Dear cErolian,

......

TERIMA KASIH!

Terima kasih kerana terus menyokong!

=======================

Nov 12, 2010

17 Minit Percuma Hidupku

dua-lima-tujuh-maaf.



"Awak, biar saya terus terang.
Hari tu, Padi ada suruh saya 'adjust' awak kat dia."

"Adjust?"
"Ya, dia kan suka awak. Dia nak saya cakap kat awak suruh terima dia."

"NO WAY!! Saya tak suka Padi. Dia buaya, ada banyak girlfriends."
"Banyak?? Serius??"


"Iya..Semua orang kat kolej dah tau.."
"Tapi kenapa Nani tak cakap apa-apa??"


"Nani suka kat Padi, tapi Padi tak mau.."

Sepintas, aku terasa macam zaman sekolah dulu.
Dia suka dia ni. Dia ni tak balas. Tapi dia ni suka dia tu. Jadi dia tolong dia ni pikat dia tu. Argh! Drama!!

"Awak macam rapat dengan Nani, awak suka dia ke??Nani tu kan macam comel-comel je.."
"Tak suka laa, tengok dia teringat adik saya..Sangat ntah hape-hape.."


"Hey, itu bestfriend saya tu yang awak kutuk tu.."
"Sape kutuk??"


"Awak kata dia ntah hape-hape.."
"Saya kata adik saya laa.."

"Hahahaha!!"

Perbualan telefon yang sangat meriah.
Aku sedang berada di bawah langit malam ketika tu.
Aku dapat 17 minit percuma sebab topup Celcom.
Bila dapat 17 minit percuma, apa lagi, tiada orang lain dalam fikiran aku untuk dihubungi.

Namun, keseronokan perbualan terhenti bila dia bertanyakan soalan ITU.

"Awak takde suka sape-sape ke??"

Kenapa dia tanya soalan begitu??
Tiba-tiba..
Takkan aku nak jawab,
"Saya suka awak tapi buat masa ni saya taknak fikir apa-apa.."

Lama aku terdiam.
Jadi, aku gunakan kemahiran 'menukar topik' aku.

"Cakap orang, awak tu tak ada suka sape-sape ke??"


"Saya ada suka seseorang, tapi dia macam tak suka saya balik.."

Hati aku dah berdebar semacam.

"Siapa? Saya kenal???"


"Ntah laa, tak tahu awak kenal ke tidak..Tapi rasanya awak kenal.."

Bukan nak perasan,
tapi tolonglah jangan cakap orang yang L maksudkan itu ialah aku.

"Bagitahu laa saya, mana tau saya boleh tolong tanyakan orang tu.."
.
.
.
.
.
"Hello??"
.
.
.
.
"Jangan kata dah tidur??"

Aku tengok muka depan henset aku.
Deng!!!
Henset aku padam sebab habis bateri!!
Patutlah warning tone tak dengar langsung, rupanya henset aku dalam silent mode.
Arghh!!!

Cepat-cepat aku masuk dalam rumah dan recharge henset.
Tapi,
sementara nak tunggu henset hidup semula,
dalam berbaring, aku terlena..
sampai esok pagi..




=============================
46) [link] Sampai #3 Jika
45) [link] Sampai #2 Kenapa?
44) [link] Sampai
43) [link] Bergenang, namun Tidak Berlinang
42) [link] "Are We Cool?"
41) [link] "You don't even have the right to say any 'L' words."




...lebih dalam Si Gadis Kasut Converse


41 comments:

  1. dem.pesal bateri ko but hal pulak masa mcm ni

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. hampess la..
    len kali nak gayut tu cas la tepon dulu..adoyyaaaiii...

    p/s:delete comment sebelum ni disebabkan kekasaran bahasa..tetibe bg komen mcm bg komen kat FB osmet plak..ehehe..gomen ne..?

    ReplyDelete
  4. Potong betul laa bateri nie
    Lain kali cas siap-siap senang...

    ReplyDelete
  5. hehehehe..cerita dah best, ingatkan ada ending..sekali bateri hp buat spoil la


    ~jum singgah tumah baru missnina :)

    ReplyDelete
  6. perghhh..geram plak aku ngn kau ni..hahhaa...awatnya tak charge nfon..spoil btol..yarkdishh!

    ReplyDelete
  7. pehh, cerita belum klimak bateri phone wat hal, demm

    ReplyDelete
  8. hahaha ala ko ni, sudah gaharu cendana pula, sudah tahu buat-buat tanya pula hahaha~~

    ala bro, slow2 ok nya, yg penting suara hati tu kena lepas la sikit2, jgn pendam lama2.

    good luck la eh~!

    ReplyDelete
  9. @kata kila
    haha, mmg buat hangin je...

    @pu3aan
    alaa, stakat bohngok tak kisah laa pu3...
    hehehe

    @.:Daya:.
    haha, tak sangka plak bateri cepat habes...

    @hentakbelipat
    hehehe, deng!!!

    @miss nina
    haha, ape boleh buat..dah naseb..

    @farahmoque
    lupa! ingat bateri byk agi..adoi laa...

    @Sca Ndx
    hangin kan? hangin kan??

    @Shukjessa
    yup, pelan2 kayuh...
    aku pon tak hrap pape pon..
    malas nk fikir..
    lebih kpd kurang kapasiti nk fikir..

    ReplyDelete
  10. adui hang....apehal kong lak...king kong tul la hf ko neyh..hahaha

    ReplyDelete
  11. epic! haha dan dan kau t'tdo, ptong stim tul.

    ReplyDelete
  12. haih. mengada - ngada punya bateri henpon!

    ReplyDelete
  13. lain kali agak2 bateri nak habis, cas la der! kan dah terbantut!!

    ReplyDelete
  14. cesss tergantung pulak hampehhh

    ReplyDelete
  15. adoiiii.. apehal la time2 ni jugak betri tu nk abis.. sadis betol.

    ReplyDelete
  16. jahat ek..dah taw..wat2 tanya lak ek..
    dish!!..amek ko aku lastik dahi..haha...
    cian weh bat3 kong!!!hahahah...
    sabar ek kawanku..hehe

    ReplyDelete
  17. lumut busy tp nak komen kat entry cero12 November, 2010 16:10

    saje je kan cero i nak wat suspennn..

    ish bateri kacau daun btol.hehe

    ReplyDelete
  18. lumut busy tp nak komen kat entry cero12 November, 2010 16:11

    oh sori...*cero ni

    ReplyDelete
  19. kalau aku, tgh cas leh sambung cakap..hee

    ReplyDelete
  20. kasihan kt awak.ish3

    *geleng geleng kepala.

    ReplyDelete
  21. cero,let me tell dis..
    I'd been in ur sh0es a few years back..i hold him in about 3years..then when i 'bout going to tell that i love him, he left. Tired of waiting 4 me n seeing sum1 else..
    Then i realized dat knape bodoh gila aku ni#*@ menyesal.

    Ade p0int x disitu?

    ReplyDelete
  22. lu takleh blah la bhai
    waahahahhahahahhahahahahahah!

    -kudozu

    ReplyDelete
  23. ala!!
    kacau la bateri mati!
    bro, len kali nk cakap lama2 ngn awek, cas bateri siap2 ya..
    nnt xdelah jadi macam ni..
    hehehhehe

    ReplyDelete
  24. hahaha..bateri memang kadang kala merosakan mood kita..hahaha..

    ReplyDelete
  25. @hanaahmad
    haha, nasib kurg baik..

    @cik mirafiqa
    haha, aku pon tak perasan aku tertido..

    @Fina Fento
    haha, dia dh penat berkhidmat utk aku kot seharian..

    @liyana aziz
    hahaha, tak sangka dpt 17minit free, tu yg tak prepare ape pon..

    @.::WaNiE::.
    sila salahkan henfon aku..hahaha

    @~aLiYa~
    timing dia abes bateri mmg terbaEk!!

    @nekmo
    haha, tgh sabar laa ni..
    tp aku lg suka kalo jawapan dia tu dibiarkan rahsia..

    @Mi Ss KaLeKaLe
    hehe, sori beb..

    @lumut busy tp nak komen kat entry cero
    ayat ko 'cero i' tu mcam cero ko punye..hahaha

    ReplyDelete
  26. @Dark Half
    masa terpadam dh kong habis dh bateri, jadi masa cas, kena tunggu sekejap sbb kalo nk bukak terus still tak boleh..masa menunggu tu laa tertido..hahaha

    @iemaZAIMAH
    haha, geli do ko berawak-awak dgn aku..

    @Lupi
    wahaha, mane ade..

    @nadea
    ada point, aku faham..
    tp nad, aku mcam kurang yakin dgn diri sndri utk meluahkannya..
    kalo dia tunggu, aku bersyukur..
    tp kalo dia taknak tunggu, aku redha sebab mmg aku masih tak ada kapasiti utk buat apa2..hm..

    @Anonymous
    kudozu, wa tau wa mmg takleh blah..hahaha

    @little cart00n
    haha, tak sangka plak bateri boleh abes..
    tak pnah amik berat pon soal bateri sbb bukan slalu gayut2 nih..

    @sakura lover's
    haha, nasib dah tak baik, nak wat camne, kan??

    ReplyDelete
  27. HAHAHAHA!kuang ajo kau.

    cmne nk dating ni weyh?pgl awk pun xleh.KAH KAH KAH!

    ReplyDelete
  28. Hahaha3 aku pnh jgk jdi camtu...tp lps cas trus aku on blik pastu gtau yg bteri dh hbis....
    ok la...at least smpat de sweet moment...hehe3
    tp geram r...soklan cepucemas tueh....haha3

    ReplyDelete
  29. hurmm.. dia pun sedar ko pun ada hati kt dia.. cuma dia nk the official word je drpd ko.. =P

    ReplyDelete
  30. @iemaZAIMAH
    alaa, nk berdating takyah laa ber'awak-awak'..
    kalakar laa ko ni..

    @Miss Comot
    ahhaah, silap aku sbb tertido..
    mcam ade suis plak, letak kpala trus tido...

    @WZulhilmi
    no, never..
    takkan keluar words rasmi dr mulut aku, at least not now, i guess!!

    ReplyDelete
  31. Mantap sob artikel'y
    kunjungan pertama
    di tunggu kunjungan balik'ny
    barang X butuh software games hape fre donwload?

    ReplyDelete
  32. ahahaahahah!kau igt aku nk ke gune awk2 dgn kau?

    ReplyDelete
  33. @N-gage Blues
    haha, artikel laa sgt..
    tanak ganyang ke??

    @iemaZAIMAH
    haha, kalo ko nk gune pon, aku ttp taknak terima..hahah

    @Heidi Shafiq
    kan? kan? kan?

    ReplyDelete
  34. sbuah crita khidupan yg blh diagak dr seorang cero
    haha nice

    keep it up!


    -Al

    ReplyDelete
  35. fcuk!!!! tnya dia balik cpt!!!aku na taw!!!haha

    ReplyDelete
  36. @Anonymous
    haha Al, thanks!!

    @e~car182
    haha, aku tak tanye pon balik..hahaha

    @mariam surihani
    haha, dah nasib!

    ReplyDelete

"It's not what you've got, it's what you do with it." - cEro, 2026

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Namaku cEro.... Kacak, tinggi, putih gebu, badan tegap, macho.. Kalau korang nampak orang yang memenuhi kriteria di atas, dia BUKAN AKU..
PENERBITAN:


Protected by Copyscape Online Plagiarism Check
Creative Commons License