Dear cErolian,

......

TERIMA KASIH!

Terima kasih kerana terus menyokong!

=======================

Aug 31, 2015

Sehati Sejiwa #Merdeka58






.




37 comments:

  1. Cantiknyaaaa tulisan.

    Selamat hari merdeka. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. @aqel
      Terima kasih. Cantik lagi gambar kucing mata besar. hehehe
      Oh, btw nak tanya pasal lasik tapi tak tau camne nak tanya. Hehehe

      Delete
  2. Setuju.

    Aku ada terbaca satu status bangang dari seorang pelajar malaysia di luar negara. Yang bangga mengatakan hanya dgn 5 pound dia dpt beli keju, apple, susu dan barang sebangsa. Dan mula bandingkan harga barang tsbut di Malaysia, dan seterusnya menulis dia benci Malaysia.

    Aku tak kisah kau nak benci pemimpin
    Aku tak kisah kau nak benci politik malaysia
    Tapi aku kisah kalau kau kata kau benci Malaysia
    Aku tak kisah kalau kau Bangla
    Tapi kau RAKYAT Malaysia
    Aku sedih
    Hanya sebab 5 pound sterling kau benci Malaysia.
    Murah betul harga kecintaan kau terhadap negara.

    Aku rasa tiba masa kerajaan guna pendekatan reverse psychology utk rakyat jelata yg rebel. Tak usah lagi guna slogan 'perpaduan' tapi guan slogan 'perpecahan'.

    Aku bangga jadi rakyat Malaysia.
    Dalam dunia ni hanya ada dua tempat impian utk aku disemadikan: Malaysia atau Mekah.
    Aku tak ingin bersemadi di bawah Eiffel Tower
    Aku tak mahu bersemadi di sebelah The Big Ben
    Cukuplah di bawah pokok kelapa, asal ia Malaysia.

    Selamat hari merdeka C!!
    Selamat hari merdeka jugak aku ucapkan kepada Malaysia yang aku cinta dan kepada rakyat yang menyambutnya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. @Zyra Roxx
      Betul. Betul.
      Orang sekarang tak dapat beza siapa yang patut dibenci; pemimpin atau negara. Walaupun negara dirosakkan macam mana sekalipun, Malaysia tetap no.1 di hati.

      Selamat hari merdeka, Z :)

      Delete
  3. Cantik tulisan.

    Setuju sangat yang dengan apa yang ditulis. For me, I cannot feel but feeling so sad about what happened to Malaysia right now. Tapi, buruk macam mana pun keadaan Malaysia sekarang, masih tetap sayang negara.

    ReplyDelete
    Replies
    1. @Farah
      Terima kasih.

      Yup. Buruk macam mana sekalipun, adalah tanggungjawab kita sebagai rakyat utk terus setia dan sayangkan negara. Sangat malu dengan Malaysian yg sibuk duk canang benda buruk pasal negara kita di luar negara.

      Delete
  4. sebak plak aku baca penulisan ko ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. @Raz
      Harap ada input yang bermanfaat :)

      Delete
  5. Replies
    1. @Boss of Noob
      Silakan Biss. Silakan.

      Delete
  6. Omg padunya penulisan kau! Aku salute dan aku setuju every word di atas.

    ReplyDelete
    Replies
    1. @NADIA vs BERON
      Baguslah. Harap dapat input walaupun mungkin sedikit :)

      Delete
  7. Aku dah lama tak menulis karangan yang panjang lebar camni. Bukan setakat sebab takde idea, tapi sebab tulisan yang tak mampu di baca oleh mana mana homosapiens pun aku rasa. Kagum aku dengan orang yang pandai menulis panjang begini. Bravo, Cero!

    Ko tau, selalunya kan, aku akan sebut nama nama yang tersayang dalam doa doa aku. Salah satu nama yang aku sebut dalam doa aku ialah -- Malaysia. Tapi ceritanya sekarang, aku lelah dengan sakit politik negara. *sigh*

    ReplyDelete
    Replies
    1. @~* chirpy_chummy *~
      Aku kena kerap menulis atas sebab kesihatan tangan, hehehe.
      Tapi apa yang aku tulis ni sebenarnya benda biasa je yang kebanyakan orang dah pun faham.

      Betul sangat. Masukan Malaysia dalam doa kita. Bab politik tu, aku tak mampu nak komen lebih sebab aku bukan ahli. Tapi percayalah, berkat doa rakyat, pemimpin korup dan tak ikhlas lambat laun akan jatuh juga.

      Delete
  8. Bukan ke tahun ni dah tukar ke hari kebangsaan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. @Miss Fireflies
      Jap. Tak clear.
      Apa maksud kau dah tukar? Apa yang dah tukar?

      Delete
  9. kau telah menulis perasaan semua orang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. @Gwen Mahdi
      Harapnya begitulah, Gwen. Harapnya begitulah.

