Dear cErolian,

......

TERIMA KASIH!

Terima kasih kerana terus menyokong!

=======================

Jun 1, 2010

Sekarang ni Tahun Apa??

one-three-one
I'm sorry..



current addiction,

main Pokemon dalam Gameboy Advance Emulator
Sekarang tengah main
Fire Red edition,
ada
Ruby, Sapphire, dan Crystal edition tengah menunggu..



current madness,

aku pantang nampak kereta Wolkswagen Beetle lama (tahun 1970-an) sekarang..
asal nampak kat jalan je, sure mata terbeliak
macam pandang perempuan super-duper hot..
lagi hot kalo yang convertible punye...
Macam nampak awek tak pakai baju dh..

Aku dah buat keputusan nak cari sebiji
duit tengah kumpul, nak bayar cash!!
Hahahaah...



current situation,

adik aku mintak ajar dia satu soalan matematik..
aku mintak pensel, dia bagi pensel tekan
aku kata
"Pensel kayu takde ke??"
"Ada, tapi tumpul...
Jap, nak asah guna sharpener jap.."

"Jangan!! Meh sini, nak asah guna pisau lipat.."
Dan aku pun pergi asah guna pisau lipat aku dalam bilik..
Adik aku garu kepala..



Lalu adik aku berkata,
"Abang yang pelik...
Muka dah rempit dah..
Tapi bila orang ramai main PSP, dia main Gameboy..
Bila orang gilakan Ferrari, dia gilakan kereta katak..
Bila orang guna pensel tekan, dia pakai pensel kayu..
Siap asah guna pisau lipat..
Alang!!
Sekarang ni tahun ape???"

"Nak pakai calculator ke, sempoa??"

Tembus panah ke dada ku...
Adakah aku bercitarasa orang tua??




19 comments:

  1. oit,aku rasa game tu da berzaman dulu da kan??

    psl kete tu,aku pon minat gak beetle...klasik...

    pensel kayu best utk sketches....

    kau x pelik,tp kkdg kita rasa selesa dgn apa yg kita ada...dan benda baru tu x begitu sesuai dgn diri kita...

    ReplyDelete
  2. tepat menusuk sungguh ayat adik hang. hahaha

    ReplyDelete
  3. kau cume malas nak cube yang baru kot.hahahah....kadang2 gune bnde lame pun rase steady jgk...nasib baik kau pandai main tenet...idaknye kau dah gune typwriter dah...kehkeh

    ReplyDelete
  4. Hahahaha.. Yang game pokemon tu sekarang dah kluar balck and white version dah.. Huhuhu..

    Yang pasal kereta tu pun aku tak rasa pelik. Sebab masing2 punya citarasa kan

    Pasal pensel pun tak pelik. Biasalah klu nak gun apensel kayau. So overall ko pun normal.. :)

    ReplyDelete
  5. hahaha. ttba teringat masa zaman aq sekolah rendah dulu pkai pensel kayu je. bila dah sekola men baru blaja guna pensel tekan. Adk aq lak umur baru 7 taun dah guna pensel tekan O.O

    ReplyDelete
  6. ko bukan bercitarase org tua beb..
    ko ol'skool..hahaha..

    p/s:okey pe wat math gune pensil kayu yg diasah ngn pisau lipat..?

    ReplyDelete
  7. yang pasti 10 tahun akan datang pun, digimon takkan masuk PSP, sbb digimon adalah hak mutlak dibawah nintendo, so dia takkan share bawah sony. sbb tu dulu aku teringin nak beli DS sbb nak main game kiut-tapi addicted mcm digimon.

    pasal kerete dan sume tu aku rase lebih kepada minat dan keselesaan.

    kalo kereta pun aku still suka design skyline lama dgn evo lama. ada benda yang kita cari dlm sesuatu benda tu

    ReplyDelete
  8. @penconteng jalanan
    hehehe, aku sgt selesa dgn ape yg aku suka skang..

    @.::WaNiE::.
    sangat..mentang2 laa dia lahir kt KL..bajet maju je..hahaah

    @KERAK NASI
    prinsip ek??
    haah laa, tak terpikir psal prinsip..

    @hentakbelipat
    hahaha, aku pernah wat assignment pkai typewriter, pastu kena marah dgn lecturer..

    @WZulhilmi
    nak pegi cari laa pokemon..
    game ringan camtu mmg best wat ilang tensen, kan??

    @n.a.n.a
    bdak tadika pon tak pakai pensel kayu dah skang..

    @pu3aan
    adik aku kata aku tak leh blah sbb siap nak asah guna pisau tu..
    padahal sharpenner ade..

    @✿nenek moden✿
    lain tu pelik ke tdak ek??

    @shukjessa
    pergh, kalo design, aku paling suka american muscle mcam mustang tu..
    meleleh oo kalo nampak...

    ReplyDelete
  9. bukan ko mmg xley blah ker..?wakakaka...

    ReplyDelete
  10. ceh. maju gler budak tadika pon. isk! guna pensel kayu suda.

    ReplyDelete
  11. AHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!kau apahal weyh???

    terbalikkah dari org lain??ahahahha!

    calculator ke sempoa?? (terbaik!)

    ReplyDelete
  12. haha..

    rasenyer just nak live simple life jer kot.. takmo pikir banyak2.. leceh la teknologi segala, cam bergantung harap sangat.. hoho..

    lately pun keep ulang2 dengar lagu lama.. yang hit masa time sekolah rendah dulu.. takpun time parent muda2 dulu.. ntah la, lagi syahdu kot.. haha..

    ReplyDelete
  13. @pu3aan
    hahaha, i take it as a compliment..

    @n.a.n.a
    aku yg rase macam mundur..

    @iemaZAIMAH
    kebiasaan kot...
    pelik ke aku ni??

    @sweet-luv
    hahaha, rock kapak memang best...
    paling suka lagu BPR, dari sinar mata..
    bawak karaok, sure pecah mic...

    ReplyDelete
  14. xpelik la..bese je..len org len citerase =)

    ReplyDelete
  15. @iemaZAIMAH
    bagus laa ko kata camtu..
    lega aku dgr...

    ReplyDelete
  16. i cant resist. tp mmg sgt kelakar! you made my day @_@thanx

    ReplyDelete
  17. @dizzy emylia
    welcome..
    n welcome to my blog..
    heheh

    ReplyDelete

"It's not what you've got, it's what you do with it." - cEro, 2026

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Namaku cEro.... Kacak, tinggi, putih gebu, badan tegap, macho.. Kalau korang nampak orang yang memenuhi kriteria di atas, dia BUKAN AKU..
PENERBITAN:


Protected by Copyscape Online Plagiarism Check
Creative Commons License