Dear cErolian,

......

TERIMA KASIH!

Terima kasih kerana terus menyokong!

=======================

Dec 3, 2010

Kes Pembunuhan Haiwan Peliharaan

dua-tujuh-satu..



Namaku Hidari Shotaro.
Aku adalah seorang penyiasat yang (agak) terkenal di Bandar Fuuto ni.
Aku sayangkan bandar ni. Bandarnya yang sentiasa berangin, mampu menyamankan mana-mana perasaan manusia. Aku berjanji akan melindungi semua senyuman penduduk bandar ini dan mengesat semua airmata yang mengalir.

Walaupun banyak orang kata aku hanyalah penyiasat 'separuh masak (half-boiled)', aku tak kisah. Apa yang penting, cara aku sentiasa 'hard-boiled'.

Satu hari, seorang kanak-kanak bernama Den datang ke pejabat penyiasatan aku.
Dia menangis. Katanya haiwan peliharaannya di bunuh kejam. Dia mahu aku menyiasat siapa yang membunuh haiwan peliharaan kesayangannya.

Demi tidak mengecewakan Den, dan demi mahu menyesat airmatanya, aku terima kes itu.

Sampai ke tempat kejadian, Den berkata ada 3 suspek berada di tempat kejadian semasa peristiwa itu berlaku.



Dari kiri: Encik Pemukul Serangga, Encik Penyembur Racun, dan Encik Spray Baygon.


Eh? Adakah mereka manusia?? Arghh!! Abaikan..

Jika salah seorang dari mereka adalah pembunuh,
maka, mungkin tempat kejadian ada meninggalkan bukti pembunuhan.

Setelah aku melihat tempat kejadian, aku terkejut...








"Alam APAKAH ini?"
"Siapakah (neraka) yang menjadikan LIPAS sebagai haiwan peliharaan?"
"Siapakah (neraka) mereka bertiga suspek tu? Alien?"
"Siapakah (neraka) yang tak boleh selesaikan kes ni dengan sekali pandang je?"



Aku terjaga dari tidur!
Cis, MIMPI!!
Itulah akibat dari layan Facebook, Kamen Rider W, dan sembur lipas di dapur guna Baygon spray sebelum tidur!
Mimpi bangang!


sumber gambar lipas : Facebook Encik Lüpi Véridiques

postquam-scriptum:
Agak-agak korang laa,
siapa pembunuh lipas tu yek??




14 comments:

  1. haha. encik spray baygon! ^^

    ReplyDelete
  2. hahahhaha..
    Hidari Shotaro pon idola aku..

    baru minggu lepas habis layan Double satu set! Sekarang menuju kepada Kamen Rider OOO..

    eh..

    sori Cero..lari topik laa plak..

    ReplyDelete
  3. kalau topi dia ada tulis windscale.. lagi gempak..

    oii Phillippe!

    ReplyDelete
  4. vote for ENCIK PEMUKUL SERANGGA! =D

    ReplyDelete
  5. Encik penyembur racun?? Ada ke? bukan tu guna nak buang serangga kat kebun sayur ke? LOL!

    ReplyDelete
  6. perkhh..entri yg penuh dgn thrill..hehehe..

    ReplyDelete
  7. pehhh lipas jgk kau carik bahan...pakai la belalang kurang sikit geli bai

    ReplyDelete
  8. geli geleman aku tengaok lipas tuh...

    ReplyDelete
  9. ahaha..sampai terbawa2 time tido..ish3

    ReplyDelete
  10. uiks, nama aku naik! hahaha

    ReplyDelete
  11. sebagai informer kepada Hidari Shotaro, aku mengandaikan terdapat konspirasi terhadap pembunuhan ngeri yg melibatkan mangsa, seekor lipas

    dari pemantauan oleh pasukan forensik bebas di bawah pemantauan aku, kami membuat konklusi bahawa ketiga-ketiga suspek berkemungkinan terlibat dalam pembunuhan tragis tersebut berdasarkan:

    1)laporan blood spaltter analyst melaporkan percikan hemolymph (darah lipas tersebut)menunjukkan mangsa kemungkinan telah dipukul sehingga menemui ajal oleh Incik Pemukul Serangga.

    2)Tetapi kami bingung dengan mesej terakhir oleh mangsa iaitu 'Bayg' di dinding tempat mangsa ditemui. Kemungkinan besar Incik Pemukul Serangga merupakan suspek utama dan mengframekan Incik Baygon sebagai pembunuh dalam usahanya mengaburi mata pihak berkuasa

    3)Tetapi kami tak menolak kemungkinan Incik Spray Baygon adalah suspek terakhir yang berada di tempat kejadian

    Sehingga kini kami masih meneruskan siasatan samada Incik Penyembur Racun turut terlibat...

    ReplyDelete

"It's not what you've got, it's what you do with it." - cEro, 2026

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Namaku cEro.... Kacak, tinggi, putih gebu, badan tegap, macho.. Kalau korang nampak orang yang memenuhi kriteria di atas, dia BUKAN AKU..
PENERBITAN: