Dear cErolian,

......

TERIMA KASIH!

Terima kasih kerana terus menyokong!

=======================

Feb 8, 2010

Larang semua barangan Texas kecuali Kelly Clarkson

this is fifty-forth..
..and I'm sorry..


Ok, aku berminat nk kongsi dengan pembaca tentang sebuah micronation,
Republic of Molossia..

Sebelum ape2, biar aku bgtau..
Micronation ialah sebuah kawasan berkerajaan baru yang meletakkan diri sebagai sebuah negara tp tidak dapat pengiktirafan dari kuasa besar dunia sbg sebuah negara.


President Kevin Baugh

'Negara' kecil ini terletak di kawasan dalam Dayton, Nevada, USA. Diterajui oleh Kevin Baugh sbg presiden (diktator)..


Bendera kebangsaan Republic of Molossia

Di bawah adalah beberapa fakta tentang Republic of Molossia;

1 - Berkeluasan hanya
14.3 ekar.
2 - Mula wujud pd tarikh 26 Mei 1977 hanya sebagai Grand Republic of Vuldstein, hanyalah impian zaman kanak-kanak pengasas dan pd 3 September 1999 menjadi Republic of Molossia
3 - Molossia memiliki harta di 3 tempat;
Harmony Province (terdapat ibupejabat), The Protectorate of New Antrim dan Vesperia.
4 -
Vesperia adalah sebuah kawasan di planet Zuhrah (Venus).
5 - Ketika artikel ini ditulis, hanya
11 penghuni di Molossia.


6 - Purata setahun pelancong yg keluar masuk melalui kastamnya adalah 10 org.
7 - Mempunyai zon masa sendiri,
UTC -7jam 29 minit
8 - berada di koordinat
39°19′14″N 119°32′22″W
9 - rangkaian posnya ada keluarkan setem yg hanya bernilai dlm kawasan mereka.
10 - Terdapat beberapa barangan yang di-ban di Molossia, tp paling menarik ialah Molossia melarang semua barangan dr
Texas untuk memasuki Molossia KECUALI Kelly Clarkson.

Kelly Clarkson yg CUN!!


p/s:
skang nih sape-sape pon boleh buah negara kt mane2 pon..
kalo aku, nk letak name ape ek negara aku tuh??




4 comments:

  1. Aku suka fakta2 macam ni...baru kita sama2 bleh naik sebagai warga malaysia yg berilmu...

    Berkenaan dengn negara ni...jika dia tidak diiktiraf macam mana cabaran yg dihadapi mereka...daripada negara luar..,mahupun rakyat dia sendiri..

    ReplyDelete
  2. ntah laa, mungkin sgala cabaran tuh direflek dr jumlah penduduk yg hanya 11 org..
    sape yg nk huni negara yg tak diiktiraf, kan?

    ReplyDelete
  3. kalau tanah setakat sekangkang kera nak mintak hak jadi negara, lupekan je la. negara yang ramai penghuni pun belum tentu pasti ble membangun (korupsi dan pelbagai agenda tersendiri).

    tu kalau kene serang, aku rase antar infantri darat satu team pun dah cukup~~

    P.s: dah la negara kecik, ada hati nak banned barangan hahaha, lain la kalau macam iran tu

    ReplyDelete
  4. yg paling lawak, dia ban barangan texas kecuali kelly clarkson..
    nmpk sgt dia suka kt kelly tuh..
    tp suka pon, ttp anggap kelly sbg barangan...
    hahahaha...

    ReplyDelete

"It's not what you've got, it's what you do with it." - cEro, 2026

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Namaku cEro.... Kacak, tinggi, putih gebu, badan tegap, macho.. Kalau korang nampak orang yang memenuhi kriteria di atas, dia BUKAN AKU..
PENERBITAN: