Dear cErolian,

......

TERIMA KASIH!

Terima kasih kerana terus menyokong!

=======================

Mar 21, 2011

Hidupku Bukan Drama Korea













Pengaruh drama korea dalam kehidupan masyarakat kita terbukti apabila semasa aku bertanyakan beberapa kawan perempuan tentang satu soalan
"Apakah ciri-ciri lelaki idaman anda?"

Mereka akan jawab seperti
"Korean look."
"Mata sepet."
"Rambut tajam-tajam."
"Pakaian korean style."
"Comel macam Lee Min Ho"
Bla-bla-bla...



postquam-scriptum:
Dengan ciri-ciri lelaki idaman yang melampau, kalian kaum hawa membuatkan kami kaum lelaki sedikit berkecil hati seolah-olah kami takkan dipandang pun. Perlu diingat, adakah diri kita sendiri layak untuk meminta sesuatu seperti 'itu'.


postquam-subscriptum:
Apa-apa pun aku minta maaf jika entri ni ada membuatkan sesiapa terasa, sebab aku tahu, yang membaca entri ni pun ramai yang mempunyai arits korea idaman mereka sendiri. MAAF.




30 comments:

  1. ala cEro, sama je. kadang2 perempuan pun kecil hati bila lelaki suka perempuan cantik, comel, style, seksi..kami yang biasa2 ni sebelah mata pun belum tentu ada yg pandang. haha. so, sama je. manusia mmg suka pandang yg cantik2.

    lg satu, ciri2 yg perempuan suka kat atas tu kebanyakan bebudak sekolah je kot. bg aku yg dah berumur ni...kecantikan fizikal bukan pilihan utama. lg satu aku tak suka lelaki putih sbb macam lembik. kalau gelap nmpklah hero sket! haha.

    ReplyDelete
  2. i wan nobadi no badi bat yu

    ReplyDelete
  3. saya suka laki korea. tp kalau nk dibuat BF x kot..sbb nampak keperempunan dari perempuan..

    ReplyDelete
  4. aku lebih kepada jepun..PRAY FOR JAPAN!!

    ReplyDelete
  5. hahaha...cakap orang die pon same jugak.dua kali lima je :)

    ReplyDelete
  6. aku suka je semua pompuan asalkan depa tak dak halkum. hahaha..

    ReplyDelete
  7. Kite kena banggan sebagai lelaki melayu tulen..kahkah

    ReplyDelete
  8. cika suke korean guy. tapi adoi. masalh tol kalau nk wat bf seterusnya wat laki. dgn culture, region n blablabla.ouh..tak sggup.mlyu sudeyyyhhhhh...

    ReplyDelete
  9. HAHAHAHHAHAHAHHAHAHAHAH!!!

    Yamapi rules!! (JPop k. Korean tak layan)



    -kudozu

    ReplyDelete
  10. ahahaha..nesa minat juge tgk drama korea sbb slalunye akan hapy ending gitu. kadang2 obvious x logik (tp masih tgk :P)

    kalau tye nesa pasal lelaki idaman ikut mane pon nesa suke laki melayu :D

    ReplyDelete
  11. betul2 ckp hanaahmad. Selalunya yang fanatik nk jadikan korean sbgai bf/gf selalunya budak2 sekolah je. Orang yang besar sekadar minat je tapi x delah sampai terbawa2 ke alam realiti.

    P/s: second pic? Seunghyon kara??

    ReplyDelete
  12. i want your money your money not you...
    huhu..aku x pnh suke cite korea.. hero jambu sgt..lelaki melayu lg macho..hahaa..

    ReplyDelete
  13. tp realiti masyarakat korea mcm yang digambarkan dalam drama ke ?

    ReplyDelete
  14. comel2 je lukisan kau cero..hehhe...
    weh...aku pun ada gak lelaki idaman...tapi...bukan style korea ar...ermmmmm........aku rasa..lelaki yg aku nk tu..just dlm mimpi je kot..xdenyee dlm malaysia ni karekter nya cegitu.. :(

    -nekmo-

    ReplyDelete
  15. haha penyakit korea pun dah kena aku dowh. baru2 ni aku minat gna, secret ngan snsd. perhhh! @_@

    ReplyDelete
  16. aku tak celak tu sape. hahaha!
    Jang Geun Seuk en en ;P
    yang perempuan comel (konon jadi lelaki) tu aku tau! :DD aku suka dia, dalam citer tu. bodoh2 alang. blurr, tapi mesti buat2 comel. apalah citer korea ni~~

    ReplyDelete
  17. HAI. saya Bungakopi.
    Saya suka gak hero Korea, cthnya Chun Jun Myung and Lee Hong Ki. tapi xde la sampai nak wat list laki idaman. berangan je kot.

