Dear cErolian,

......

TERIMA KASIH!

Terima kasih kerana terus menyokong!

=======================

Jan 4, 2010

Tips #1 Nak beli USB Broadband Stick ke tidak??

this is my forty-forth...
...and I'm sorry..


Anda dikira bodoh jika,

beli USB Broadband Stick dengan kelajuan
3G HSDPA,
dan akhirnya dapati kat tempat anda selalu online
(atas katil dlam bilik contohnya..)
tak dpat receiption
HSDPA...
paling power pon
WCDMA yg tak stabil,
ataupon
EDGE yg slow mcam air liur org tido meleleh...

******
Anda juga dikira bengong jika,

beli USB Broadband Stick padahal
tempat anda slalu online adalah di
OLD TOWN WHITE COFFEE, Dunkin Donuts, Starbuck dan umah member yg ade wifi free Aztech dr jiran...

******
Anda juga totally bangang jika,

beli USB Broadband Stick sedangkan
umah anda dh ade
Streamyx yg boleh di upgradekan kpd mobility,
ataupon dh pakai
P1 Wimax potong, potong, potong!!

******
...dan anda juga mereng jika,

beli USB Broadband Stick sebab
anda terpesona dengan promosi
2 bulan percuma bayaran
dan kontrak satu tahun yg anda perlu bayar
10 bulan je
(sbb
2 bulan pertama percuma)
dan anda dpati anda adalah salah sorang dr
3 golongan di atas...

******




Maknanya,
aku BODOH, BENGONG, BANGANG dan MERENG laa ek??
adus!!!


12 comments:

  1. salam, haha lily, nampaknye ko tak mengexplore abes lagi kebaikan beruk band yang dibeli itu. utk 1st reason tu kite tak boleh nak salahkan device sbb kalo kite ambil yg kelajuan max 384 KBPS so mana mungkin kelajuan akan lebih dari itu sekalipun dpt signal 3.5G. mcm yg oldtown dan aztech free tu no komen, mmg tabley wat hape. Tp kalo tgk WIFI UiTM yang namanya free tp slalu limited je, so tu gunenye berukband. Dan lastly, orang mcm aku ni yg slalu balek kampung, STREAMYX dan P1 jadah tu tiada istilahnya. So beruk band sangat berguna sbb aku gi MEMANE pun still ade coverage sbb gune phone nye coverage walaupun tak laju, cukuplah utk mengfacebooking dan upload gambar. Nak dload movie, beruk band amatlah tidak digalakkan, sekian

    ReplyDelete
  2. btol tuh shuk...
    utk org yg bergerak2 cam ko mmg elok laa...
    tp yg statik mcam aku nih, name je tmpat kt KL, tp 3G tak kuat pon...
    hahahah!!!

    ReplyDelete
  3. aku quite happy dgn celcom broadband aku. dan aku x tergolong dlm golongan2 yg ko tulis tuh. hahha.

    on a diff note, org yg ats pggl ko LILY?? seriusly? hahah

    ReplyDelete
  4. aku akn cube memanfaatkan broadband aku nih...
    n syura, mmg org pggil aku lily pon...
    hahahaah!!

    ReplyDelete
  5. maknenye ko byk bgerak utk memaksimakan penggunaan beruk band itu. aku ke mane2, laptop dan beruk band amat2 lah penting.

    dan aku rase bende cani juga penting utk org yg dah keje yang slalu gi outstation, sgt handy berbanding P1W1.

    Orang dok promote aku P1, tp dok bentong celah mane pon coverage haha

    ReplyDelete
  6. hahaha,
    aku pon kureng berminat dgn P1 wimax walaopon iklan takmo kalah...
    adik2 aku asyik nyanyi 'potong-potong' je...

    ReplyDelete
  7. Salam! =)

    the 44th entry on 4th of january hehehe.. first entry of 2010! Jia You2!!

    enchek, aKu adalah pengguna broadband.. sesuai untuk student yang tak tinggal tetap. hanya mampu browsing internet. cukuplah untuk google dan cari maklumat utk di cory paste kan..

    aKu juga pengguna hp nokia E series. so, kalo jejalan aKu scan je mne2 tpt yang ade WiFi free.. hehehe..

    sekian. harap maklum!

    -aKu-

    p/s :: there's only 41 entry in 2009.. i wonder where is the rest.. and how come this entry become 44th?? hm..

    ReplyDelete
  8. cik aKu, ur very observant...
    jarang org prasan mende kecik tuh...

    hm, sbnarnye ade bbrape entri yg mendapat tentangan mulut byk pihak terdekat menyebabkan aku terpaksa menamatkan siarannya (wah!!!)..

    sekian terima kasih!!

    ReplyDelete
  9. Salam! =)

    enchek cEro.. huhu.. i take dat as a compliment.. =)

    owh.. yeke? too bad.. i like dat 'aKu' entry.. when i saw dat entry.. i was like.. hahaha.. appreciated!

    ape kes rajin masuk blog tp jrg buat entry ni? =P

    klah, men jejauh dlu..

    -aKu-

    p/s : masa nearly midnight 31 dec tu kan.. perasan tak da moon is full? i was on my way back to campus from my hometown.. =)

    ReplyDelete
  10. cik aKu,
    on dat night aku pon ade tgk gak...
    mmg kalo ikut kalender islam, ari tuh 15hb Muharram...
    very nice..

    ReplyDelete
  11. aku trgolong dlm golongan bangang~ sekian..
    p1 wisux
    sila jangan potong!

    ReplyDelete
  12. orait amar,
    naseb baik ade mangsa,
    baru ade pengajaran...
    jgn susah ati yek,
    blajar dr pengalaman...

    ReplyDelete

"It's not what you've got, it's what you do with it." - cEro, 2026

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Namaku cEro.... Kacak, tinggi, putih gebu, badan tegap, macho.. Kalau korang nampak orang yang memenuhi kriteria di atas, dia BUKAN AKU..
PENERBITAN:


Protected by Copyscape Online Plagiarism Check
Creative Commons License