Dear cErolian,

......

TERIMA KASIH!

Terima kasih kerana terus menyokong!

=======================

Mar 15, 2010

Kalau dah kreatif, lipat kertas pun boleh jadi masterpiece

this is seventy-fourth..
and I'm bloody sorry..

***********************

Sekali pandang nampak mcam gambar kelabu biasa..
Dua kali pandang kita nampak perspektif gambaran dalaman rumah agam dalam gambar tu...
Tiga kali pandang??













Tapi sedarkah anda,
semua di atas hanyalah hasil seni lipatan kertas??
Kita lipat kertas, nampak kesan garis dan buka balik..
Kreatif kan??

Dari hasil seni Simon Schubert,
satu hasil kerja yang (pada aku) sangat di luar kotak..
Pernah korang terpikir nak wat seni macam nih???

Untuk lebih puas melayan hasil seni ni,
klik di www.simonschubert.de

p/s:
Aku ada try buat guna kertas A4 dgn pembaris,
tp hasilnya hanya layak mengisi bakul sampah bilik aku yang penuh tu..




20 comments:

  1. semart gilos!!!
    nape la aku x terpikir nak buat cmni.. lipat2 j jet.. haha

    ReplyDelete
  2. seriously? main lipat2 kertas aje? gila kreatif!
    *ni mesti masa kecik2 slalu tlg mak lipat kain. haha :D

    ReplyDelete
  3. smat landskap rumah tu..anda kretif tahniah dari uncle

    ReplyDelete
  4. mak aihh..smart giler..luas tul kurnia ilmu Allah pada manusia..boleh try la benda ni..tapi takut mmbazir a4 pulak.. =)

    ReplyDelete
  5. marvelous!.. really good art.. extra ordinary idea..

    nice work jugak lili, post benda ni..info utk readers..

    ReplyDelete
  6. @Pert Doherty:
    smart kan?? tak sangka aku ade insan camni..

    @Amirah Rashid:
    hahaha, nyesal lak kecik2 dulu tak tolong mak lipat baju..

    @e~car182:
    aku pon terkedu mula2 tgk...

    @etuza:
    Tahniah utk Simon Schubert..

    @محمد فردوس سعد:
    Ilmu Allah kadang2 tak tersangka...
    Allah Maha Besar

    ReplyDelete
  7. @the Skycrapper:
    hahaha, thanks bro!!

    ReplyDelete
  8. wah..hebat....
    mmg mereka tak ada kerja..dan byk masa...so buat la benda mcm tu...
    kita? gumpal gumpal kertas baling dlm tong sampah je la..hehe

    opss tak masuk pulak dlm tong.

    ReplyDelete
  9. @einaz ;D:
    thanks sweety..

    @si para para:
    hahaha, sama laa... tau gumpal kertas je...

    ReplyDelete
  10. mcm mana dia buattt !!

    suruh dia buat tutorial :p

    ReplyDelete
  11. @.:WaNiE:.
    Haha, dia tak ajar laa...
    mungkin nak jadikan seni unik peribadi kot...

    ReplyDelete
  12. wouh. saya kagum!

    memang diluar kotak betul lah~ :D

    ReplyDelete
  13. fuyoooo!!!!giler cntik ar..
    org igt lukisan td..

    ReplyDelete
  14. @ielamorry:
    saya pon kagum gak...

    @bieyra dhamira:
    tgk skali mmg mcam lukisan..
    tp tenung lama2 mmg kertas yg dilipat laa..

    ReplyDelete
  15. wow hebat!!! kalo aku buat mmg konpem masuk tong smph nyer huhu :P

    ReplyDelete
  16. @Matt:
    Hahaha, sama laa kita...

    ReplyDelete
  17. gile smart...tp cmne dia buat yek..sungguh mengagumkan ,detail tu nk lipat jd gmbr complicated

    ReplyDelete
  18. @safwanz
    tau takpe..
    tu yg kagum tu...

    ReplyDelete

"It's not what you've got, it's what you do with it." - cEro, 2026

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Namaku cEro.... Kacak, tinggi, putih gebu, badan tegap, macho.. Kalau korang nampak orang yang memenuhi kriteria di atas, dia BUKAN AKU..
PENERBITAN: