Dear cErolian,

......

TERIMA KASIH!

Terima kasih kerana terus menyokong!

=======================

Aug 5, 2013

Diari Ramadhan Aku : Kad Raya



Kalian tahu apa antara yang menyedihkan tentang raya kini?
Tradisi bertukar kad raya sudah semakin pupus...










Tahun ni,
aku dapat satu saja kad raya.
Datang dari YB merangkap pemenang saingan pilihanraya baru-baru ini di kawasan parlimen tempat aku tinggal.
Aku tak pangkah pun dia hari itu, tapi dia menang juga.
Apa boleh buat.

Yang lain?
Adakah aku sudah semakin kurang kawan?
ataupun sebab aku yang tak mulakan dulu hantar kad?
Tapi, kalau aku yang hantar kad, kawan-kawan aku nak ke balas?
Mereka ada masalah lebih besar dari susahkan diri nak balas kad aku.

Nampaknya,
tradisi berbalas kad raya memang semakin pupus...

Berapa korang dapat kad raya tahun ni?




.




16 comments:

  1. skrg ramai lagi prefer hantar e-card. cepat, murah n selamat.. hehehe.

    ReplyDelete
    Replies
    1. @Haryz Khairuddin
      tapi e-card mcam tak ada feel. Feel sentuh, bau, lihat, debaran membuka sampul...semua tu tak ada...tak best!

      Delete
  2. Apekate kte tukar tradisi. Kirim kuih raya plak. Sistem barter cara pos. Hihi. Kuih pelita tu mcm sdapla. X rasa lg bln posa ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. @fISZ
      Hehehe, kirim kuih takut rosak dlm pernghantaran...membazir pulak...

      Delete
  3. kad raya aku tahun nie aku dapat empat. Dua dari blogger, dua lagi dari ajen insurans yang aku pernah berurusan. sob sob sob

    ReplyDelete
    Replies
    1. @Aujinz
      okey laa tu...
      dari aku.....
      *menangis hujung penjuru bilik*

      Delete
  4. Replies
    1. @naza hada
      Selamat Raya tuan Naza...hehehe

      Delete
  5. aku dpt gak 1, kad raya dari univ. aku study dulu, tanda mengingati alumni depa... kah kah kah

    better than nothing...

    ReplyDelete
    Replies
    1. @plain83
      okey laa kan?
      aku rasa para posmen semua tarik nafas lega sbb skarang dah kurang bebanan...heheh

      Delete
  6. dapat 1 jugak..
    dari MB Negeri Selangor...
    weeewuuuu...

    ok la tu...
    samat ari raya cero...

    ReplyDelete
    Replies
    1. @MS. NO NAME
      rajin MB selangor hantaq kad rasa kan?
      Satu selangor dpat rasanya...heheheh

      Delete
  7. Orang tak de hantar pon kad raye kat aku n xde orang tag pon kat fb..haha3
    aku x kisah kad raye..aku nk duit raye n biskut raye je..hehe3

    ReplyDelete
    Replies
    1. @Miss Comot
      Baca ayat pertama ko, mcam sedey...
      tp baca ayat kedua ko...hahahahah

      Delete
  8. Jadi Mr Cero, berapa banyak kad raya yang kau pos tahun ini?

    "Tangan yang memberi lebih baik daripada tangan yang menerima."

    ReplyDelete
    Replies
    1. @reizara
      errr....errr...eh? ada UFO!
      *nak lari topik*

      Delete

"It's not what you've got, it's what you do with it." - cEro, 2026

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Namaku cEro.... Kacak, tinggi, putih gebu, badan tegap, macho.. Kalau korang nampak orang yang memenuhi kriteria di atas, dia BUKAN AKU..
PENERBITAN: