Dear cErolian,

......

TERIMA KASIH!

Terima kasih kerana terus menyokong!

=======================

Oct 6, 2010

Epik Sebuah Perang

double-two-and-a-six
I'm sorry.




"Kapten, keadaan kritikal...
Barisan pertahanan pertama gagal menangkis serangan musuh.."


Kapten garu kepala, dalam hati memang dah sumpah seranah.
Barisan pertahanan pertama sangat tak membantu.
Tambahan pula cuaca sekarang yang hujan, panas, hujan, panas.


"Nampak gaya, kita kena turun padang.."
Kapten bersuara.


"Sekarang,
barisan pertahanan kedua hanya melengahkan masa,
supaya kita bersedia..
Saya mahu kita bersedia untuk bertempur.
SEMUA!!! DALAM FORMASI!!!"


Atas arahan kapten, semua tentera pertahanan ketiga dalam keadaan sedia.
Senjata di kanan, perlindungan di kiri.
Masing-masing serius menanti kedatangan musuh.


"Wahai rakan-rakan!!!
Ketahuilah apa yang kita pertahankan..
Demi kesejahteraan,
NYAWA KITA HARUS DIKORBAN!!!!!"


"YEAHHHHH!!!!!"
Para tentera menyahut seruan semangat Kapten.


"Kapten, mereka sudah sampai!!!"


Muncul bala pemusnah musuh.
Wajah yang hodoh, ganas,
memang pembawa kemusnahan dan kesengsaraan...


"SERANG!!!!!"
Musuh menjerit.


"BERTAHAN!!!!!!"
Kapten menyorak.


Maka, bertembunglah dua entiti dalam satu perang.
Bahang perang memang terasa.
Dahulunya 98.6 °F, kini memuncak hampir mencecah angka 100.


"SISTEM!!!
Singkirkan yang sudah tumbang!!"











********************************







"HAAAAACCCCHHHOOOOOOMMMMM!!!!!!!!"


Aku bersin.
Aku lap mulut dan hidung dengan tisu.
Mata aku terasa panas.
Hidung berair.
Mulut kering.
Seluruh badan sejuk menggigil...

"Tu laa, mak dah pesan...
Lepas kena hujan, pergi laa mandi...
Degil!!!"
Mak aku membebel.
Tahukah dia, orang demam, kalau dibebelkan, sakit telinga?

YA.
Aku demam.
Memang baru malam tadi teruk.
Walaupun dah ada tanda sebelum tu, tapi aku buat dek je..
Sekarang, RASAKAN!!

Tak apa,
aku percaya sistem pertahanan badan aku KUAT.
Mereka akan menang.





30 comments:

  1. ni lah yg ko kate perang tu?cisss

    get well soon ok!

    ReplyDelete
  2. hehehe..cian ye ko cero..hehe..
    menarik ek cerita perang..haha

    -nekm0-

    ReplyDelete
  3. haih strategi tak berapa betul kot kekekekeke

    get well soon

    ReplyDelete
  4. demam, demam gak kan..
    kreativiti tetap on..huhu

    mungkin bantuan dari claritin akan tiba x lama lagi..teruskan bertahan!!XD

    ReplyDelete
  5. cis.... pasal ko demam rupenye.... tp ayt2 tu cam de je kt dlm citer leftenan adnan....

    ReplyDelete
  6. uwhh...sadis giler...
    ku ingat peperangan antra si zombie and manusia

    hmm...
    makan ubat..makan ubat...
    teroskan usahe melawan kejahatan...
    owh yeahh!!
    ~,~

    ReplyDelete
  7. demam ker..?
    lorr..makan ubat..rehat byk2..
    minum air masak/putih/jarang/mineral (ape2 la yg ko pggil) byk2..
    insyaallah ko akan sihat..
    aku yakin sistem pertahanan badan ko akn menang nnti..ganbatte..!!!
    odaiji ni..!

    ReplyDelete
  8. hahaha mmg ler perang, sistem pertahanan badan tgh fight dengan benda asing...


    dan kalo dah demam tu petanda peperangan tengah berlaku la tu dan akan berhenti bila dah sembuh.

    byk2 minum air rebina (sounds childish tapi agak membantu, selain dari makan ubat)

    p.s: aku demam gak tp demam gitar, setiap masa dlm otak gitar je hahaha kronik dah nih

    ReplyDelete
  9. hehehe peperangan ngan penyakit hehehe.. apa2 pun makan ubat & banyak minum air kosong yeee.....

    ReplyDelete
  10. igtkn game apa la td...

    cpt2 sembuh ek...

    ckp la kt L, mne la tau die dtg tgk...:)

    ReplyDelete
  11. @kata kila
    thanks!!! panas oo badan aku..

    @Anonymous
    nekmo, sian aku...
    terbaring je ni..

    @.::WaNiE::.
    hahaha, mmg salah strategi nih..
    tu yg demam tu...

    @Dark Half
    paracetamol bakal membantu!!!
    yeah!!

    @2581110461167091177.0
    littlegurlz,
    haha, leftenan adnan mmg best doo..
    aku suka..

    @nurkaloi
    haha, sbnarnye ubat dah kurg berkesan kat aku..
    heehe

    @pu3aan
    sankyu...
    akan minum air masak byk2 sampai pengsan..
    hehehe

    @Shukjessa
    air rebina??
    okey, skang gak aku try...
    hrap berkesan...

    @AngahSayang2314
    Baik Angah!!!
    terima kasih!!

    @*dekli*
    haha, taknak bgtau...
    nanti dia risau gile habes...

    @KERAK NASI
    hahaha, ko ingat aku baby??
    baby face ade laa..
    (bluuwekkk!! muntah pink!!)

    ReplyDelete
  12. aku tawu ubat pe pling berkesan....
    sile kawen...

    lau da kawen...mulekan peperangan
    bukan perang ngan bini ko
    tapi berjuang same bini ko
    ngehhehehe

    ReplyDelete
  13. haih,sume nak demam zaman skarang taktik nak perhatian lebih btol.hak3
    get well soon ye..

    ReplyDelete
  14. hahaahahaha3 ko mmg pndai dramatikkn cerita....len kali tln la actifast....askar2 actifast kuat woo....haha3

    btw jgn lupe mnum 100+ n bgkus ngn slimut...ia sgt mmbantu...kih3 X3

    Smoge cpt sembuh!

    ReplyDelete
  15. cerolian demam.!
    semoga sembuh.sentiasa senyum walaupun kau sorg2.
    g dan cermin.t kau rasa cm senyum kat org yg senyum kau balik!
    -sinelayan mls log in!-

    ReplyDelete
  16. @nurkaloi
    haha, kawen??
    sila laa sponsor aku..
    poket pon kering, nak kawen??
    hahaha

    @aleen adela akoo ^_*
    haha, org demam dpt perhatian ke??
    aku demam terperap dlm bilik je...

    @6479540431939385912.0
    littlegirlz,
    leftenan adnan mmg epik!

    @Miss Comot
    100+ ok, actifast ok,
    tp selimut kurang ok...
    aku bukan jenis berselimut!

    @Anonymous
    haha, idea best tu, nelayan..
    skang gak aku carik cermin...

    @little cart00n
    thanks elie...

    ReplyDelete
  17. Ingat ke citer perang apa la.
    Baca dua kali baru paham..
    Sakit tu xpe..org kata bley hilang dosa kita.

    ReplyDelete
  18. @mia Olive
    ha'ah laa...
    yeee, nak sakit byk2 laa..
    hehhee

    ReplyDelete
  19. Kang nyesal lak sakit byk..!

    ReplyDelete
  20. @mia Olive
    hahaha, taknak laa byk2...
    yg boleh tanggung badan je laa..
    heheh

    ReplyDelete
  21. terbaek punye perang...haha


    -dinie-

    ReplyDelete
  22. @Anonymous
    aik??
    dinie pon melayan gak???

    ReplyDelete
  23. kering...
    boleh aku tolong...
    meh sluar n baju ko yg berpoket
    aku tlong rendamkan dlm air
    confirm basah pasni
    boleh laa ko kawenn
    mekasih...=p

    ReplyDelete
  24. @nurkaloi
    haha, idea bagus tu...
    kalo semua poket aku basah,
    kaya raya laa aku...
    yeehaaaa...

    ReplyDelete
  25. miahahahaha...
    bguz an aku nye tips...
    now give ur money in ur pocket
    payment for the tipss...

    ReplyDelete

"It's not what you've got, it's what you do with it." - cEro, 2026

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Namaku cEro.... Kacak, tinggi, putih gebu, badan tegap, macho.. Kalau korang nampak orang yang memenuhi kriteria di atas, dia BUKAN AKU..
PENERBITAN: