Dear cErolian,

......

TERIMA KASIH!

Terima kasih kerana terus menyokong!

=======================

Dec 26, 2012

Rhombicuboctahedron of Life.


Semalam,
adalah hari paling awkward tahun ini.
Jadi, muka aku memang macam ni.



Terbangun di pagi hari dan bertanya kepada diri,
"Berapa lama sudah aku bernafas sendiri?"

Jawapannya,
sehingga waktu entri ini dipublish,
aku sudah bernafas sendiri selama

9 497.65625 hari
bersamaan dengan

227 943.75 jam
bersamaan dengan

13 676 625 minit

juga, aku sudah melepasi 7 kali 29 Februari.
Jika setiap hari dalam hidup aku, aku simpan RM1,
maka simpanan aku telah mencapai RM 9,497.00
Realitinya, simpanan bank aku pun tak sampai angka itu.

Satu persoalan timbul,
dalam 13,676,625 minit yang telah aku lalui,
berapa minit betul-betul aku gunakan masa semaksimumnya?
Berapa minit betul-betul aku habiskan untuk maju ke depan?
Berapa minit sudah terbuat dek kerana kemalasan?

Akhirnya,
aku sampai ke satu konklusi.
Setiap minit kita amat berharga.
Gunalah ia sebaiknya, sama ada untuk diri sendiri,
atau orang di sekeliling, atau untuk agama,
untuk bangsa, juga untuk negara.

Jadikan setiap saat kita berguna.


postquam-scriptum:
Dengan ini, kalian akan tahu berapa umur aku hingga ke jam aku dilahirkan.
Berapa jam korang dah hidup?
Berapa minit korang dah bernafas atas muka bumi ini?




.


12 comments:

  1. Aku baru perasan...

    Happy Birthday encik Pikachu!

    ReplyDelete
  2. Happy Belated Birthday~

    Moga mendapat segala yang terbaik...

    May Allah Bless You Always~~

    ReplyDelete
  3. alamak, malas nak kira jap..hehe

    ReplyDelete
  4. kalau bab detail, memang hang power cEro.. kah kah kah...


    ReplyDelete
  5. Gigih pulak elie nak kira bpe jam, minit saat dan segala bagai kan cero ni? hahha.

    Btw, Selamat Hari Jadi Cero! :)

    ReplyDelete
  6. aigooo.. cero & aujinz celebrate o-tanjyobii sama2 ka? omoushiroi ne kore wa XD

    ReplyDelete
  7. Is this some kind of random entry where ko tetiba bangun teringat pasal umur sendiri atau hint nk kabo birthday ko? Hurmm hurmmm.

    ReplyDelete
  8. moga ketemu apa yang dimahukan dalam hidup cEro!

    ReplyDelete
  9. Nesa pn slalu mcm terlintas, (slalunye bile time nk gune duit), kalaulah setiap hari aku simpan duit sekian2, mesti aku dh boleh bli sekian2..hehehe. but the truth is, bile ade duit, trus nk spend.

    masa sgt berharga kan, x byk pencapaian yg ada dlm hidup nesa skrg pn. maybe someday :)

    ReplyDelete
  10. Selamat Ulang Tahun
    yg dah terlepas wahai pak cik cero..
    ~(^o^)~

    ReplyDelete

"It's not what you've got, it's what you do with it." - cEro, 2026

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Namaku cEro.... Kacak, tinggi, putih gebu, badan tegap, macho.. Kalau korang nampak orang yang memenuhi kriteria di atas, dia BUKAN AKU..
PENERBITAN:


Protected by Copyscape Online Plagiarism Check
Creative Commons License