Dear cErolian,

......

TERIMA KASIH!

Terima kasih kerana terus menyokong!

=======================

Nov 30, 2009

Time Do Really Heals...

this is my thirty-nineth post..
..and I'm sorry


Masa memang menyembuhkan luka...

Selama lebih 22 tahun aku hidup,
banyak kali dah aku saksikan dgn mata dan minda aku sendiri..
Masa betul-betul menyembuhkan...
Dari luka fizikal, hinggalah ke luka di hati...
Memang ajaib...

Mak aku patah tulang tangan seminggu sebelum Ramadhan lepas..
& sekarang Alhamdulillah, semakin sembuh..
walaupun masih tak sepenuhnya...
Dia sntiasa dalam doa aku..

Aku jatuh moto sebab kemalangan,
menyebabkan tak boleh aktif dlm melukis..
namun setelah setengah tahun,
tangan aku mula aktif..

Sebulan lepas aku ada masalah dengan seorang kawan...
Maklumlah, masing-masing punya ego dan emo..
Namun kebelakangan nih selesai semua masalah dengan hanya satu SMS..
"Mlm ni cntik,kn? bulan mengambang terang sgt. bintang pn byk..kt sana nmpak x?"
Kerana kami kongsi hobi yg sama, melihat langit malam..
Segalanya selesai...

Kawan baik aku asyik bermasalah je dgn abang Chenta dia dulu,
namun as time went by, diorang berdua nampak saling memahami...
hari demi hari saling kenal-mengenali...
dan aku sangat gembira dengan hal tuh..
janji aku akan jadi pengapit waktu masa nasi minyak nanti sudah...

Demam aku sgt panjang sampai masuk hari ke-10 masa aku wat entri nih..
Tp compare dgn awal2 dulu, dah kebah sket dah..
Esok lusa kembali melompat aa aku...

Aku pernah bertemu dgn orang yang derita putus chenta
dan kembali sembuh hanya dalam masa
SEMINGGU!
Aku jugak pernah bertemu orang derita putus chenta
dan mengambil masa
6 BULAN hanya untuk melihat senyumannya...
Kedua2 hal ini bergantung kepada definisi CHENTA pd si penderita..


Yes,
Time really heals...
But the matter of fact now is for HOW LONG IT TAKES TO HEAL..

Elemen penting dalam MASA adalah SABAR...
dan musuh kepada SABAR adalah DENDAM...

Yes,
Revenges do never heal..




2 comments:

"It's not what you've got, it's what you do with it." - cEro, 2026

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Namaku cEro.... Kacak, tinggi, putih gebu, badan tegap, macho.. Kalau korang nampak orang yang memenuhi kriteria di atas, dia BUKAN AKU..
PENERBITAN: