalah kawan kepada L.
Antara kawan paling rapat dengan L.
Aku kenali dia pun melalui L.

"Aku nak jumpa kau kejap...
Kat tempat biasa tau, petang ni pukul 530..
Ok tak??"
Nada Nani sentiasa kedengaran seperti arahan.
Dari awal aku kenal dia lagi,
tapi aku tak kisah sebab kalau dia nak jumpa
maknanya adalah hal penting.
Selalunya berkaitan dengan L.

Pendekkan drama,
aku berdiri tegak di tempat yang dijanji jam 530ptg.
Tiba-tiba dicuit dari belakang.
Nani dengan muka serius.
"Lama sampai??"

Setelah cari tempat untuk duduk,
aku terus bertanya,
"Kenapa Nani?? Macam nak marah je.."


"Aku memang marah dengan kau.."
"Kenapa??"


"Nak tanya kau sikit..Kau suka L tak??"
"Perghhh!! Apsal tiba-tiba??"


"Sebab aku rasa tak puas hati..."
"Apsal pulak??"


"Kalau kau suka dia, apa kata kau terus-terang je..
Aku cukup sakit tengok korang berdua masing-masing degil tak nak mengaku isihati sendiri..."
"Jap...aku pelik.."


"Apa dia??"
"Macammana kau boleh tahu isihati aku sedangkan aku sendiri tak pernah cakap apa-apa??"

Nani terdiam seketika.
Tiba-tiba suaranya jadi lembut.

"Aku tahu kau sukakan dia walaupun kau tak pernah cakap.
Aku pun rasa dia sukakan kau walaupun dia menafikan.
Aku tahu kau ada sebab sendiri kenapa tak nak luahkan.
Aku cuma tak nak korang berdua masing-masing menaruh harapan
dan akhirnya tak ke mana sebab masing-masing diam.."

HARAPAN?
It's a big word.

"Baiklah Nani,
aku faham apa yang kau cuba sampaikan...
Aku akan tamatkan semuanya."

Nani terkejut pandang aku.
"Adakah kau bercadang nak luahkan isihati kat L??"

Aku senyum dan berkata,
"You just wait and see..."




=============================
37) [link] Awak JAHAT! Awak BODOH!!
36) [link] Tiga L Bawah Satu Bumbung
35) [link] Ceritera Rindu
34) [link] Tentang Seseorang 5 [The Interlude]
33) [link] Tentang Seseorang 4 [The Last Verse]
32) [link] Tentang Seseorang 3 [Reprise; the untold stories]






...lebih dalam Si Gadis Kasut Converse







15 comments:

  1. sumpah aku x sabor nak tau...kekeke..

    ReplyDelete
  2. berdebar plak jantung aku bace entri ko ni..
    ape ko nak wat..?? bitau la cepat..!!! xsabar dah nih..!

    ReplyDelete
  3. heheheh buat suspen jer kan????

    lama tak singgah sinii

    ReplyDelete
  4. semoga mission anda terlaksana..good luck friends..

    ReplyDelete
  5. pehhh clise dah nih..hahaha..jgn jap lagi sambung alih2 ajak L pi makan open hause...kesudah xabes

    ReplyDelete
  6. "You just wait and see..."

    tak suka tol ayat tersebut.

    kuang ajaq!!!cite tergantung!
    aaaaaaaaa cepat lah sambungan!

    -kudozu

    ReplyDelete
  7. Mcm nk ending je drama nih.. hahaha.. cepat2 bagi tau!! =P

    ReplyDelete
  8. fuhhh! berpeluh2 (lakonan je) aku bc...haha3 berdebar seyh...

    well bro....all the thing that i can say to you...ALL THE BEST! the choices are in your hand... =)
    aku sntiasa sokg ko dri blkg...erks! dri alam maya...haha3

    mgkin btol ckp ko sblm ini...myb trlalu awl...
    tp mgkin jga akn jdi terlalu lmbat kan...

    ReplyDelete
  9. aku tunggu.....
    jgn bikin suspen lama2 weh..huhu..


    -nekmo-

    ReplyDelete
  10. hehe tungggggguuuuuuuu hehe... biasa ar beb.. pompuan ni selagi laki tak luahakan selagi tu tak senang duduk.. hehe bukan lakije ego.. pompuan ada gak keegooannya.. biasa ar.. taknak ar nanti kata terhegeh2..

    ReplyDelete
  11. menyirap betul lah....ad je drama bersambung ni.

    kalau next entry xbest,aku lempang kau laju2

    ReplyDelete

"It's not what you've got, it's what you do with it." - cEro, 2026

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Namaku cEro.... Kacak, tinggi, putih gebu, badan tegap, macho.. Kalau korang nampak orang yang memenuhi kriteria di atas, dia BUKAN AKU..
PENERBITAN: