Dear cErolian,

......

TERIMA KASIH!

Terima kasih kerana terus menyokong!

=======================

Nov 4, 2020

Matlamat yang Dicabut.

Salam.


 



Sesuatu berlaku baru-baru ini yang membuatkan aku mempersoal kesemuanya.

Salah satu perkara yang aku persoalkan ialah matlamat blog ini.

Sejak dari awal lagi aku tahu apa matlamat blog ini. Blog ini adalah medium utama aku meluahkan tentang apa sahaja yang aku mahu luahkan. Kadang-kadang manusia mahu mendengar, tapi tidak betul-betul mendengar. Aku tidak katakan medium manusia sebagai tempat luahkan perasaan tidak bagus, tapi kadang-kadang kita kena mengelak daripada manusia tersebut membentuk satu persepsi.

Sedangkan batu yang dititik air setiap hari pun akan berlekuk sampai satu ketika, inikan pula manusia.

Jadi,
matlamat blog ini jelas. Medium untuk aku meluahkan perasaan tanpa meninggalkan persepsi kerana para pembacanya terdiri daripada mereka-mereka yang BUKAN di sekeliling kehidupan aku.

Tapi, betulkah itu halnya?

Sudah tidak terkira lagi manusia yang aku kenal melalui medium blog ini. Bermula dengan kenalan maya, berubah ke kenalan di dunia luar, dan ada yang sudah bergelar kawan.

Jadi, bukankah blog ini sudah tidak menjalankan matlamatnya? Iaitu menjadi tempat aku luahkan perasaan tanpa perlu memikirkan persepsi orang. Kini sebahagian daripada audien blog ini adalah orang yang aku kenal, juga orang yang berada di sekeliling aku.

Aku tidak boleh lagi nak luahkan sebarangan di sini kerana akan ada, YA, AKAN ADA yang akan bawa perkara yang aku luahkan ini ke dunia sebenar. Bukan sekali dua, banyak kali juga aku sudah beri peringatan bahawa perkara dalam blog hanya dibincangkan di dalam blog, bukan di dunia luar, tapi malangnya sudahpun namanya manusia, maka ada juga yang terlepas walaupun sudah diingat banyak kali.

Haaaaahh!! *Mengeluh*

Kenapa hidup ini susah sangat.

Aku cuma mahu jadikan blog ini tempat luah perasaan, kenapa perlu ada juga cabaran sebegini?

Aku sudah di tahap dapat merasakan bahawa segala perkara yang aku mahukan, walaupun sekadar perkara mudah seperti ini pun susah nak dapat.

Adakah lebih baik untuk aku pendamkan dalam diam-diam tanpa perlu luahkan kepada sesiapa? Adakah cara itu lebih baik walaupun aku tahu bakal memakan diri sendiri?



Sekian.


.   
.


1 comment:

  1. kalau pendam takut makan diri, rasanya yang beri komen tu kena muhasabah diri sebab dah beritahu cerita blog kekal dalam dunia blog sahaja.

    ReplyDelete

"It's not what you've got, it's what you do with it." - cEro, 2026

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Namaku cEro.... Kacak, tinggi, putih gebu, badan tegap, macho.. Kalau korang nampak orang yang memenuhi kriteria di atas, dia BUKAN AKU..
PENERBITAN:


Protected by Copyscape Online Plagiarism Check
Creative Commons License