Dear cErolian,

......

TERIMA KASIH!

Terima kasih kerana terus menyokong!

=======================

Dec 21, 2010

'The Man That Will Touch People's Hearts.'

Walaupun tajuk macam panjang, tapi entri ni agak pendek sebab aku tidur awal semalam..



Di satu kaunter bank,
aku serahkan satu borang berisi nama aku dan beberapa butir..

"Oh! Nama awak A______ K________..
Unik. Tak pernah dengar..
Orang panggil awak ape??"
kakak pegawai kaunter menyibukkan diri bertanya.

"L _ _ _"
Aku jawab pendek dengan senyuman.

"Wah! Nama macam perempuan.
Awak tak kisah ke??"


"Hehehe, saya bangga dengan nama saya.."


"Haha, nama sendiri, mestilah bangga, kan??
Apa maksud nama awak sebenarnye??"

Respek, walaupun banyak bertanya,
tangan dia masih berjalan, cekap buat kerja.

"Maksud panjang nama saya ialah,
'Lelaki yang bakal menyentuh hati semua orang melalui apa yang dia lakukan'.
Macam cik, cik harus berehat sekali-sekala dan jangan kerja teruk sangat.
Lipstik di bibir menunjukkan cik belum makan tengahari walaupun sekarang dah pukul 2.30.
Walaupun cik cuba nak simpan kuku, tapi kerja dengan komputer membuatkan kuku cik kurang terjaga.
Saya sarankan, hujung minggu ni cik pergi laa pedicure manicure kat mana-mana spa.
Kerja terlalu kuat pun, kesihatan kena jaga, yek!"

Kakak tu terdiam seketika.
Tersenyum.

"Urusan encik selesai. Terima kasih."

Aku pun berlalu dengan senyuman.

Berurusan di kaunter bank CIMB memang mesra.


postquam-scriptum:
Agak-agak berjaya tak aku sentuh hati kakak tu??


postquam-subscriptum:
Maksud nama aku yang sebenar ialah 'Yang mulia, kekasihku/kawanku/sahabatku'.
..and I love my name!







19 comments:

  1. kau cube sentuh hati akak tu ke atau cuba sentuh kot2 dapat akaun pesbok?

    ReplyDelete
  2. kahkah! mesti da telan2 air lior kakak tuh!

    ReplyDelete
  3. hahaha3 da agak dh....nm pendek tp mksud pnjang...agak pelik disitu...hehe3
    akak tue terkedu kot...sbb jwpn die pendek je...lps ko pi msti die lap peluh...haha3

    ReplyDelete
  4. mesti die tkejut kot ko ni pandai meneliti org..

    ReplyDelete
  5. eeeeeee........sgt sweet la mksd na kau cero...klu mksd nama aku lak??adeh...mmg beza dgn diri aku owh..hahaha.. kau dah b'jaya wat kakak tu tersentuh hati..siap org bank pun kau amil berat hehe..bgus2...^___^

    ReplyDelete
  6. heheheiii akak tu dah ade boyfriend la hahahaha

    ReplyDelete
  7. chop!!!!!!
    aq rseee nama kau sama dgn nama member aku larh.

    & kalau time skola dulu pon rmai org pggil die L_ _ _!

    whoaah!x sangke jmpe lg nama mcm die..

    p/s : itu pun kalau yg aku predict betol..=))

    ReplyDelete
  8. "Yang Mulia, Sahabatku" ni pengaruh detective conan ni dok perati orang. LOL! But it's cool, does it? dpt buat mcm tu. :)

    ReplyDelete
  9. hahahaha!!so touching ohhhh~~

    ReplyDelete
  10. aku tak terkesima langsung dgn kata2 kau kat akak tu...sebab kata2 kau mmg selalu suka sentuh2 hati

    ReplyDelete
  11. cero..aku yg bace ni pun tacing...terharu kot..akak bank tu pun mesti tacing gak lah..pandai la ko meneliti org..

    ReplyDelete
  12. bukan takat sentuh..grab terus neh.hahhha!

    ReplyDelete
  13. ingatkan entry pasal lagu. mcm "The Man Who Can't Be Moved" by The Script. haha

    btw, analisis ko kat akak tu smart ah! tanda2 kat bibir menunjukkan kakak tu lum lunch. wow teliti!

    patut ko jd detektif sambilan ah mcm Shinichi Kudo a.k.a Conan xD

    ReplyDelete
  14. nama kau sedap ;) sorang je dalam fb aku

    ReplyDelete
  15. akak tu cuak ko ngorat die, die wat keje laju2. hahah jgn marah~

    ReplyDelete
  16. cero, nak cakap kau poyo boleh?

    -kudozu

    ReplyDelete
  17. kau,comel!
    ahahahahahahahahahaaha

    ReplyDelete
  18. haha.. konpem kakak tu touching habis.. hehe..


    bdw. semoga menjadi seperti makna nama itu ya.. ^__^

    ReplyDelete
  19. yeah... finally i've figured out ur name.. hehe

    ReplyDelete

"It's not what you've got, it's what you do with it." - cEro, 2026

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Namaku cEro.... Kacak, tinggi, putih gebu, badan tegap, macho.. Kalau korang nampak orang yang memenuhi kriteria di atas, dia BUKAN AKU..
PENERBITAN: