Dear cErolian,

......

TERIMA KASIH!

Terima kasih kerana terus menyokong!

=======================

Jun 24, 2010

Rambut Oh Rambut

one-four-seven
I'm sorry



"Serabut!!!"
"Kusut!!!"
"Macam orang mati bini...."


Itu ayat adik kau kepada aku..
Bukan sebab apa,
tapi sebab dia geram tengok rambut aku..
YA!! Rambut aku!!


Aku SANGAT tak pandai gaya rambut..
Sapa yang kenal aku, yang ada facebook aku
korang boleh tengok sendiri gambar-gambar aku..
Sungguh tak terurus rambutnya...
Aku sangat tak kesah...

Alkisahnya,
rambut aku bukan lurus..
bukan juga kerinting...
Adik aku kata rambut aku ikat..
Bila pendek, nampak lurus..
Bila panjang, akan berpusing di hujung..

Kalau rambut aku panjang sikit
dah jadi macam wig yang hakim selalu pakai tu
(hape ntah namenye...)
berpusing di hujung macam yoyo..
Siot betul...


Aku pernah botak sekali tu..
Baru kecewa bercinta...
Aku agak selesa laa jugak,
sebab pergi kelas tak payah sikat rambut pun nampak OK..
Tapi, mak aku pulak tak suka...
"Nampak macam orang jahat...Mak takde anak orang jahat.."
katanya...
Aku??
Tak nak dah botak...


pernah berangan nak rambut Dreadlocks..
siap pergi salon orang Africa nak tanya harga..
Malangnya, diorang tak pandai cakap BI..
Lagipun rambut aku tak cukup panjang nak buat dreadlocks..
Last-last, nak lepas gian,
aku buat rambut dreadlocks untuk avatar aku dalam
Farmville,
Treasure Isle dan FrontierVille..

Sekarang..
Aku lagi suka rambut aku bila bangun tidur..
Nampak sangat serasi dengan muka aku..
Bangun tidur, mesti cermin rambut dulu..
Cool beb...
Tapi, bila aku mandi dan sikat rambut
dah tak jadi...
Dia jadi macam ntah hape-hape yang aku sendiri rasa nak cabut je dari kulit kepala aku...

Dan aku jugak bukan peminat topi sangat...
Sebab panas, kepala berpeluh...
So, rambut gaya buruk aku takkan dapat diselindung bila aku keluar...

Kalau ada yang tiba-tiba puji rambut aku
"Lawa rambut, gi salon mana??"
Aku anggap dia sedang menghina aku..
dan biasanya, aku akan balas dia balik,
"Lawa awek, boleh kongsi??"


Hari tu,
tiba-tiba si dia berkata
"Rambut awak nampak lain, kemas..."
Aku pelik sekejap...
Adakah dia sedang menghina aku??
Atau aku baru lepas bangun tidur??
Atau aku mimpi??
Atau ada taik burung di kepala aku??


Maka,
sekarang aku sayangkan rambut aku..
Nak bela panjang macam rambut Noh Hujan laa pasni..
WAHAHAHAHAHAH!!!




17 comments:

  1. rambut dreadlocks nmpk mcm x mandi la.nape suka stail tuh? :P

    ReplyDelete
  2. dreadlock? erk. aku takut nk dekat org mcm ni. rmbut biase sudehhh (: nk kusut masai lah comel. huehue. *ni x hina.

    ReplyDelete
  3. Kasi tgk sket muke bro klo rambut mcm noh hujan..hensem x?hahhaha

    ReplyDelete
  4. Orang kata style dreadlock tak boleh basuh rambut.. Nati hileng ke dreadlock kannya tu . so agak tak bersih disitu.

    Klu style rambut si noh tu mcm tebal sgt sampai tertutup mata.. Hahahha

    Klu dah malas sgt nk buat fesyen2 rambut potong pendek je sudah.. Kemas.. :)

    ReplyDelete
  5. hahah noh rambut rebonding la... rambut die mmg jenis lurus.

    ko biar pjg je mcm takuya, hahah yg curly tu ko potong ah sikit.

    rambut ikal ni spese sikit pada aku, sbb rambut agak retro dan moden. kalo pendek nampak kemas, panjang dramatis.

    masihkah korang ingat rambut watak utama blues selamanya karya Aie???

    rambut dia pun curly di hujung, die simpan panjang dan ikat, agak cool dan macho la time tu hahaha

    ReplyDelete
  6. @miss nana
    dreadlock tak rase cool ke??
    haha

    @m i r a f i q a
    ko sorg je kot suka kusut masai..
    org len nmpak aku kust masai, sume lari..
    hahaha

    @little cart00n
    lmbat lg kot..
    haha, lgpun ntah2 nanti kena potong ke sbb etika kerja..huhu

    @WZulhilmi
    mmg pon tak boleh basuh, tp ade alat pembersih sendiri..
    aku pon malas dh nak pkir rambut..
    tp kurg minat rmbut pendek sbb nmpak kosong..

    @Shukjessa
    aku suka mcam takuya...
    hehehe, tp susuah maintain laa..
    kena pkai byk rubber gel..
    yg aie's blues utk aku,
    pnjg sgt laa..hahaah

    ReplyDelete
  7. rambut adik aku serious mcm noh hujan tapi tak panjang sangat mcm dalam gambar tu.

    hensem dowh adik aku.


    -kudozu

    ReplyDelete
  8. Dreadlocks???
    owh, sila la jgn buat rmbut mcm 2...menakutkn...
    lelaki pn x kemas klu rambut pnjang sngat...
    sderhana je, xpnjg, x pndek...
    then style la sesuka hati...hahaha

    ReplyDelete
  9. buat jer style mcm mane pon.. janji kemas. huhu..

    elakkan kelemumur.. wakakaka =P

    ReplyDelete
  10. @pu3aan
    kalo layer jd ape??
    nmpak nipis kan??

    @Anonymous
    waa, nak tgk adik ko punye rambut..
    dlm FB ade??

    @raja dinie
    kenapa ramai tak suka dreadlock??
    aku sorg je suka ke??

    @@ien_R@z
    haha, itu sudah pasti..
    kelemumur yg paling aku jaga...

    ReplyDelete
  11. sng kate kau bgun tdo xyh mandi..kau kate rmbut bgun tdo kau cool kn?

    rmbut aku pun!nk takutkan kucing sekentut dua mmg lulus dgn jayanye...AHAHHAA!

    err..NOH hujan..i laff u!

    ReplyDelete
  12. Dreadlocks? hurm...sbnrnye aku agk mnat jgk rambut camni...nmpk tebal je kan....aku suke tgk Tiara Jac(x thu eja..haha)...mmg cun...sbb die pndai jga....nmpk kemas n cntik...
    tp aku x suke tgk org wat rmbut dreadlock tp x pndai jga llu jdi kusut masai mcm mop lantai umah aku...har3

    mcm ko...x suke jgk rmbut aku sdiri(ish3 geleng2) tp x leh mcm tue..kn trime je kurniaan Tuhan...so aku kn bersyukur...bgus la ko pon da bersyukur...meh sma2 syukur...alhamdulillah...rambut...rambut mahkota milik setiap insan...ukurlah sendiri...kui3

    p/s:rmbut crown(ala yg jlin2 kulit tue..) cun jgk...cam farid kamil wat LBS...kemas n x perlu sikat...hahaha3

    ReplyDelete
  13. adik aki tade fb.heh.

    -kudozu

    ReplyDelete
  14. haha..tah pape la ko ni cero..ko spesis aku..bila pendek..jadi lurus..bila panjang ujung kerinting mcm kat salon tu..kahkahkah..sebab L..apa2 pun ok..hahaha

    ReplyDelete
  15. @iemaZAIMAH
    hahaha, idea bernas...
    takyah mandi mmg best...

    @Miss Comot
    oo, rmbut tu nama crown ek??baru tau..
    tp rambut camtu mcam kena panjang gak kan??
    rmbut aku tak cukup panjang lg...

    @Anonymous
    dear kudozu,
    alaa, dlm FB ko takde gmbr adik ko ke??

    @5370143954138471630.0
    dear nenek moden,
    bg lelaki, agak susah kalo ade rmbut camtu..
    sbb takde stail khusus utk rmbut camtu utk laki...

    ReplyDelete
  16. Yup nmnyew Crown....da lm aku terbaca lam Utopia@Gempak zmn dulu...yg bese org negro(ops! American-African) wat...tp nk pnjg mn rmbt x pasti lak...x pe la....tggu rmbut ko pnjg cam noh hujan tueh...klu ko da rimas rmbut serabut panjg kat depan..ko pilin2 la kasik jdi crown...kui3
    rmbt camni lgi kemas dri dreadlocks tp kn gune ubt rmbt khas la...klu x slap diorg ltk myk kot...klu ko wat nnt cb ltk minyak nyior(kelapa)...aku pnh gune masa kecik2 dulu...hik3 almaklum la kite duk Malaysia...haha3

    ReplyDelete

"It's not what you've got, it's what you do with it." - cEro, 2026

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Namaku cEro.... Kacak, tinggi, putih gebu, badan tegap, macho.. Kalau korang nampak orang yang memenuhi kriteria di atas, dia BUKAN AKU..
PENERBITAN:


Protected by Copyscape Online Plagiarism Check
Creative Commons License