      Delete
  10. Woahhh! karangan kau mantap cero. Ayat sastera kau pun..perghhh. siap dengan perumpamaan tikus, monyet dan segala haiwan di Malaysia lagi. Macam bukan budak belajar Bio je tapi macam budak belajar sastera.

    Pendahuluan= 10
    Isi=10
    Penutup=9(sebab letak kartun cero yg bajet innocent)
    Format= 0

    Overall aku bagi karangan ni C. Sesuai dengan nama kau. Hahaha....
    Thanks share entri ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. @Bro Ley
      Haha. Terima kasih. Aku memang suka binatang. Kalau boleh semua binatang aku nak masukkan...hehehe

      Kiranya, kalau kau ni cikgu BM aku, kalau aku nak dapat A aku kena tukar nama dari cEro jadi aEro laa ek? Hahahaha

      Delete
    2. haaa..akhirnya kau pandai jugak nak pikir tukar nama jadi aEro utk dapat A. Menangis aku tahu kau dah jadi pandai macam ni...

      **on blower keringkan air mata menitik kat keyboard laptop**

      Delete
    3. @Bro Ley
      Kiranya nama kau Bro Ley, karangan kau mesti asyik dapat B je kan?
      B+ ke, B ke atau B-?

      Delete
  11. Tanah tumpahnya darahku, mesti la tanah yg paling special kat muka bumi nih ;3

    Comei aih tulisan tangan dia, ai idz jilusss lulz X3

    ReplyDelete
    Replies
    1. @plain83
      Kan. Sebab tu aku pelik bila ada yg suka sangat burukkan negara sendiri ni...It's like kalau tak suka, apa yg dia suka?

      Comel ke? Biasa je. Aku rasa tulisan kau lagi cun. Hehe

      Delete
  12. Replies
    1. @namy yul
      Terima kasih. Aku cuma tulis apa yang semua orang rasa :)

      Delete
  13. giler comel tulisan hang cEro! sebijik mcm tulisan cosmet aku budak Melaka. isi karangan hang pon boleh tahan. Bro Ley dengki lettew kahkahkah
    [img]https://archive.moe/download/wsg/image/1439/47/1439470337323.gif[/img]

    ReplyDelete
    Replies
    1. @anamizu
      Hehehe.
      Sebenarnya, akulah cosmet kau tu. Jelmaan. Kembar. Hehehe
      Bro Ley tu berniat baik nak suruh aku improve lagi tu...Aku kenal dia. Dia cool. Hehehe

      Delete
    2. @anamizu

      Kemon la ana..aku boleh buat karangan siap tulisan khat la...takat tulisan cenggini normal beb. jari kaki kiri aku pun boleh buat la. kiri tu...kiri....hahaha..

      Delete
    3. @cEro

      Kau x payah kipas2 aku sgt weh...yang cool tu aku tau...tu memang perangai semula jadi aku. Kau kipas2 aku pun xdenya aku nak puji2 kau...jangan terlalu berharap sgt cero..jangan! hahaha...

      Delete
    4. perhhhh karangan tulisan khat tu. jari kaki kiri pulak tu. perhh perhhh perhh. gila kagum. x sabaq nk tngok tulisan khat bro ley guna kaki kiri. hahahaha

      Delete
    5. @cEro

      laaa hang jelmaan cosmet aku tu ke??? hang jgn memain cEro. 'jelmaan' si luqman tu pon dah ckup seram dah. jgnla hang pulak nk tambah lagi =P

      Delete
    6. @anamizu
      Hehehe...
      Seram tak seram tak?
      Jangan pandang belakang... **tetiba**

      Delete
  14. Walaupun dah 14 hari berlalu, aku rasa tak terlambat untuk aku komen sebab 16 September ni hari Malaysia.

    Kita berkongsi sentimen yang sama, Cero. Pada aku, Malaysia, negara, tempat ni, tak pernah buat salah pada kita. Jangan kerana si monyet dan kambing Malaysia pula yang dikecam. Kadang-kadang kebanyakan sudah dibutakan dengan amarah mereka sampai sanggup mengeji dan mengaku malu menjadi rakyat Malaysia.

    Aku selalu guna mantra ni, untuk mengubah Malaysia.

    "I'm starting with the man in the mirror"

    Michael Jackson ajor aku yang ni..heheheh

    ReplyDelete
    Replies
    1. @Danial Jaafar
      Waktu baca 'mantra' kau tu aku dah termenyanyi sekali lagu tu.
      "If you want to make the world a better place
      Take a look at yourself, and then make a change"

      Tetiba terasa nak layan playlist Michael Jackson. Hehe

      Delete

"It's not what you've got, it's what you do with it." - cEro, 2026

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Namaku cEro.... Kacak, tinggi, putih gebu, badan tegap, macho.. Kalau korang nampak orang yang memenuhi kriteria di atas, dia BUKAN AKU..
PENERBITAN: