Dear cErolian,

......

TERIMA KASIH!

Terima kasih kerana terus menyokong!

=======================

Aug 15, 2012

Diari Ramadhan Aku : Hujung Ramadhan


Kalian tahu apa yang paling mengujakan bila tiba hujung Ramadhan?
Pengumuman raya.


Bila Penyimpan Mohor Besar Raja-Raja (PMBRR) duduk dekat kerusi dia dan mula beri salam,
aku rasa muka aku akan jadi begitu khusyuk menontonnya.
Bukan sebab aku nak tahu tarikh raya bila,
tapi sebab aku kagum dengan dia.

YA!
Kagum dengan PMBRR kita.
Ekspresi dia sangat sama, sangat cool.
Setiap perkataan dia adalah dengan nada yang sama,
tak ada langsung naik turun nada suara.

Entahlah..
Sepatutnya, bila hujung Ramadhan,
kita banyakkan amal.
Tapi, aku sendiri,
rasa biasa je..

Ramai berharap sempat sambut Ramadhan tahun depan.
Aku pula berharap,
dalam 11 bulan sebelum Ramadhan tahun depan
aku dapat berubah dan bersedia zahir dan batin
supaya dapat manipulasi khasiat Ramadhan seterusnya sebaiknya.
Sama ada sempat atau tidak,
bukan dalam kuasa aku.
Aku cuma harap aku dapat berubah bukan hanya kerana Ramadhan,
tapi kerana diri aku hendak berubah.

Sudah tentu berubah ke arah yang lebih baik.

Apa harapan kalian untuk Ramadhan tahun depan?

SELAMAT HUJUNG RAMADHAN.


.


8 comments:

  1. stended la tu..yang meningkat naik graf adalah bilangan manusia di jalan TAR.hehe

    ReplyDelete
  2. graf tue melambangkan mood aku untuk berkerja, jumlah pekerja di opis dekat dekat nak raya dan jumlah kereta yang parking di lot parking opis.. wakakakaka..

    ReplyDelete
  3. harapan utk ramadhan tahun dpn??

    rahsia

    hahaha boleh?


    .........................

    graf tersebut menunjukkan mood keje ! high 5 aujinz kehkehkeh

    ReplyDelete
  4. Semoga ramadhan tahun dpn, elie sudah berubah ke arah yg lebih baik. Doakan elie, bro! :)

    ReplyDelete
  5. selamat hari raya encek cero:)

    ReplyDelete
  6. same la.. mase.awal.ramadhan rase sronok. tapi dh nak final rmadan ni dh stat malas. =(

    ReplyDelete
  7. haha tau takpe. muka PMBRR tu sama je :)

    Selamat hari raya cero ! :D

    ReplyDelete
  8. @S.R
    Hahaha, betol2...

    @Aujinz
    Haha, sangat tepat...

    @.::WaNiE::.
    Kehkehkeh, ni semua mesti asyik ingat nak raya je ni kan?

    @Elie Lily
    Mestilah. cEro sentiasa doakan yg terbaik utk Elie..

    @nazha anua
    Selamat hari raya!

    @sarah zulk
    hehe, semua mmg akan rasa macam tu rasanya..

    @M I R A N I S A
    Hehehe, dia mcam emotionless sket..hehehe

    ReplyDelete

"It's not what you've got, it's what you do with it." - cEro, 2026

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Namaku cEro.... Kacak, tinggi, putih gebu, badan tegap, macho.. Kalau korang nampak orang yang memenuhi kriteria di atas, dia BUKAN AKU..
PENERBITAN:


Protected by Copyscape Online Plagiarism Check
Creative Commons License