Dear cErolian,

......

TERIMA KASIH!

Terima kasih kerana terus menyokong!

=======================

Apr 21, 2010

100 post 1 tahun : nULL & aLteRnate

this is hundredth..
..in after one year..
..and I'm sorry!!



Pejam celik dah setahun blog ini berlalu..
22 April 2009, lahirnya blog ini..
Berteraskan prinsip perkongsian pengalaman dan hobi,
aku mula semakin aktif sejak 6 bulan yang lalu.

Kini, aku sediakan soalan dari pembaca yang aku kumpul dari post pertama sekali.
  1. Sebenarnya gambar header tu otak ke tahi??


    Hm, oleh sebab header hanya ada gambar tu, ramai yang tak tahu, nama blog ini adalah nULL & aLteRnate.
    Ianya datang Null and Alternative hypotheses [wiki Null - wiki Alternative].
    Kaitannya, kalau anda perasan, blog ini sentiasa memaparkan 2 keadaan dalam satu situasi dalam setiap entrinya.

    Gambar header itu sangat sesuai dengan tajuk blog ini.
    Ianya adalah representasi sama ada ianya otak, organ paling berguna dalam manusia, ataupun tahi, sisa buangan yang sangat tidak berguna.
    Ianya terpulang kepada pembaca untuk interpret gambar itu.

    Gambar itu juga merupakan daya penarik pertama blog ini memandangkan ianya adalah element pertama yang akan loading semasa blog ini dibuka.
    Secara psikologi, ianya memberi tanggapan kepada anda bahawa blog ini santai dan pembaca takkan memberi ekspektasi tinggi tentang segala yang diterbitkan.
  2. tEka-tEki memang menarik, tapi setiap entri tEka-tEki mesti kurang komen dari pembaca.
    Adakah anda syok sendiri atau perasan hebat?

    Berprinsipkan 'perkongsian pengalaman dan hobi', tEka-tEki memang salah satu dari hobi aku sejak kecil lagi. Maka, tak salah aku berkongsi hobi.

    Lagipun, walaupun banyak entri lain ada komen sampai berpuluh-puluh,
    tEka-tEki merupakan keyword utama blog ini setiap minggu dalam semua enjin carian internet.
    Ianya takkan berkurangan seperti gossip-gossip artis.
    Selagi ada orang search tEka-tEki, blog ini tetap akan berpengunjung.
  3. Lagi pasal tEka-tEki, boleh tak aku nak ambil tEka-tEki tu dan gunakannya?

    Adalah sangat dipersilakan.
    Tapi, kalau nak terbitkan dalam blog atau media lain,
    diharapkan bolehlah link balik ke blog ni yek!!
  4. Hari demi hari, wajah si penulis semakin hilang dari blog ni.
    Kau takut orang kutuk muka kau ke??

    Aku memang tak hensem, sebab tu tak ada awek lagi sampai sekarang.
    tapi itu bukan sebab aku tak letak gambar sendiri dalam post kebelakangan ni.
    Ianya adalah sebab aku sedang sedaya upaya merahsiakan blog ini dari seseorang.
    Maka, segala gambaran visual aku cuba dielakkan.
  5. Tak berminat ke nak guna domain dot com sendiri??

    Blogging is just my hobby.
    Aku bukan sangat serius, tapi dalam masa yang sama, aku tak ambil mudah blogging ni.
    Pada aku, dan sebilangan orang lain, perkataan 'blogspot' di link url tu adalah satu 'brand name'.
    Bayangkan, anda nampak URL dot com dan blogspot dot com,
    yang mana satu anda yakin itu adalah blog??
    Semestinya blogspot dot com, kan??
  6. Apa hobi kau?? Sekejap rasa macam photography, sekejap macam tEka-tEki?

    Dulu, hobi utama aku adalah melukis.
    Tapi, sejak aku terlibat dalam satu kemalangan, aku gagal melukis dengan baik sebab tangan aku sedikit sulit.
    Sekarang, aku mula melukis kembali, tp buruk laa..

    Kini, selain bertEka-tEki, aku sangat suka tatap langit malam.
    Tengok bintang dan bulan, so addictive!!!
    Dalam hidup aku, hanya seorang sahaja yang aku kenal ada hobi yang sama.
    Hanya dia seorang (buat masa ini) yang suka berkongsi tengok langit dengan aku.
  7. Antara Lisa Surihani dengan Scha Al-Yahya, mana kau suka??

    Sudah tentu,
    Lisa Surihani.

    Aku minat dia dari mula-mula dia jadi host rancangan Whoa! di NTV7 sebagai selingan anime-anime hari sabtu dan ahad. Waktu tu aku rasa tak ada sape kenal dia sebagai Lisa Surihani.

    Bukan aku tak suka Scha Al-Yahya, tapi aku kurang berminat dengan 'Al-Yahya' dan segala gelaran 'Al-' dalam dunia ni atas sebab pengalaman diri yang tak boleh aku ceritakan. Please, no offense
  8. Boleh kita kawan??

    BOLEH SANGAT!!!
    Boleh add aku dalam Facebook.
    Tapi pastikan aku tahu korang dari blog.

    Dan yang aku nak minta tolong,
    aku ada prinsip di mana aku takkan berbicara tentang blog di luar blog.
    Dengan kata lain, kalau nak kawan dengan aku,
    jangan bincang atau kata LANGSUNG tentang blog dengan aku di luar blog.
    Letak status "Woit, aku suka blog ko" dalam wall aku pun tak tak mahu layan.
    Kalau korang buat juga, jangan marah aku kalau aku tak layan.

    Aku orang yang tak banyak kawan.
    Jadi, kalau nak kawan dengan aku, aku mahukan kawan yang betul-betul kawan.
    HEHEHEHEHE!!



Sebarang soalan untuk aku,

tapi bolehlah anda emelkan ke

ceroofcerolian[at]gmail[dot]com


15 comments:

  1. t test value was critical.
    significance value at 95% is lower than 0.05.

    All test was performed by SPSS software package.

    All test result, was rejecting the null hypothesis. Alternate hypothesis was considered.

    hahahaha..sengal fyp x hilang lagi..tapi result aku memang -ve..naseb baik mama rita x banyak tanya..btw..moga2 kau stay lama dlm dunia blog ni utk menceriakan kami semua bro..keep up the god work!.

    ReplyDelete
  2. cero,

    aku suka gaya ko menulis.

    ko suke lisa surihani yang mcm aku tu ehhh...hahahaha..

    teruskan menulis ye cero!

    ReplyDelete
  3. @theSkycrapper

    sorry..good, not god.

    ReplyDelete
  4. comment reply

    @theSkycrapper
    hahaha, aku nk duk dlam dunia blog ni sbg nobody..
    bkn populariti yg dikejar..
    kalau mmbahagiakan korg, aku berbangga..hehe

    @KERAK NASI
    SANGAT nak tgk muka kau yg katanya mcam Lisa..
    haha, keep on supporting me..
    thank you!!

    ReplyDelete
  5. hahaha tatau nak komen ape, tapi aku tetap nak bagi komen...

    so layannnnnnnn~~!

    ReplyDelete
  6. wah tahniah dah setaun hehe =P

    *fia pon dlm fb xpnah ckp psl blog..sbb kt fb 85% kwn2 adlh dr dunia nyata,my real life tp blog adlh kwn2 maya, so kena ade boundary kat ctu..adela sorg 2 kwn yg tsesat jmpa blog fia hehe =)

    ReplyDelete
  7. epy bezday tO u,bLOg nuLL n aLternate ~! ;)

    first2 bukak blog ni tkejut ng gmbr otak/tahi tu..ingt kn tuan pny tnh ni pengotor..hihi sori2!..rupe2 nya blog ni suka ajak reader berpikir..

    try gak tgk teka teki tuu..tp satu pn ice xleh jwb..otak ku da beku agk nye..huk3.terer la kau.. ;)

    ReplyDelete
  8. happy blog anniversary kekeke

    ReplyDelete
  9. comment reply

    @shukjessa
    yaa, layan!!

    @Fia Abas
    btol, kita kena set boundary supaya tak bercampur aduk!!

    @ice♥ice
    thanks fren...
    haha, header tu yg terbaik!!
    tEka-tEki pun bukan sume sy buat, ade yg amik dr rujukan lain..
    teruskan mencuba!!

    @.::WaNiE::.
    Thanks, hepi besday to u!!

    ReplyDelete
  10. xde awek tp bakal dpt awek kot..ahahahahahaha!

    mafia wars boleh ckp kt sini x?=P

    ReplyDelete
  11. byk tmpt aku jumpe muka lisa.

    untung jd lisa. ^___*

    ReplyDelete
  12. comment reply

    @iema_z
    insyaAllah kalo takde aral melintang..
    hahaha, takmo berharap!!
    (mafia wars boleh ckap!!)

    @AyanaAsham
    haha, untung Lisa, kan??
    dh ramai dh laki gile2 kan dia..
    sape laa pilihan dia, kan??

    ReplyDelete
  13. huahhhhh!
    ini first saya jumpa lelaki yang suka tengok langit waktu malam. serius.

    sesetengah lelaki cakap tu perkara yang sangat aneh.whatever.i love starry night!

    ReplyDelete
  14. @sugar
    sugar suka gak ke tgk langit malam??
    hehehe, tp aku duk KL langit malam tak selalu clear arr..
    nanti nk pindah duk kampung laa..

    ReplyDelete
  15. hasil bacaan dari blog ni buat minda aku segar...

    truskan..

    :D

    ReplyDelete

"It's not what you've got, it's what you do with it." - cEro, 2026

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Namaku cEro.... Kacak, tinggi, putih gebu, badan tegap, macho.. Kalau korang nampak orang yang memenuhi kriteria di atas, dia BUKAN AKU..
PENERBITAN:


Protected by Copyscape Online Plagiarism Check
Creative Commons License