Dear cErolian,

......

TERIMA KASIH!

Terima kasih kerana terus menyokong!

=======================

Nov 3, 2009

tEka-tEki #2 - 7cm 1cm setiap hari

this is my twenty-eighth post...
and I'm sorry...

Dear cErolian,
seperti yg aku dah janji,
akan datang tEka-tEki..
rupanya ada peminat gak tEka-tEki aku nih ek...
hehehehe...


==============================

Teka-teki ini aku baca dari satu buku masa form 2,
buatkan aku teringat kat dua gadis
bernama Aizat dan Hanisah.

kasut sotong!!!

Anda mengupah seorang tukang kasut terbaEK di bandar
untuk membuat kasut terbaEk bagi anda
dengan upah 7cm rod emas..
(byar guna emas mcam kat zaman jahiliah je..)

Tukang kasut berkata,
"I'll finish this in 7 days..."
"So, bayor I dgn 1cm per day..."

(pergh, speaking....)

Anda dgn riak menjawab,
"Amik je laa sume rod emas nih,"
"Malas nak kena jumpa tiap2 ari..."


Si tukang kasut membalas,
"Tak mau...I nak tatap wajah U tiap2 hari.."
"Kalo tak I tak wat kasut nih..."

(Gay rupenye...)

Anda dgn tensennye setuju..
(dlm ati anda berbisik)
"Nasib baik dia terbaEk!!"
"Kalo tak dah lame aku cari org lain.."


Tukang tu tetiba mencelah seolah2 dengar bebelan hati anda,
"Haaa,tapi kalo potong byk2, kurang pulak nilai emas tuh.."
"U potong sket je..tp I tetap nak 1cm sehari.."


Anda tak puas ati,
"Camne nak potong sket je??"
"Potong 7 bahagian laa, 1cm satu bahagian..."
"Senang sket..."


"Ish, degil macam baby laa U nih.."
"Ikut je laa kata I..."

Si tukang tu usap muka anda dengan senyuman...

Anda geli,
"Sialan, gay nih..."
"OK OK, aku setuju.."
"Esok aku dtg balek!!!"

Anda pergi dgn pantasnye dlm keadaan geli geleman...


Masalahnye,
Berapa bahagian paling sikit boleh anda potong rod emas 7cm untuk dapat membayar 1cm setiap hari selama 7 hari??
Dan macammana nak buat??


Sila jawab!!!
Aku tau korang genius!!!
jangan risau salah...
paling busuk pon aku gelak sampai berguling je...
HAHAHAHAHAHA!!!

==============================

para genius mmberitahu bahawa TAK PAHAM SOALAN!!
takpe, aku paham..
ini soalan dengan terangnya:
soalannye, brapa kali potongan yg paling minimum boleh dipotong kat rod emas tu utk mnjadikan korang mampu bayar 1cm rod emas setiap hari selama 7 hari?? dan bagaimana??
Ada PAHAM?? (mamak style!!)




8 comments:

  1. aku tak paham soklan
    hahahha

    -kudozu

    ReplyDelete
  2. crite dah menarik..tapi tetiba tanya soklan ...xtau plak nak jawap....terang skit apa sebenarnya soalan briefly

    ReplyDelete
  3. hahaha, siot je aku karang korg tak paham...
    nih musti bace skali je nih..

    soalannye,
    brapa kali potongan yg paling minimum boleh dipotong kat rod emas tu utk mnjadikan korang mampu bayar 1cm rod emas setiap hari selama 7 hari??
    dan bagaimana??

    ReplyDelete
  4. aku xbc pn.wakakaka.tp aku nk share sumtg.sbb aku tgk intro die ckp byr pakai emas mcm zaman jahilliyah.huhu.actually emas dn perak adelah matawang sebenar dlm islam.tiada wang kertas.dinar adalah dr emas dn dirham adalah dr perak.(br dgr kuliah pasal penggunaan wang dinar sbnrnye.hahahah) so bknla zaman jahiliah ye cik ahmad khalili.hehehe.kelantan akan start gune dinar n dirham.mari bersame2 kte menyokong.penggunaan dinar akan melenyapkn US sbg kuasa besar.dn israel laknatullah pn akan tmbg sekali insya allah.allahuakbar!!!

    ReplyDelete
  5. Allahuakbar..
    Ish, aku ingat si isma nih nk jawab..
    siot je..
    baiklah encik isma, fakta yg salah sudah tentu salah, dan takkan dibetulkan buat tatapan masyarakat...
    Thanks..

    ReplyDelete
  6. hahahahahahaahahaha..

    lawak teka teki ko..

    hahahahahahahahaha.. (gelak jahat)

    tu je.

    sekin terima kasih!

    -aKu-

    ReplyDelete
  7. enam kali? *aku sedikit bingung dengan soalan ni...

    ReplyDelete
  8. enam kali? *aku bingung dengan soalan ni*

    ReplyDelete

"It's not what you've got, it's what you do with it." - cEro, 2026

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Namaku cEro.... Kacak, tinggi, putih gebu, badan tegap, macho.. Kalau korang nampak orang yang memenuhi kriteria di atas, dia BUKAN AKU..
PENERBITAN: