Dear cErolian,

......

TERIMA KASIH!

Terima kasih kerana terus menyokong!

=======================

Nov 26, 2010

Berenang, Hari dan Aku

dua-enam-enam
maaf..


Aku ada masalah sikit baru-baru ni..



Hari Selasa lalu, aku dan beberapa teman sekolah dulu pergi berenang di Putrajaya.

Berenang memang best.
Sangat best!
Tersangat laa BEST!!!
Tapi hanya jika anda pandai berenang.

Macam aku,
trauma lemas masa aku umur 5 tahun masih segar dalam benak kepala.
Jadi, setiap kali air lebih paras dada, aku panik.
Maka, aku tak pandai berenang.

Tapi sekarang,
aku cuba kawal kepanikan diri.
Pada aku mind-set adalah penting.
Sekali panik, habis semua.

Maka,
bila orang loser tak pandai berenang macam aku ni datang kolam renang komuniti,
apa yang aku boleh buat hanya beberapa perkara sahaja:
  • Duduk gigi kolam main air dengan tapak tangan.
  • Buat muka kagum bila nampak orang pandai berenang merentasi satu kolam.
  • Celup kaki pastu kata "arrgh, sejuklah.."
  • Pergi tempat cetek, selam kepala dan kata "dah basah dah, jom balik!!"
  • Kongsi kolam cetek dengan kanak-kanak dengan alasan "Nak jaga keselamatan kanak-kanak. Diorang kan masa depan negara!!"




Semalam aku berkongsi pengalaman 'berenang' aku dengan keluarga semasa dalam perjalanan nak keluar makan malam di luar pada pukul 8 malam.
Semasa melalui surau perumahan kami, aku dengar orang baca Yaasin.

"Eh?? Kenapa orang kat surau baca Yaasin?? Ada orang meninggal ke??"
Semua ahli keluarga pandang aku serentak!

"Der, hari ni hari apa??" adik aku tanya.
"Hari Rabu...kan??"

Satu kereta bantai gelak.

"Hari ni hari Khamis laa. Malam Jumaat memang orang baca Yaasin kat surau."



OH! Itulah masalah aku.
Selama seminggu, aku terlambat satu hari.
Khamis aku kata rabu.
Rabu aku kata selasa.

Jadi, pengalaman loser berenang aku tu bukan hari Selasa yek.
Hari Rabu!
Aku terlambat satu hari.
Sila betulkan pembacaan anda di atas!


postquam-scriptum:
Itulah akibat bila tak alert dengan tarikh. Rupanya borang aku isi kat hospital hari tu semuanya silap tarikh, lambat sehari.


postquam-subscriptum:
Aku memang nak belajar berenang. Tapi segan laa..
Tambahan pulak kalo yang ajar aku tu garang ke, hape ke..
Adoi..Bile nak power berenang nih??




26 comments:

  1. youtube kan banyak tutorial berenang :p

    *kot*

    ReplyDelete
  2. ahha,,bz sgt smpai tarikh pon xingat dahh

    ReplyDelete
  3. betul ckp amir.. youtube byk tutorial berenang.. =)

    good luck cEro.. (^_^)

    ReplyDelete
  4. berenang dlm kolam renang,blh laa..tp kalau kat sungai ke laut ke..adesss...mau lemas gak kot.ngee~

    ReplyDelete
  5. aku pun minggu ni asik terlambat satu ari..ari2 duk tnye osmet aku 'arini ari ape?"..
    sebabnye..Johor cuti mase ari isnin aritu..so bile stat keje ari selasa, aku anggap aku keje ari isnin..ehehe..


    p/s: aku pun jeles ngn org reti berenang nih..

    ReplyDelete
  6. presint bpe ko pegi berenang??

    ReplyDelete
  7. ehe..sy pn x reti berenang..nk belajar ....taaakoott...

    ReplyDelete
  8. g blajar dgn kak sophie..hehehe..
    sure tak garang ahh

    ReplyDelete
  9. rasanya elie da boleh panggil bro dgn gelaran pakcik la!pelupa da eh..
    hahahhaa..

    p/s: g kolam uitm,jumpa sophie al yahya..mintak dia ajarkan! :P

    ReplyDelete
  10. hahah eh dulu yang dekat kanching tu bukan ke ko berenang? yg ko buat diving tu haha

    aku lagi jeles, berenang of coz tak reti, nak apungkan diri pun lagi tak reti, nak menyelam? hahaha nyelam 5 saat pun belum tentu boleh. takuttt daaa~~!

    ReplyDelete
  11. err..gmb bawah skali mcm xde kaitan je.. ke..ade kesinambungan d c2? hrmm..(garu2 dagu yg x berbulu)

    ReplyDelete
  12. @Amir Auxin
    ade ek?? tp tak pelik ke tgk dlm youtube??
    camne nk praktik?? takkan nk bawak laptop ke pool??

    @twinkle twinkle
    hahaha, tak bizi mane pon, sume tak amik kesah..hahah

    @Sophie Al-yahya
    yeke?? boleh berjaya ke kalo guna youtube??

    @fatin
    sankyu..

    @PenuliS
    haha, sungai ke, laut ke, mmg tak berani habes aku..

    @KERAK NASI
    presint, er..tak ingat laa, blakang alamanada..

    @ini blog ayin!
    takoot laa sebab utama yg menghalang, kan??

    @981309565299429927.0
    nekmo, sophie garang!! hahaha

    @little cart00n
    alo, kgn laa panggil pakcik, sbb muda lg nih...
    p/s: sophie garang!! hahaha

    @Shukjessa
    tu sebab cetek shuk, berani arr terjun2...
    kalo tak cecah kaki memamng aku panik abes...

    @Mi Ss KaLeKaLe
    hahaha, segan..
    aku yg segan...
    hahaha

    @~* chirpy_chummy *~
    hahaha, takde kaitan senanye..
    abaikan abaikan...

    ReplyDelete
  13. ape ko ingat cEro?angau je keje..hehe..suh la L ajar,konpem terer

    btw,gambar monyet dlm air tu epik la...reminds me of nirvana's nevermind

    ReplyDelete
  14. pakai pelampung dah la. setel

    ReplyDelete
  15. @pu3aan
    hahaha, ko pon jadik cam aku gak ek??
    hahaha

    @Amir Auxin
    haha, ko gurau ke??
    aku semangat carik dlm youtube..
    hahah

    @Dark Half
    mmg pon aku google dr imej tu pon..cume cari yg deviate sket..hahaha

    @Sca Ndx
    wah!! good idea!!
    aku nk try arr..

    ReplyDelete
  16. berenang mmg best tp sgt pnt wlpn brenang katak je...
    weyh ko blaja kat UiTM kan...kan ke de klas tiap hjg minggu....join r...tp kn byr r...tp tok student UiTM dpt diskaun so agk murah jgk r...
    aku dlu x pndai berenang tp aku g dftr msk klas brng da pndai skit r...hehe3

    ReplyDelete
  17. @Miss Comot
    ujung minggu byk hal laa...
    ujung mggu aku sntiasa sibuk..
    adoi...

    ReplyDelete
  18. meh sni aku lempang

    konfem ingatan kau pulih.malah lebih bagus.

    ReplyDelete
  19. meh sni aku lempang

    konfem ingatan kau pulih.malah lebih bagus.

    ReplyDelete
  20. @iemaZAIMAH
    aku rase kalo kena lempang dgn ko,
    aku tak bgn abes kot..
    hahaha

    ReplyDelete
  21. en cero! sile belajar berenang utk keselamatan diri dan negara! HAHA =p

    * peringatan utk diri sndiri juge..wee~*

    ReplyDelete
  22. @syazwani
    Jom same2 kita belajar berenang...
    hehehe

    ReplyDelete
  23. hehe hana pon ta alert deari. kadang2 tersilap.sm lah kite tak pandai berenang.hoho

    ReplyDelete

"It's not what you've got, it's what you do with it." - cEro, 2026

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Namaku cEro.... Kacak, tinggi, putih gebu, badan tegap, macho.. Kalau korang nampak orang yang memenuhi kriteria di atas, dia BUKAN AKU..
PENERBITAN: