Dear cErolian,

......

TERIMA KASIH!

Terima kasih kerana terus menyokong!

=======================

Jun 9, 2010

Jumaat dan Ketiadaan

one-double-three
I'm sorry..



Ini cerita jumaat lepas..
Aku sepatutnya bersama seseorang menonton Prince of Persia..
Tiket dah beli, sehari sebelum..
tiket untuk dua orang..

Satu jam sebelum waktu tayangan,
aku terima panggilan telefon
dari dia...

"Awak, sorry...
saya ada hal perbincangan dengan kawan-kawan kolej..
Patut dah habis, tapi melarat panjang..
Saya tak boleh mengelak ni..
Boleh tak kita batalkan pasal wayang hari ni tu??"


"Owh, it's OK then..
Lagipun saya rasa wayang dah penuh sebab hari ni hari jumaat.."

Itu jawab aku..
Memanglah wayang dah penuh, itu sebab aku beli tiket dari semalam lagi..

"Saya sorry sangat-sangat..."
"Tak apa..len kali ada...."



Bagi korang yang baca,
mesti korang fikir aku rasa kecewa dalam hati
dan sebab aku nak jaga hati si dia
aku kata aku tak apa-apa, kan???

Tapi, sebenarnya
aku sangat gembira..
Abang dia pernah bagitahu aku yang dia jadi kurang serius dalam belajar sejak satu peristiwa yang pernah berlaku dulu..

Tapi, tadi dia kata dia ada diskusi dengan kawan kolej..
So, ini bermaksud, dia sudah kembali serius dalam belajar...
at least itu yang aku fikirkan..

Jadi, apa jadi dengan dua tiket yang sudah aku beli???..

"Hello, S!!" aku bercakap dalam telefon..
"YUP!! Apsal?? lama tak lepak sekali.."
"Dah tengok Prince of Persia???"
"Belum..Kenapa??"
"Free tak sekarang???"
"Free je, knapa??"
"
Awek blogger ko free tak??"
"Dia ada dengan aku skang..."
"OK! Datang laa sini, aku nak bagi tiket free..."
"Serious-shit???"
"Serious Bullshit..."
"Wokey!! Roger!!!"



The only thing that made me a little a little bit disappointed that day
was I didn't have my chance to see Gemma Arterton in POP..
Other than that, my (fri)day was full with smile and happiness..
That evening I spent my time playing Pokemon...

Tetiba rasa diri jadi matang sikit..
Tidak kecewa atas benda yang mengecewakan..
Hahaha..
Matangkah aku??

esok aku akan cerita perkara berlaku hari sabtu..
=============================
18) [link] Dua Kali Tersalah Cakap
17) [
link] Di Bawah Pokok, Di Tepi Padang
16) [
link] Sedikit Demi Sedikit
15) [
link] Pertemuan Empat Mata #3: "..dan sebab itu saya berkurung biru"
14) [
link] Pertemuan Empat Mata #2: Impressi Pertamaku Musnah
13) [
link] Pertemuan Empat Mata #1: Bahana Kopi

...lebih dalam
Si Gadis Kasut Converse


14 comments:

  1. oh i can only tell she is so gorgeous ihihi

    comel

    baik nye kamu

    ReplyDelete
  2. apahal kau x roger aku!!!!aku pun x tgk lagi wehhh

    ReplyDelete
  3. tak matang sebab...

    POKEMON???

    hahahaha..

    ReplyDelete
  4. len kali kalo ada tiket free cepat2 kol ni no
    017207****


    hahaha, slalu je org kensel last menet. aku dah siap2 skali tak jadi. byk kali :|

    ReplyDelete
  5. heheh patut ko jual balik ke (hahah laku ke jual balik? kang orang ingt ko jual tiket haram lak)

    ok la tu, redha je la ape2 yg terjadi.

    bak kata orang "hari ni hari kau, esok lusa hari aku pula".

    hari ni die terpaksa cancel, mane tau sok luse turn ko lak? kita hanya mampu merancang Tuhan yang tentukan ye tak?

    ReplyDelete
  6. POkemom tak habis main lagi ke??Hahaha, Satu2 tajuk tu pun amik masa yang lama nk habis. Hahaha. Lain kali bagi je aku tiket tu.. Muahahaha

    ReplyDelete
  7. @.::WaNiE::.
    yes she is..
    tp sy tak baik laa..hahah

    @hentakbelipat
    hahaha, aku pon tak tgk gak..
    jom pegi jom..

    @KERAK NASI
    hehehe, wawa dengki ke??

    @LUT
    haha, but at least kalo tak beli tiket lg, ok kan??

    @Shukjessa
    haha, nak jual aku sure takde sape nk beli..
    last2 aku pegi bg org len bgus gak..
    len kali boleh tgk lg, kan??

    @WZulhilmi
    aku main sampai skang dh level80 utk charizard..nak lawan legendary pokemon..hahah

    ReplyDelete
  8. wahh.... bgus3.. tak cepat marah.. hehee

    all the best utk korg bedua.. moga bahagia selamanya.. amiin.. ^__^

    ReplyDelete
  9. gilosss!lu rocks!ahahahaha!wa ckp lu tamina mmg hot r dlm cite tu..hik3..sy dh tgk..sy dh tgk..

    td pun bru kuar tgk wyg lg..hehe

    so,dye dh kembali serius blajar..its good then..n kau pndai kwl perasaan..bravo2

    gile pjg komen aq bg..hik3 (1st time ni)

    ReplyDelete
  10. hurrmmm...da tgk citer tue...(aku hny menjeing dikal cbok mmbelek fb...haha3)
    abg aku 2 org cbok mkn nsik dpn komputer tgk citer tue...mule2 cam x best...serabot skit jln citer(so aku cbok melayan fb) pastu pertengahn lps ayh die mati smp hbis bru jdi best... =)
    awek ko mmg cun n grg...haha3(dlm citer tue la)

    ReplyDelete
  11. ko da berubah ek skrg?
    xcepat marah..hmm...=)
    aku suka cara ko..

    ReplyDelete
  12. s.a.n.g.a.t.p.e.n.y.a.b.a.r.
    :)

    ReplyDelete
  13. @@ien_R@z
    thanks...doakan yg terbaEK yek..

    @iemaZAIMAH
    giler arr, ko puji aku..
    terharu btol..
    jarang ko puji aku ni..

    @misscomot
    awek aku mmg cun giler beb...
    sbb tu jd awek aku..

    @5357547456247376177.0
    dear nenk moden,
    aku pon suka dgn cara sendiri..
    tp adakah ini yg terbaik??

    @raja dinie
    first time kot sabar..
    sblom ni, mesti hentam marah dulu...

    ReplyDelete
  14. jarang eh?ahahahaha!so pe lg..g r sujud syukur..ahahaaha!

    ReplyDelete

"It's not what you've got, it's what you do with it." - cEro, 2026

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Namaku cEro.... Kacak, tinggi, putih gebu, badan tegap, macho.. Kalau korang nampak orang yang memenuhi kriteria di atas, dia BUKAN AKU..
PENERBITAN:


Protected by Copyscape Online Plagiarism Check
Creative Commons License