Dear cErolian,

......

TERIMA KASIH!

Terima kasih kerana terus menyokong!

=======================

Jun 1, 2011

Ajaran #5 - Yang Pasti, Depan dan Belakang Tidak Pernah Sama!









Sesetengah, tidak, kebanyakan dari kita hanya menilai orang lain dari hanya apa yang kita nampak di hadapan mata kita.

Dan yang lebih menonjol di mata kita adalah yang hitam.

Namun, jika kita melihat secara menyeluruh, apa yang tersirat adalah lebih berhikmah dari yang terpampang.

Jadi, jadilah manusia yang melihat seluruhan.


postquam-scriptum:
Tafsirlah entri ini dengan apa yang kalian fikirkan.
Ianya dapat diterjemah ke dalam pelbagai keadaan.




15 comments:

  1. hmmm betul tu...apa yang orang nampak, tak sama dengan apa yang kita rasa...

    itu yg aku selalu cuba nak kata...tapi ramai orang tak faham..dan aku minta untuk difahami..biarlah hati aku je yang tahu apa rasanya..

    hidup takkan berakhir semudah itu...

    ReplyDelete
  2. *aku tak minta untuk difahami

    ReplyDelete
  3. pernah kena tikam dari belakang baru - baru ni.

    hmm..

    ReplyDelete
  4. kesimpulan nya: klu nk nilai sesuatu, tunging tebalik kan dia dulu... tuk kenal keseluruhan.

    ReplyDelete
  5. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  6. maksud yang tersirat... saya tak berapa fahamlah.

    ReplyDelete
  7. perkara negatif muncul lebih byk secara tidak langsung..selepas kenal dan faham baru keseluruhan dpt ditafsir

    ReplyDelete
  8. u back! merindui cErolian. :)

    ReplyDelete
  9. manusia mmg suke memandang yg gelap drp sebelah yg cerah.

    luar dlm yg pasti, hanya Dia yg tahu.

    =.=


    welkam back cero!

    ReplyDelete
  10. yup..banyak org just judge bila dgr ape komen dari org lain. x cuba nak involve dalm suasana tu tapi dah pandai nak beri respon. Judgmentalism yang sakit

    ReplyDelete
  11. @wani
    alhamdulillah..sihat laa jugak sikit2..rindu berblog...

    @Bintang
    betul2, kdg2 org terlalu cepat menilai..
    yg hitam itu dinampak dahulu...
    itu mcam satu trait semulajadi manusia..

    @kata kila
    haha, metafora je tu..hehe

    @Fina Fento
    sakit kan?? sakit kat hati..

    @twinkle twinkle
    terima kasih.. ;D

    @Pink Frogy
    betul, kenali sepenuhnya sebelum menilai...

    @nero
    ianya terpulang kepada individu itu sendiri bgaimana nak menilai...

    @~* chirpy_chummy *~
    thanks...
    harap kita tak termasuk dlm golongan yg memandang gelap itu...

    @hentakbelipat
    betul..masuk dlm kasut si penghidap dulu, baru nilai bagaimana kejamnya kehidupan bila sekeliling hanya tahu melabel..

    ReplyDelete
  12. @hanaahmad
    terima kasih..i'm back for real..

    ReplyDelete

"It's not what you've got, it's what you do with it." - cEro, 2026

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Namaku cEro.... Kacak, tinggi, putih gebu, badan tegap, macho.. Kalau korang nampak orang yang memenuhi kriteria di atas, dia BUKAN AKU..
PENERBITAN: