Dear cErolian,

......

TERIMA KASIH!

Terima kasih kerana terus menyokong!

=======================

Jun 2, 2010

Hai Cik Adik, Nak Raba Boleh??

one-three-one-point-five
I'm sorry


Ok,
entri ni patut untuk tEka-tEki
tapi sebab aku belum berkesempatan nak scan gambar yang berkenaan,
kita bincang dulu tentang satu perkara..

**********

Hujung minggu lepas aku dan famili ke pasar hari
di perkarangan Stadium Shah Alam..
Ada istilah untuk pasar tu kalau tak salah aku, tapi aku terlupa
sapa-sapa tahu sila laa berkongsi yek...

Ada perbuatan pengunjung pasar yang aku tak berapa gemar



Pertama,
sumber gambar: ::azq masih di sini::
tengah seronok berenti nak tengok barang
kepala aku dicucuk sesuatu dari belakang..
Pandang belakang,
rupanya ada orang bawak payung
dengan selamba badak berjalan tanpa menghiraukan hujung payung yang mencucuk pengunjung lain..
Tau laa panas dan nak berteduh dengan payung..
Tapi pandang-pandang laa..
Tindakan aku??
Menjerit dengan kuat
"Aduiii, tercucuk payung laa..SAKIT!!"

Dan lagi best, si bawak payung tu buat tak dengar je..
Tak tau laa pekak ke, tak paham melayu ke,
atau mungkin dia berbangsa Jerman...



Kedua,
pasar tu memang yang sentiasa ramai orang
biasa arr, barang banyak, murah pulak tu..
Ni laa masa nak berjalan dengan famili..
Tapi yang siotnya
ada sorang ibu ni bawak stroller bayi ke pasar..
Lagi best, dalam stroller tu bukan ada baby
tapi letak barang-barang yang dibeli..
Si baby dibawa oleh si bapa guna carrier..

Tak cukup siot,
masa berhimpit-himpit ni, boleh plak dia sorong stroller tu macam bawak kat shopping mall..
Abis kaki aku digilis tayar stroller..
"Sorry..."
Tu je yang mampu dikata..
Aku??
"Luasnya jalan..."




Ketiga,
aku sedar kat pasar tu tak ada signboard
'DILARANG BERGURAU'..
Tapi pikir logik laa..
Rase-rase nak bergurau, gi laa tempat lapang sket..
Ada dua minah ni,
berjalan lenggang kangkung,
tak sedar belakang diorang dah macam keretapi menunggu..
Aku betul-betul belakang diorang,
nak potong tak boleh sebab kiri kanan dah padat..

Pastu sempat pulak main cubit-cubit, gelak-gelak
siku-siku, tolak-tolak
aku dah bengkek, seraya berkata,
"Hai cik adik, nak raba boleh??"
Terus ke tepi minah-minah tu..




Dari tiga perkara ni,
aku macam dah serik nak pergi sana lagi..
Mungkin lepas ni kalau nak pergi,
aku kena pastikan kat T-shirt aku pakai
tak tertulis perkataan
"SILA ABAIKAN SAYA, SAYA TAK WUJUD..."


27 comments:

  1. hahah..lu pegi pasa pun bole bawak gado...tapi aku setuju dengan kau jgk...tu belum ada yg bantai borak tengah jalan macam...tepuk saja dahi dia kuat2

    ReplyDelete
  2. Adeh laa..betul tu..pernah jgk mengalami situasi mcm ni..sakit tuu tercucuk payung,nasib baik tak kena bijik mata..klu tak, jd kasim selamat la pulak..tapi kan, mmg terbaek la part yg last tu.."nak raba boleh?"hahaha

    ReplyDelete
  3. bukan sbb kau xwujud arh..tu mmg perangai org skg..jarang fikirkan psl org lain..yg dyeorg taw keselesaan dyeorg je..

    huh,dunia!

    ReplyDelete
  4. ko p kul berapa

    aku xgemar pi pasar tu kalau dah atas kul 9.30 ke mesti nak balik awal2 hihihi

    tu belum borak sambil mencangkung hahaha

    ReplyDelete
  5. ahaha. sengal ah. boleh lak ko ckp cmtu ptt la minah2 tuh ke tepi. klu aq pon mesti da hangin satu badan da. x suka tempat yg sesak

    ReplyDelete
  6. Betul2!! Setuju dengan situasi ketiga. Udahlah aku nak cepat boleh pulak TIGA orang berjalan kat depan sambil gosip2. Aku pun nak lalu celah mana?? abis tertutp terus jalan. Mmg nk kena ketuk..

    ReplyDelete
  7. @hentakbelipat
    hahaha, bile panas, sesak, emosi pon tak tenteram..
    serius kena pkir byk kali kalo nk pegi lg..

    @aNge
    serius sakit..
    seb bek blakang kepala je..

    @KERAK NASI
    hahaha, tgh sabar laa tu..
    marah pon aku senyum je..
    dh jadi muka pervert dah..
    hahaha

    @iemaZAIMAH
    setuju!!! tak pikir org len langsung..kan??

    @.::WaNiE::.
    aku gi dlm atas pukul 9 laa jugak..
    time-time tgh panas tu..
    agaknya kena dtg awal sket laa,kan??

    @n.a.n.a
    hahaha, agaknya kalo dia jumpa aku lg, mesti dia cop aku ni gila sex kan??hahaha

    @WZulhilmi
    jalan tak ingat blakang tu yg tak suka tu, kan??

    ReplyDelete
  8. salam,

    hah tau xpe..mmg menyakitkan ati jek. org2 yang suka menghalang jln. ingat dia sorg je kot g pasar..huhu. sbb tue la kdg2 aku ckp" tepi ckit nak lalu!" abes je aku langgar2 beg ke bahu diowang ke..naseb r..hahah..=D truk kan..

    ReplyDelete
  9. @azq
    thanks..
    n thanks for the pict..

    @gooseberries
    tak jahat aku rase..
    sbb diorg wat dulu, kita balas je, kan??
    hahaah

    ReplyDelete
  10. haha.. mang betol2 ke ckp nak raba?? hak3...

    nasib baik tak kena pelempang.. hahaha

    sbr je la klo g tempat org ramai.. ^__^

    ReplyDelete
  11. serius xsuke pi pasar..
    dulu kecik2 suke la..
    skrg kalo nak pi psr xde mknenye nak jenjalan..pi bli mende nak beli then trus balik..kalo xde mende nak cari kat pasar tu xkuasa aku nak pegi..

    p/s:smpai kdg2 bf naik bengang sbb pu3 xnak pi pasar kalo die ajak..
    bosan tau x..?mende yg sama je..

    ReplyDelete
  12. hahah ko patut pakai baju "Saya Along, Dan saya suka pukul orang"

    biasela tu manusia, ade yg jenis jalan tak ingt orang, bende ni berlambak. time aku dkt psr mlm slalu jumpe, tp kdg2 sabo sbb pakcik-makcik.

    cuma ade kes yg pelik, diorang tunggu tengah2 jln yang sesak. so mmg sempit dan menyusahkan, nak tunggu sila ke tepi la kan.

    hahaha last suggestion dari aku, bawak mercun. tgh2 crowded tu ko baling la mercun katak ke, mercun ape2 kasi happening sikit haha =p

    ReplyDelete
  13. @@ien_R@z
    serius ckap nak raba..
    kalo dia lempang, mmg aku trus raba je..
    ye laa kan, kita dah dpat balasan dgn lempang, baik raba trus je..
    haha

    @pu3aan
    pasar pagi shah alam tu byk brg best..
    aku suka tgh kedai jual barang antik, cam telepon lama, mainan lama, jam lama..
    tp kalo dh sesak, mmg tensen..

    @shukjessa
    aku pernah wat skill 'air panas'..
    duk blakang, jerit kuat-kuat
    "air panas..air panas.."
    nanti semua org ketepi tanpa ragu2 ragu..
    tp rasenye skill tu bley pkai lg ke ek??

    ReplyDelete
  14. taw xpe..dye pk jln tu dye yg punye pe..leh buat sesuka hati..

    ahaha!gua emo sbntr.

    ReplyDelete
  15. mmg la,
    klu kt pasar mcm2 ragam la...
    tp kn, nmpak mcm org lelaki ni kurang sabar skit kn....
    sbb 2 kebanyakkn org lelaki x suke gi pasar...haha
    pndangan sy la...hihi
    ;D

    ReplyDelete
  16. @iemaZAIMAH
    geram kan org camtu??
    ish..geramnyer...

    @raja dinie
    hahaha, sbb pompuan tengah bernafsu mase tu..
    nafsu shopping, tu yg tak marah tu..hahaha

    @MaryamJamilah
    thanks...n welcome..

    ReplyDelete
  17. kah !! kah !! kah !!
    pasni pegi pasar kena bawak pisau !! hahahak , takp un pakai kasut tumit besi , biar orang dgr kite jalan , hahahahk .

    ReplyDelete
  18. @Aus MeLankoLik
    hahaha, cadangan bernas tu..
    nk praktik laa nanti..

    @8618322059752562106.0
    dear nenek moden..
    lucu ek??
    hahaha, tp sebenarnye aku tgh bengang..
    hehehe

    ReplyDelete
  19. tau xpe. klu bdk2 pompuan tuh ada blog mesti dia post besor2 punyer pasal tuh. eh ntah2 betol. Jeng..jeng..jeng

    ReplyDelete
  20. @n.a.n.a
    hahaha, kalo ko ade bace kt mane2 blog, sila bgtau aku..
    takut gak kalo btol2 ade..
    heehehe

    ReplyDelete
  21. soalan yg ada possibility menyakitkan pipi sendiri..hehehe..

    ReplyDelete
  22. @lovelylady
    setuju..
    nampak gaya kena kebalkan pipi sendiri ni...

    ReplyDelete
  23. u jait lah baju sendiri..tulis CERO THE INVI MEN!=)

    ReplyDelete
  24. @little cart00n
    nice idea..hehehe
    ko watkan utk aku, boleh??
    aku bayar..

    ReplyDelete

"It's not what you've got, it's what you do with it." - cEro, 2026

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Namaku cEro.... Kacak, tinggi, putih gebu, badan tegap, macho.. Kalau korang nampak orang yang memenuhi kriteria di atas, dia BUKAN AKU..
PENERBITAN:


Protected by Copyscape Online Plagiarism Check
Creative Commons License