Dear cErolian,

......

TERIMA KASIH!

Terima kasih kerana terus menyokong!

=======================

Jan 9, 2019

Mesej Tersembunyi [LEVEL 5]


Salam.

Selamat datang ke entri Mesej Tersembunyi LEVEL 5.




Mesej Tersembunyi:
Level 1: 'Mesej Tersembunyi'
Level 2: 'Mesej Tersembunyi #2'
Level 3: 'Mesej Tersembunyi LEVEL 3'
Level 4: 'Mesej Tersembunyi LEVEL 4'


Untuk siri 'Mesej Tersembunyi' ini,
aku ada sorokkan kata rahsia di satu tempat di dalam entri ini. Di mana aku sorok, bagaimana cara nak dapatkannya akan berbeza bagi setiap level. Apa yang kalian perlu buat adalah cari kata rahsia itu dan tinggalkan di ruangan komen.

Siapa paling awal tinggalkan komen 'kata rahsia' dikira pemenang utama. Yang berjaya jumpa kata rahsia dan tinggalkan di ruangan komen juga dikira pemenang walaupun bukan yang pertama.

Buat masa sekarang aku tidak terniat untuk beri hadiah kepada pemenang kerana pada level ini, kata rahsia yang tersorok amat senang untuk ditemui. Namun aku ada perancangan untuk tingkatkan kesusahan di masa akan datang dan kemungkinan sesiapa yang boleh selesaikannya akan diberi hadiah.

Dan cabaran entri Mesej Tersembunyi ini akan meningkat mengikut level. Kepada yang rasa tidak tahu mana nak mula, boleh cuba dahulu cari mesej yang aku sembunyikan di level-level sebelum ini.

Ini baru level kelima, jadi jangan risau. Kalau kalian berjaya selesaikan level-level sebelum ini, maka kalian sudah tahu mana hendak cari untuk level ini.


Tujuan.

Entri ini tiada tujuan khusus. Aku buat sekadar suka-suka. Aku suka cabaran puzzle macam ni, jenis yang buat gear dalam otak berpusing bekerja. Otak kita ni macam mesin. Kalau lama tidak bekerja, boleh berkarat.

Salah satu sebab aku buat entri ini juga adalah untuk kongsi gambar yang ada dalam galeri telefon bimbit aku. Entahlah, bila aku skrol galeri dalam telefon aku ini, banyak rupanya gambar yang (pada aku) menarik tapi atas sebab-sebab tertentu aku langsung tak kongsi di media sosial. Jadi melalui entri ini, paling tidak, gambar-gambar itu akan berguna juga tidaklah terperap di dalam kad memori menunggu untuk hilang disebabkan korup.


Tambahan.

Memandangkan ini sudah masuk level kelima, maka aku rasa sudah cukup 'tutorial' sebagai persedian untuk level-level seterusnya.

YA. Akan ada level-level seterusnya.
Pada aku, selagi ada yang berjaya cari kata rahsia yang aku sorokkan, maka akan ada level seterusnya yang lebih mencabar. Anggap sahaja pada satu hari nanti kalau tiada sesiapa yang berjaya cari (atau tiada sesiapa yang datang ke blog ini lagi *sedih*), maka aku sendiri akan dilabel sebagai pemenang kerana tiada siapa dapat kalahkan aku (lagi).

Mulai level seterusnya, tiada lagi penerangan panjang lebar seperti di atas.

Juga, insyaAllah jika level cukup tinggi, aku akan sediakan hadiah untuk pemenang utama. Hal itu aku akan beritahu kemudian. Mudah kata, pada masa akan datang, cabarannya dapat diselesaikan tidak hanya bergantung kepada kepantasan, malah kegigihan mencari jawapan. You'll see.




Jadi apa lagi yang ditunggu?
Bolehkah kalian cari di mana kata rahsia yang aku sorokkan?

Macam mana nak tahu itu kata rahsia?
You'll know it just by looking at it.

Pastikan kalian jangan tersalah beza antara 'klu' dengan 'kata rahsia'.
Kata rahsia adalah jawapan yang terang-terangan dilabel sebagai kata rahsia.
Klu pula adalah panduan di mana terletaknya kata rahsia, bukan jawapannya.

Good luck!




.

3 comments:

"It's not what you've got, it's what you do with it." - cEro, 2026

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Namaku cEro.... Kacak, tinggi, putih gebu, badan tegap, macho.. Kalau korang nampak orang yang memenuhi kriteria di atas, dia BUKAN AKU..
PENERBITAN: