Dear cErolian,

......

TERIMA KASIH!

Terima kasih kerana terus menyokong!

=======================

Apr 9, 2010

That's Lust not Love!

this is ninety-second,
and I'm sorry!!



Tergelak seketika bila aku teringat,
suatu masa lalu, dalam laman web sosial
Facebook aku
ada si kawan bujang perempuan ni update status dengan berkata lebih kurang begini..
"If a guy really loves a girl, he will not touch her.."

Ok, bukan nak sangkal ayat tu,
memang betul,
lelaki sepatutnya melindungi wanita kesayangannya.
'
Touch' yang dimaksudkan adalah tidak melindungi (dalam aspek bujang)..
Maka, lelaki yang
'touch' wanitanya,
bermakna dia tidak sayang wanita tersebut..

Yang menggelikan hati aku,
adalah komen selepas itu..
Penyataan itu membawa kpd berpuluh-puluh komen balas..
Dan salah satunya berbunyi,
"Agreed, that's LUST not LOVE.."

Orang yg balas penyataan dia atas, aku kenal..
Kenal sangat, sbb masa dia bercinta dengan bekas pakwe dia dulu,
laki dia hanya suka pegang tangan dia sambil berjalan kat shopping mall,
tapi yang si gadis ni pulak lebih suka laki tu rangkul pinggang dia sambil berjalan..
YUP!! Mengelinapkan tangan ke pinggang si gadis sambil berjalan..

Nak dijadikan lawak,
si gadis ni kononnya sangat baik..
Kononnya keluarganya terpelihara...
Namun, pada pandangan aku,
mcam tak berapa terpelihara je..

Bukan nak condemn penyataan dia..
Cuma, kalo nak nasihat, kita cuba ubah dulu..
Bukan tak boleh nasihat,
cuma ianya akan buat orang macam aku terfikir,
"Apahal dia nak kata camtu padahal aku tau dia bukan camtu"

Ok!!
Aku tahu banyak yang takkan bersetuju dengan aku..
Aku tak kata SALAH!!!
Aku kata
LAWAK!!!

Peace!!!

˙˙˙ʎpoqʎɹǝʌǝ ǝʌoן


p/s:
Mungkin dia baru tahu makna
LUST kot..
Biasa laa, orang baru tahu ni selalu nak tunjuk je yang dia tahu..
hehehehe!!!


7 comments:

  1. Itu namanya orang cakap tak berfikir..

    -aKustatik-

    ReplyDelete
  2. betul2..fikir dl sblm ckp..ubah diri dl, sebelum ubah org lain..tapi maybe dia dah brubah skrg..kan..

    ReplyDelete
  3. @theSkycrapper
    aku boleh sure yg dia tak berubah lagi sbb baru baru ni je aku tgk gambar dia berkepit ketiak dgn pakwe baru dia..hahahaha

    ReplyDelete
  4. mungkin baru tau maksud lust?? kekkeke

    alahaii

    kadang2 nak bagi komen tulis bahse inggris pun aku bukak google translate cek maksud dulu heheh..kang salah eja karang, patience /patient kekeke

    ReplyDelete
  5. lust tu ape cEro?? ngeh3..:p

    aku rase normal jek..ramai jek org yg ckp x serupa bikin. tp xpe jgn risau 1 ari nanti dia akn dpt pegajaran...

    ReplyDelete
  6. tak pernah di 'touch' lg. hahah

    ReplyDelete
  7. @.::WaNiE::.
    sama laa...senang citer tulis BM je..
    kang tulis BI kang salah, abes jd bahan..

    @Cik N
    Lust itu daging panggang ala itali..
    hahahah..
    aku pon tgh tunggu balasan yg bakal dia dpt..

    @Amirah Rashid
    'touch' didefinisikan dr pandangan subjektif seseorg..
    Ada yg akan anggap touch itu sentuh, even pegang tangan pon sentuh..
    Ada yg anggap 'touch' itu dr segi batiniah..
    sentuh hati..
    Lebih menarik, ada yg anggap touch itu lebih kpd seksual..

    Agaknya, si prempuan penulis komen tu dlm kategori mane ek??
    Anda pulak??

    ReplyDelete

"It's not what you've got, it's what you do with it." - cEro, 2026

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Namaku cEro.... Kacak, tinggi, putih gebu, badan tegap, macho.. Kalau korang nampak orang yang memenuhi kriteria di atas, dia BUKAN AKU..
PENERBITAN:


Protected by Copyscape Online Plagiarism Check
Creative Commons License