Dear cErolian,

......

TERIMA KASIH!

Terima kasih kerana terus menyokong!

=======================

Oct 23, 2019

Dua Lebih Baik Daripada Satu.


Salam.






Aku rasa aku terlalu lama hidup sendirian.

Bukan merungut, tetapi apabila kita terlalu lama berada dalam satu keadaan, atmosferanya menjadi kaku dan stagnan. Bayangkan kita keluar rumah, dan walaupun cuacanya cerah namun suasananya kaku. Tiada angin. Tiada kicauan burung. Tiada bunyi kenderaan. Malah tiada deruan unggas, cengkerik, lalat, cicak. Tiada apa.

Itulah rasanya apabila terlalu lama hidup sendirian.

Di bawah aku senaraikan perkara yang menjadi lebih menarik apabila dilakukan berdua berbanding seorang diri (berdasarkan daripada pengalaman sendiri):

  1. Dapat ucapan selamat pagi (selain daripada diri sendiri).

  2. Merungut tentang kehidupan atau apa sahaja.

  3. Tengok wayang cerita yang menarik.

  4. Tengok wayang cerita yang teruk

  5. Buat plan untuk tengok wayang yang belum ditayangkan lagi.

  6. Makan aiskrim.

  7. Cuba makan aiskrim promosi baru.

  8. Cuba makan burger promosi baru.

  9. Masuk kedai buku tapi tak beli buku.

  10. Masuk kedai buku dan komen semua tajuk buku novel yang kadang-kadang tak masuk akal.

  11. Masuk kedai buku dan rasa geram melihat komik yang banyak tapi belum mampu dibeli.

  12. Masuk kedai buku dan cuba semua jenis pen yang menarik hati.

  13. Main mainan gendang di arked.

  14. Main mainan lumba kereta di arked.

  15. Main mainan hoki udara (air hockey) di arked.

  16. Ketawakan siapa yang kalah ketika bermian di arked.

  17. Jalan-jalan di kompleks membeli-belah.

  18. Jalan-jalan di taman.

  19. Main Pokémon GO semasa Community Day di taman.

  20. Bersaing siapa paling banyak dapat tangkap shiny semasa Community Day Pokémon GO.

  21. Cuba duo lawan raid level 4 dalam Pokémon GO.

  22. Lawan raid level 5 legendary dalam Pokémon GO.

  23. Berjalan menuju ke masjid/surau untuk singgah solat.

  24. Makan makanan percuma di masjid ketika singgah solat.

  25. Makan makanan percuma/tester di pasaraya.

  26. Merungut kenapa barisan panjang sangat di kaunter bayaran pasaraya.

  27. Merungut kenapa di kaunter bayaran ekspres ada ramai beratur sambil bawa lebih daripada bilangan item yang dibenarkan.

  28. Minta duit sen ketika pekerja di kaunter bayaran minta duit sen.

  29. Berdebat ke mana perginya 20 sen yang dibayar untuk plastik.

  30. Duduk lepak tepi bangunan melihat hujan turun.

  31. Tunggu hujan reda sambil makan waffle panas.

  32. Duduk tepi tasik sambil tengok awan.

  33. Duduk tepi tasik sambil tengok matahari terbenam.

  34. Merungut kenapa sayur yang dipesan untuk makan malam lebih banyak batang daripada daun.

  35. Dapat ucapan selamat malam (selain daripada diri sendiri).

...dan lain-lain lagi.


Aku tahu,
semua ini boleh dilakukan seorang diri dan masih seronok untuk dilakukan.
Tapi aku percaya semua ini kalau dilakukan bersama seseorang, dan seseorang itu istimewa, semuanya akan jadi berlipat kali ganda lebih menyeronokkan.


Aku rasa aku terlalu lama hidup sendirian.

Bukan merungut, tetapi apabila kita terlalu lama berada dalam satu keadaan, atmosferanya menjadi kaku dan stagnan.

Aku tidak kata hidup seorang itu teruk, cuma aku rasa aku perlukan lebih warna dalam hidup aku.


Sekian.



  




.


3 comments:

  1. Entry ni buat akak rasa sendu n rindu my ex. Padahal baru decide nak single forever 😅

    ReplyDelete

"It's not what you've got, it's what you do with it." - cEro, 2026

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Namaku cEro.... Kacak, tinggi, putih gebu, badan tegap, macho.. Kalau korang nampak orang yang memenuhi kriteria di atas, dia BUKAN AKU..
PENERBITAN:


Protected by Copyscape Online Plagiarism Check
Creative Commons License