Dear cErolian,

......

TERIMA KASIH!

Terima kasih kerana terus menyokong!

=======================

Nov 4, 2011

Ajaran #14 - Ujian Diturunkan Tuhan Bukan Untuk Kita Jadi Makin Bodoh.












Seorang makcik pernah berkata dalam pertemuan kami baru-baru ini,
"Ujian diturunkan Tuhan bukan untuk kita jadi makin bodoh."

Semua dari kita ada 'chapter' masing-masing dalam buku kehidupan.
Kadang kala ianya gembira,
kadang kala ianya sedih,
namun ianya bukan alasan untuk berhenti mencuba.




11 comments:

  1. hurmm..btul tuh..hidup nih umpama roda, x slamenyer kiter di ats..n x slmenyer kiter di bwh..

    ReplyDelete
  2. sgt setuju ngn makcik tersebut..Salam Aidiladha Cero..!!

    ReplyDelete
  3. ujian tu memang dibuat dan diturunkan buat manusia macam kita ni, sebab kalau takde ujian, memang takkan ramai yang boleh hidup berjaya. Aku cukup yakin bahwa, tiada kejayaan yang tidak bermula dari jatuhnya seseorang.

    ReplyDelete
  4. Satu motivasi yang bagus, terharunya..

    ReplyDelete
  5. lama x tgok blog ko ni.

    hadamlah sebaik mungkin segala ujian yg d terima. redha, redha gak, tp usaha utk meningkatkan hidup tu wajib! jgn lepas da kena ujian, dok salahkan Tuhan dan point kt org je reti.

    ReplyDelete
  6. orang yg mendapat kejayaan tanpa perlu melalui kegagalan dan halangan, adalah org yg paling bertuah! :)

    ReplyDelete
  7. sedangkan nabi kita Muhammad SAW dibentangkan pelbagai ujian dalam menyebarkan dakwah,inikan pula kite manusia biasa..bersyukurlah dikenakan ujian kerana Dia masih mengingati kita..

    salam aidiladha

    ReplyDelete
  8. @Mieza vs Rory
    bila di atas, cubalah merendah diri dan belajar sebanyak mungkin..
    bila di bawah, cubalah bertahan dan juga belajar sebanyak mungkin..
    Cuba cuba dan cuba..

    @pu3aan
    walaupun mudah, tpai apa yg dikatakan makcik itu sgt betul...

    @hanaahmad
    yg berjaya tanpa kejatuhan diri itu, dia sudah tentu tidak tahu kemanisan kejayaan..

    @ParkAir
    thanks..ambil yg jernih, buang yg keroh!

    @~* chirpy_chummy *~
    hidup ini macam satu kelas pengajaran yang panjang..
    kita sentiasa belajar, belajar dan belajar..

    @Elie Lily
    bertuah atau tidak, kejayaan dia masih tidak cukup kalau tidak merasa kegagalan...

    @hahau
    ambil mengajaran dr Nabi junjungan..
    bukan hanya tau hentam orang guna nama agama je, kan?

    @MS. NO NAME
    ;)

    ReplyDelete
  9. bagus betul motivasi ni..pasni kalau ada masalah, aku main snake n ladder. hohoho~ ;p

    setiap yg Allah turunkan tu utk manusia. walau kadang2 manusia susah nak decipher benda2 tu.. ;)

    ReplyDelete
  10. @Haris Khairuddin
    pada aku, manusia hanya nak lihat dan faham apa yg diorg nak faham...
    so, kalau ada terjadi sesuatu, diorg akan lebih nak faham hikmahnya KALAU diorang berusaha untuk faham...
    Malangnya,
    kebanyakan kita hanya mahu tahu apa yang kita mahu tahu sampai menyebabkan semuanya terbazir begitu sahaja...

    ReplyDelete

"It's not what you've got, it's what you do with it." - cEro, 2026

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Namaku cEro.... Kacak, tinggi, putih gebu, badan tegap, macho.. Kalau korang nampak orang yang memenuhi kriteria di atas, dia BUKAN AKU..
PENERBITAN: