Dear cErolian,

......

TERIMA KASIH!

Terima kasih kerana terus menyokong!

=======================

Dec 14, 2011

Kerana Demam Adalah 20 Penyakit dan 80 Pemikiran.






Aku payah nak demam.
Tapi sekali demam, memang lunyai badan dikerjanya.
Ifrit segala virus semua nak datang bertandang.

Masa demam,
aku tak suka orang nampak keadaan aku.
Jika memerlukan bertemu orang,
aku akan sepenuh keringat persiap diri dengan muka kad poker
dan kekuatan supaya tak kelihatan sangat aku orang demam.

Bagi yang berfikiran sempit akan berkata,
"It's OK. Ego lelaki memang tak nak nampak lemah."

Tapi niat sebenar aku menyembunyikan demam adalah
aku tak mahu orang terjangkit.
Kerana demam adalah 20 penyakit dan 80 pemikiran.
Bila orang keliling tahu aku demam,
lalu terdetik di benak mereka fikir,
"Alamak, nanti aku mesti terjangkit demam dari dia.."

Tup tap tup tap
esoknya mereka demam, dan mereka kata
"Ni semua salah mamat tu..Kan dah jangkit kat aku.."

Jikalau tiada pun tahu aku demam,
maka tiada pun berniat akan terjangkit.
Jadi, dunia lebih aman.

Namun, aku bukan Shaheizy Sam.
Aku tak mampu berlakon sempurna setiap masa.

Dan bila di kenduri kahwin kawan seorang teman berkata,
"Eh, ko nampak macam demam. Take care, OK?
Jangan lupa makan ubat.."

Aku hanya mampu tersenyum dan bersyukur.

Bersyukur kerana itulah namanya kawan.
Sedikit keruh di air sudah disedarnya.
Secalit gelap di langit sudah dipayungnya.
Setitis manis di kopi sudah dirasanya.
Dan tiada kata lain melainkan doa.

At least, itu kawan pada aku.






16 comments:

  1. #ehsamalah

    aku pn jarang demam.selalunya aku akan demam kalau stress.

    tp katun ko tu tetap nmpk comel even demam sekalipun. ye, KATUN KAU. hahaha :p

    ReplyDelete
  2. au jarang demam sekali demam amik kau seminggu tak boleh jalan asik baring je mandi pun mengesot.*AKU TGH DEMAM NI

    ReplyDelete
  3. tiada salahnya cEro nak bagi orang nampak kita ni demam. kawan yang baik dia akan sentiasa mendoakan yang baik2 untuk kawan dia, dan tak kisah pun akan berjangkit sebab tu semua Allah punya kerja, siapa hak kita nak tolak kalau dah jatuh sakit kan.

    Get well soon k cEro! ;)

    ReplyDelete
  4. APE NAME KUDA YANG ADE SAYAP TU?
    AYOOO...LUPE..
    comel..comel...
    mkn nasik, mkn ubat, minum air banyak2...
    take care :)

    ReplyDelete
  5. get well soon dear

    ReplyDelete
  6. hahaha..memang tak ah nampak muntah ko tu kuar pelangi.. =.="

    ReplyDelete
  7. aku pun baru baik demam ni..
    sekarang ni musim demam cEro sbb musim buah..kerja makan buah sampai demam..
    pemangkin demam ialah rambutan dan durian!
    arghh tapi sodapp :)

    p/s kamu rajin minum air hokei

    ReplyDelete
  8. elie dulu time sekolah selalu demam time exam besar! skrg ni, jarang demam tapi salu sakit jugak! :(

    tw, get well soon brother!

    ReplyDelete
  9. aku pun jarang demam.. tapi sekali demam, memang berbaloi.. :))

    ReplyDelete
  10. imagination..
    xleh bla btol
    btw, smoga cpt smbuh

    ReplyDelete
  11. kalau demam kene rajin berpeluh. haha. baju 2 3 lapis tambah selimut without aircond@kipas. menarikk.

    ReplyDelete
  12. sama la...klu aku demam mmg truk so purata aku demam adalah 2x setahun...so setiap sem akan demam sekali...benci demam..skit hidung...

    ReplyDelete
  13. @~* chirpy_chummy *~
    hahaha..KATUN AKU?

    @kata kila
    sama macam aku dulu...
    tp skang ni, sikit2 dah demam...

    @Angah
    terima kasih

    @hanaahmad
    hahaha, mostly kawan aku akan cakap begitu..so aku kena bersyukur, kanz?

    @m i r a f i q a
    terima kasih...

    @MS. NO NAME
    my little pony?
    hehehehe

    @La Rafflesia
    thank you..

    @LaDy_aFieFa
    terima kasih..

    @mr delirium
    hahaha, aku bayangkan je...
    giler arr muntah pelangi!!

    @Amirah Yusof
    haah..
    doktor kata, kalo demam jgn makan buah..
    maka terlepas laa aku durian musang king yg sedap itu..hahaha

    @Elie Lily
    alaa siannye...
    jaga diri elieku sayang...

    @Aujinz
    memang berbaloi-baloi..hahaha

    @hara
    terima kasih...

    @arif khaibara
    alaaa...
    tak suka selimut!!!

    @Miss Comot
    sakit hidung tu yg taklehh tahan tu...
    asyik meleleh je..kdg2 tanpa disedari plak tu..hehehe

    ReplyDelete

"It's not what you've got, it's what you do with it." - cEro, 2026

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Namaku cEro.... Kacak, tinggi, putih gebu, badan tegap, macho.. Kalau korang nampak orang yang memenuhi kriteria di atas, dia BUKAN AKU..
PENERBITAN: