Dear cErolian,

......

TERIMA KASIH!

Terima kasih kerana terus menyokong!

=======================

Aug 2, 2010

Tentang Seseorang 5 [The Interlude]

one-seven-four
I'm sorry..




Ketika air jus oren segar tersedut melalui rongga straw
dan masuk ke mulut L akibat beza tekanan atmosfera dan dalaman mulut,
aku bertanya,
"Kenapa awak tak beri sebarang jawapan masa Padi luahkan perasaan hari tu?
Kalau setuju, katakan YA.
Kalau tidak, katakan TAK
Tapi awak diam, dan pergi.."


L berhenti minum.
Nani pandang aku.
Aku berdebar menanti jawapan.

"Jawapannya ada pada awak.."
Aku terkedu.

"Biar saya tanya awak balik..
Kalau awak berada di tempat saya,
seorang kawan satu tempat belajar
hampir setiap hari bertemu muka
tiba-tiba, luahkan perasaan
dengan disaksikan orang ramai
yang juga kawan-kawan dia..
Apa awak akan buat??"


Aku diam
dan cuba untuk memahami apa yang dia mahu sampaikan.

BINGO!

"Ya, saya faham..
Awak memang baik..."


"Awak tu yang hebat,
saya tak bagitahu, awak dah dapat jawapannya."


Lalu,
kami bertiga pun teruskan meneguk minum petang kami.
Teh tarik untuk aku.
Jus oren segar untuk L.
Nescafe ais untuk Nani.

Soalan:
Kalian dapat tangkap tak apa yang L cuba lakukan?
Pada aku, dia amat bijak kerana mampu fikirkan perkara tu dalam masa yang kritikal seperti itu.




=============================
33) [
link] Tentang Seseorang 4 [The Last Verse]
32) [
link] Tentang Seseorang 3 [Reprise; the untold stories]
31) [
link] Tentang Seseorang 2 [The Riff]
30) [
link] Tentang Seseorang
29) [
link] ..dan Angka itu Hanya Dalam Hati...
28) [
link] Aku Lelaki yang Tak Pandai Ikut Kata Hati
27) [
link] Now I Know Why...



...lebih dalam
Si Gadis Kasut Converse




12 comments:

  1. dia hormta kedua dua hati..kau dan padi....

    tp jawapan sebenar ada pada dia...
    doa byk2 cero..
    yg penting ikhlas.

    ReplyDelete
  2. as a fren,xkn dye nk malukn padi tu?n as a special fren,xkn dye nk kecewakn kau pulak?

    so,she chose to keep silent..at lest dye xmalukan padi n mseh bg kau mse utk bertindak..

    weyh,go get her la!

    ReplyDelete
  3. she deserve to have ur heart.:)
    bioe nk bercinta nii..huhuh

    ReplyDelete
  4. dia anggap padi kwn je so dia xnk malukn padi dpn sume kwn2...
    and xnak lukakn hati cEro...
    jd silent is the best way...
    kn...

    ReplyDelete
  5. kadangkala diam itu lebih baik..

    ReplyDelete
  6. haish...dah nmpak dah..ape lagi

    ReplyDelete
  7. bagus...dia jaga kedua2nya..
    tapi..jawapan tuh..kau ada?

    ReplyDelete
  8. die x nk malukn Padi...lgpon klu die kta tidak...tkot nnt jdi bnda len plak...da la jmp hri2...

    Pak Harun penyelamat keadaan...yeayy! haha3

    ReplyDelete
  9. tiba-tiba aku rasa aku lembap gila.

    ReplyDelete
  10. rase mcm paham..tp mcm xpaham..
    tp mcm paham jugak la..
    adess..nk pitam..

    p/s: btul Miss Comot..btul3..Pak Harun la hero kite sebenarnyer..! hahahaah..

    ReplyDelete

"It's not what you've got, it's what you do with it." - cEro, 2026

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Namaku cEro.... Kacak, tinggi, putih gebu, badan tegap, macho.. Kalau korang nampak orang yang memenuhi kriteria di atas, dia BUKAN AKU..
PENERBITAN: