Dear cErolian,

......

TERIMA KASIH!

Terima kasih kerana terus menyokong!

=======================

Aug 6, 2010

Reality Check: Harapan

one-seven-seven
I'm sorry..


HOPE!

Entri ini mungkin agak negatif dan sedikit berunsur demotivated.
But, it just my opinion, please do not consider it as one of your life options.




Aku benci HARAPAN.
Setiap kali mengHARAP,
kesudahannya adalah SAKIT.

Semakin tinggi harapan dibina,
semakin teruk sakit diterima,
semakin parah luka di dada,
semakin lama parut bertanda,
semakin buruk hati tercela.

Sekian.


----------------------------------------------
Ada seorang kanak-kanak dipuji gurunya kerana berbakat dalam seni lukisan. Hari demi hari, dia bercita-cita hendak menjadi yang terbaik dalam seni lukisan. Namun, angan-angan melampaui realiti. 10 tahun kemudian, kemalangan meragut bakatnya, tangan tidak sehalus dahulu. Apa dibinanya, sama ada di luar, atau di dalam diri hancur bagai botol kaca dihempas ke batu. Dia hilang identiti pasti. Inilah kerja impian, inilah kerja harapan. Sekian.

p.s: Walaupun aku tak suka pada harapan, namun aku tak pernah tahan orang lain dari mengharap. Ianya keputusan individu. Dan aku memilih untuk tidak.




13 comments:

  1. sbb tue la aku x brhrp sgt...sbb smkin brhrp smkin kcewa klu sesuatu tue x mnjdi...

    mmg kdg2 aku brhrp sgt utk sesuatu...tp aku cb utk tdk brhrp n sediakn plan B, C ...etc..
    so bile da de bbrp back up plan...klu hrpn kite musnah...wlpn kcwa kite msih leh truskn usaha len (plan B,C..etc..) n brsmgt lakukn sesuatu...yeah!

    ReplyDelete
  2. bg sesetengah org
    hrpn agak penting
    ade gak yg anggap
    hrpn tu mmg penting
    dan ade yg x pernah kesah
    bleh d'katekan xde perasaan gak arr nie

    x salah mengharap, cume jgn keterlaluan/ terlalau mengharap,
    sume bnde dlm dunie kalau keterlaluan leh bwk keburukkan..
    so terpulang kpd kalian...

    -LighT
    ku suke bg ayat/perenggan etc. yg tergantung x tau nape >??

    ReplyDelete
  3. harapan tu peluang utk kite bernafas...mungkin...

    depends on us,how we get it done..mybe hrpn boleh jd realiti klu kne dgn cara n rezeki...

    ReplyDelete
  4. when you lose hope..
    you lose everything..
    you lose life..

    put your hope in human..
    you'll never know..

    put your hope in God..
    He'll be with you..

    chill k..~

    ReplyDelete
  5. selambe aku belanje kau aiskrem mcde arini..kau xberharap pun kan? so nnti kalau xdpt cmperm x kecewe

    ReplyDelete
  6. berhenti terlalu berharap dari manusia,

    tetapi jangan putus harapan dengan Tuhan, kerana Dia tempat kita meminta, kita putus harapan, Tuhan pun akan putus dengan kita.

    kita boleh hidup tanpa manusia, tapi kita tak boleh hidup tanpa Allah.

    semoga bulan Ramadhan yang bakal tiba memberi harapan yang baru untuk kita sama-sama perbaiki apa-apa kelemahan yang ada

    ReplyDelete
  7. aku berhenti berharap..dan menunggu datang gelap..sampai nanti suatu saat..tak ada cinta ku dapat...
    SO7 - Berhenti Berharap

    huhuhu..aku xsuke gak berharap pd manusia ni..berharap pada Allah jugak yg kekal...

    ReplyDelete
  8. harapan tu buat kita terus hidup..maka jgn benci harapan..cuma kena la realistik..chill..

    ReplyDelete
  9. maksud nama aku ialah CAHAYA HARAPAN.
    mungkin kite berharap, tp bnd yg tak di ingini berlaku. itu adalah dugaan. lagi banyak dugaan, itu menunjukkan Dia sygkan kita. cuma Dia nk tengok, kita syg kt Dia x? kalau kita sangup menempuhi dugaan, Dia akan tunjukkan jln dan di penghujung jalan akan ada kejayan. sabar yok! :)

    ReplyDelete
  10. @5337395723251135171.0
    nenek,
    eh, NO!
    takde kena ngena dgn dia..
    haha..
    mmg pendirian dr dulu lg, berdasarkan pengalaman..
    tp harapan bukan benda buruk pun..
    ok je..

    ReplyDelete

"It's not what you've got, it's what you do with it." - cEro, 2026

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Namaku cEro.... Kacak, tinggi, putih gebu, badan tegap, macho.. Kalau korang nampak orang yang memenuhi kriteria di atas, dia BUKAN AKU..
PENERBITAN: