Dear cErolian,

......

TERIMA KASIH!

Terima kasih kerana terus menyokong!

=======================

Jun 2, 2012

Tak Boleh Tak Kongsi




Kalian tahu,
banyak benda yang memberi inspirasi kepada aku.

Dari lambaian lembut rumput di luar pagar di tiup,
sehinggalah kepada karya seni manusia di jaringan maya.

Tapi, dalam banyak-banyak itu,
satu yang aku kongsikan dia atas sangat terkesan kepadaku.

Karya Gavin Aung Than, seorang illustrator dari Australia yang diterbitkan dalam laman sesawangnya, Zen Pencils.
Beliau melalui laman web itu, selalu menerbitkan ilustrasi yang berinspirasikan dari pepatah-pepatah manusia terkenal.

Seperti yang aku kongsikan di atas adalah dari pepatah Dr Neil Richard Gaiman, seorang penulis berbangsa British. Nak tahu lebih lanjut tentang Dr Gaiman, sila gunakan google anda semaksima mungkin.

Perkataan 'art' dalam ucapannya boleh membawa banyak maksud.
Kalian boleh gantikan dengan apa sahaja aspek kehidupan kalian.
Yang penting, intipati dan jangan menyerah kalah.

Aku, secara peribadi, mahu jadi seperti mereka.
Kedua-duanya, seperti Gavin dan Dr Gaiman.
Berjaya dalam seni yang mereka minati.
Tapi, apa yang budak Biologi mampu buat dalam bidang seni, kan?

.


8 comments:

  1. Boleh la cero... :) yakin dekat diri ang tu!. Nak tau tak satu cerita? ni cerita real tau. Ada seorang pelajat UTP ni...

    engineering la kan... tajaan petronas. OK, pointer dia pun bagus tau. sebab dia terlalu minat seni, dia tinggal la degree engineering dia tu untuk bidang yang dia suka iaitu SENI.

    Dia ni sangat minat benda2 berkaitan teater dan mimes. Dia kata, apa yang ayah dia nak... dia dah tunaikan... sekarang ni dia nak penuhi apa yang dia nak pulak. So, sekarang ni dia amek master dekat u aku... org petronas punya telefon dia suh masuk kerja....

    tapi, dia cakap... tu bukan life dia... wlpn trait dia ada ciri2 seorang investigation + artistic... tapi, trait dia more to artistic... sebab apa ek dia leh sanggup wat macam tu?... sebab dia tau apa yang dia nak... :)


    p/s: cero.. maaf aku taip panjang..

    ReplyDelete
  2. Tiada apa yang mustahil cEro, siapa kata tak boleh. Boleh je, asalkan kau ada usaha untuk mencari dan memajukannya. Ia takkan jadi, kalau tak berbuat apa-apa. Teruskan kawan. :)

    ReplyDelete
  3. Terima kasih sebab buat aku rasa inspired. Sejak beberapa minggu, aku agak depress dan selalu menangis. Cero, terima kasih sangat!

    ReplyDelete
  4. aku selalu terinspired dengan sesuatu yang berlaku sekeliling aku..

    walaupun kerja aku takde kena mengena langsung dengan art..

    tapi, kalau kita minat, jangan kisah apa bidang pun kita pelajari bro..

    ReplyDelete
  5. Everything is possible cero. tapi tu lah kita as human selalu pikir boleh ke tak? padahal hanya satu langkah je diperlukan utk merubah segalanya. cuma berani ke tak je.

    ReplyDelete
  6. bru perasan dh x de da bilangan entry kero kat atas sekali.. :)

    p/s: da lma x komen..

    ReplyDelete
  7. aku hidup dengan art. Life=art. Cara kita=art. Semua benda=art. Sebab tu art tak pernah membosankan. Manusia yang takde art yang membosankan. ceh ceh. Belajar biologi tak semestinya takde art. =B

    ReplyDelete
  8. @no name :=)
    ok, satu inspirasi yg tak boleh dipandang enteng.
    Bagus kalau tahu apa yag kita nak, tapi lagi bagus kalau ada keberanian seperti dia untuk berhadapan dgn beribu orang yang tak faham dengan apa yang kita nak..

    @hanaahmad
    itulah masalah aku.
    Aku ada ruang, tapi tiada peluang.
    Bila ada peluang, aku tiada ruang.

    @BatuBulan
    Errr..
    DOn't thank me.
    Tapi apa guna aku berkongsi benda ni kalau bukan untuk menyedarkan diri dan semua yang membaca, kan?

    @Aujinz
    Betul.
    Pada aku, minat adalah no 1.
    Yang lain, walaupun penting, tapi tiada kepuasan.

    @WZ
    Manusia lemah.
    Selalu fikirkan apa yg orang fikirkan.
    Aku pun manusia.
    AKu lemah.

    @Miss Comot
    Hehehe, aku ada sistem lain sendiri untuk mengira bilangannya...

    @Sophie Al-Yahya
    AKu ada art, cuma nak meletakkan apa yag aku ada dgn apa yg aku belajar, agak susah.
    Sangat susah.

    ReplyDelete

"It's not what you've got, it's what you do with it." - cEro, 2026

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Namaku cEro.... Kacak, tinggi, putih gebu, badan tegap, macho.. Kalau korang nampak orang yang memenuhi kriteria di atas, dia BUKAN AKU..
PENERBITAN:


Protected by Copyscape Online Plagiarism Check
Creative Commons License