    ReplyDelete
  18. hahaha..semua pelakon comel2..tapi x la terbawa sampai ke realiti..huhu

    ReplyDelete
  19. haha.. katun2 korea tu sume cam kenal je...haha..lawak2...

    ReplyDelete
  20. @hanaahmad
    hahaha, betol2, setuju2...
    ko mgkin pompuan pertama yg aku rase tak suka lelaki putih..bukan pompuan kejar2 sgt ke laki putih smpai laki gelap cam aku diketepikan??? hehehe

    @kata kila
    hahahha, ni dia pengaruh korea...

    @nourelcahaya
    hahaha, mmg takkan laa kot...

    @pu3aan
    yeah!! JAPAN rulez!!!

    @storyfromme
    hahaha, sapa laa tu..hahaha

    @Wan Zulqhairi
    hahaha, pompuan ada halkum menakutkan!
    (kalo laa diorg tu pompuan..)

    @syafiq
    lelaki melayu tulen rox!!! hahah

    @cika
    ahahaha, ada hati jugak ke smpai pikir culture n religion bagai??hahaha

    @3184652482278653616.0
    hahah, kudozu,
    aku suka hiro, tp malangnya dh berenti, tulis novel plak skang...

    @mr delirium
    hahahaha..

    @Nesa Wazir
    lelaki melayu adalah yg terbaik!
    kecuali rempit! hahaha

    @WZulhilmi
    Seungyeon aku minat gile kot..cute..hahahah

    @CikGusi BingbOo
    rosyam nor ke??? hahahah

    @Encik Psychopath
    tak aku rase...laki korea sebenar mata sepet mulut muncung rambut kembang...serius..

    @Anonymous
    stuju nekmo...
    org2 yg idamkan lelaki korea ni perlu berpijak pd realiti..hahahaah

    @Amir Auxin
    hahaha, aku pon sikit je lg nak kena perangkap demam korea ni, tp seb baik dpat tepis..hahahah

    @m i r a f i q a
    hahaha, aku pon tak tau sebanrnye..
    adik aku yg gile2 sgt diorg tu..hahaha

    @Bungakopi
    hahaha, bagus laa...
    kalo tak, mmg tak dpat laa kan??
    hehehe

    @tulip
    realitinya org korea takde laa secomel tu..hehehe

    @topek
    sokong3 juga..hehehe

    @roziana rahim
    hahaha, dilukis berdasrkan pemerhatian..hehehe

    ReplyDelete
  21. cerita jepun ka korea ka..aku suka je dedua..asalkan bukan sinetron.haha

    ReplyDelete
  22. haha, sebab aku sendiri hitam kot sebab tu aku suka yang hitam. kui3..

    ReplyDelete
  23. @jaaFahiza
    citer jepun aku suka lebih sikit dr korea, sbb citer korea aku memilih jugak pelakonnye..

    @hanaahmad
    hahahaha, tak boleh blah reply..
    muka itam hati baik ape salhnye, kan??

    ReplyDelete
  24. at least x la cam cita indon..
    nampak watak dy lemah ja..

    ReplyDelete
  25. @farra miera
    hahah, beribu kali ganda lg bagus dr sinetron rasenye..heheheh

    ReplyDelete
  26. betul betul betul

    mode ipin datang

    ReplyDelete
  27. @nero
    hehehe, nak ayam goreng..

    (versi upin plak..)

    ReplyDelete
  28. Ak ni korean fan..kipas susah mati...aku prnh gak berangan nk kenal ngn org korea...bl fikir balik cam susah plak...aku ni minat kpop drama film....artis dengan org korea yg bkn artis xle sama dlm cita...hahah..so..ak ptskn just minat je..x lbh dr tu..hihi

    ReplyDelete

"It's not what you've got, it's what you do with it." - cEro, 2026

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Namaku cEro.... Kacak, tinggi, putih gebu, badan tegap, macho.. Kalau korang nampak orang yang memenuhi kriteria di atas, dia BUKAN AKU..
PENERBITAN: