Dear cErolian,

......

TERIMA KASIH!

Terima kasih kerana terus menyokong!

=======================

Oct 31, 2018

Adakah Anda Akan Lakukannya?



Salam.

Bayangkan TIGA situasi yang bakal aku gambarkan selepas ini. Selepas habis baca ketiga-tiganya, terus tinggalkan komen untuk jawapan kalian dan barulah (kalau berminat) baca penerangan selepasnya.

OK? Deal?





SITUASI 1

Di hadapan anda, seseorang sudah bersihkan sepenuhnya seekor lipas daripada segala kuman, bakteria, dan kekotoran yang ada. Kemudian orang tersebut mencelup lipas berkenaan ke dalam satu gelas berisi air kosong. Anda dikehendaki minum air kosong berkenaan sampai habis.

Adakah anda akan lakukannya? [YA / TIDAK]



SITUASI 2

Seseorang menunjukkan kepada anda sehelai jaket yang pernah dipakai oleh seseorang. Jaket itu adalah jaket kegemaran seorang pembunuh bersiri yang menculik kanak-kanak, menjadikan mereka hamba seks, dan seterusnya membunuh mereka selepas dirasakannya tidak bernilai lagi. Pemilik jaket itu sudahpun dijatuhi hukuman yang setimpal dengan kesalahannya. Anda dikehendaki memakai jaket berkenaan selama seminggu.

Adakah anda akan lakukannya? [YA / TIDAK]



SITUASI 3

Anda dikehendaki memasak sepinggan telur hancur (scrambled eggs) dan kemudian digaulkan dengan pewarna makanan yang tiada bau dan tiada rasa dan berwarna biru. Anda dikehendaki makan telur hancur tersebut sehingga habis.

Adakah anda akan lakukannnya? [YA / TIDAK]



Tinggalkan jawapan kalian di bahagian komen dan (jika mahu) kembali ke sini dan klik butang di bawah untuk terus membaca.







Sekian.




Nota kaki:

Buku yang aku sedang baca bertajuk 'Psy-Q: Test yourself with more than 80 quizzes, puzzles, and experiments for everyday life' hasil tulisan Ben Ambridge yang aku beli di jualan Big Bad Wolf beberapa tahun lepas.





.

3 comments:

  1. 1. Tak. Aku geli lipas.
    2. Ya. Hanya sehelai baju. Pastikan bersih.
    3. Ya. Perwarna,bukan lalat mati.

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete

"It's not what you've got, it's what you do with it." - cEro, 2026

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Namaku cEro.... Kacak, tinggi, putih gebu, badan tegap, macho.. Kalau korang nampak orang yang memenuhi kriteria di atas, dia BUKAN AKU..
PENERBITAN:


Protected by Copyscape Online Plagiarism Check
Creative Commons License