Dear cErolian,

......

TERIMA KASIH!

Terima kasih kerana terus menyokong!

=======================

May 21, 2012

Titik Kehidupan.


















"Oh, I kept the first for another day!
Yet knowing how way leads on to way,
I doubted if I should ever come back."
                                      - Robert Frost


postquam-scriptum:
Maaf entri agak depressing.
Manusia. Emosi kena ada atas dan bawahnya juga.

.




15 comments:

  1. semua org ada jatuh bangun. InsyaAllah, nnt akan d permudahkan lg. :)

    ReplyDelete
  2. chill cEro, chill.
    sume org ade rezeki memasing.
    yg pnting, usaha dan jgn putus asa.
    all the best =D

    ReplyDelete
  3. hey hey,bangon bangon!

    "Apakah manusia itu mengira bahawa mereka dibiarkan (saja) mengatakan: "Kami telah beriman", sedang mereka tidak diuji lagi? " (29:2) Al-'Ankabut, ayat 2.


    kau sedang di uji iman. bersabarlah. :)

    ReplyDelete
  4. jatuh bangun jatuh bangun..
    aku pun pernah terpikir kenapa aku masih di takuk lama..

    ermm.. tapi aku dah dapat jawapan..
    XD

    ReplyDelete
  5. aku faham apa yang kau rasa. di kala hidup manusia sekeliling naik,kita sepertinya tiada apa yang nak dibanggakan. kita jatuh, terus hanyut. sampai satu tahap kita akan putus asa dan kecewa.

    cuma satu je yang aku sematkan dalam kepala otak aku. sedalam mana pun kita jatuh, hidup kita tetap berjalan. kita tetap berbuat sesuatu untuk kehidupan kita.

    ReplyDelete
  6. kehidupan semua orang tak sama. mungkin hari ini bukan untuk kita. Insyaallah Allah akan memberikan yang terbaik untuk kita pada masa akan datang. Yang penting jangan putus asa dan selalu berdoa agar semua dipermudahkan.

    ReplyDelete
  7. kau ingat lagi tak kata-kata aku dulu?

    sering tidak bernasib baik bukan bermakna kita gagal, cuma belum sampai rezeki kita.

    belum sampai cEro, belum sampai. :)

    setiap kejayaan bermula dengan kegagalan dan dari bawah. Masanya cuma agak lambat. Bersabarlah. :)

    ReplyDelete
  8. nenek yang sudah tua =)24 May, 2012 11:28

    aku tak mahu berkata sabar... aku tak mahu bagi kata-kata semangat. Cuma aku nak kata. Kadang-kadang, ideal self dan real self kita tak sama.... kita mahu itu.. kita mahu ini... bila kita lihat orang boleh itu dan boleh ini.. kita juga nak jadi macam orang tu dan orang ini. cuma, kadang kala... ada had yang mebatasi kita. Sama ada takdir atau punca daripada diri kita sendiri.

    Dan satu benda lagi aku nak katakan. manusia ni sebebenarnya cenderung memikirkan tentang anggapan diri SENDIRI. Kita rasa kita bodoh. kita rasa kitalah yang paling lemah... kita rasa...kitalah yang paling tak guna... KITA RASA... hanya kau yang rasa benda tu. Pemikiran KITA sendiri. Pemikiran KAU sendiri yang rasa begitu.


    (apa aku cakap ni... erm... tapi, itulah yang aku nak cakap...cuma, aku tak pandai menyusun kata2..)

    ReplyDelete
  9. jatuh dan bangun asam garam kehidupan..

    ReplyDelete
  10. kita adalah apa yang kita fikirkan. fikirkan boleh.. :)

    hidup tak selamanya kita berada di atas, adakala kita turun ke bawah. tapi bila di atas, jangan lupa orang kat bawah. jgn terus terbang tinggi, nti jatuhnya gedebuk takde yg sambut.

    ReplyDelete
  11. ='(

    Dunia belum berakhir.
    Cero, BANGUN!!

    ReplyDelete
  12. EXACTLY like me..aku pun slalu rase macam tu..kawan2 lain sume dh bekerjaya, kahwin, ade yg dh beranak pinak..tp semakin aku menghampiri usia 30 tahun semakin aku rase xde ape yg boleh aku banggakan..dan serasa semua yg aku usahakan gagal..
    tp aku percaya Allah dh tentukan yg terbaik utk aku..aku doakan yg terbaik juga tuk ko Cero..

    ReplyDelete
  13. tak apa..aku tak marah kau jika kau punya gelombang emosi yang ada atas bawahnya...

    this is life cero..
    =)

    ReplyDelete
  14. @dG
    InsyaAllah, terima kasih..

    @aqel
    putus asa adalah mustahil bila kita tiada pilihan, kan?

    @~* chirpy_chummy *~
    Thanks Mar..

    @Aujinz
    aku masih mencari jawapan..

    @Bukan Cinderella
    Betul. Hidup terlalu relatif jika nak dibandingkan dengan sekeliling, sedangkan masa adalah malar dan terus ke hadapan tanpa perlu berpatah balik.

    @Cik13Februari
    Aku masih jahil. Masih tak pasti ke mana kehidupan bakal membawa aku berlari.

    @hanaahmad
    Aku ingat, malah aku terap di dinding hati aku kata-kata kau tu..

    Cuma, aku agak penat..

    @Mentadak Mentadu
    Terima kasih ;)

    @nenek yang sudah tua =)
    aku faham. Menjadi si gagal membuatkan aku sgt faham apa yang kau katakan..

    @Useriez
    Kalau jatuh dan jatuh dan jatuh dan jatuh je?

    @ASaDa RyutaRo
    Baiklah. Aku BOLEH!
    Aku akan cuba naik perlahan-lahan..

    @Sophie Al-Yahya
    Yup! BANGUN!!

    @pu3aan
    Kita sama-sama doakan untuk diri sendiri dan yang senasib dengan kita, InsyaAllah..

    @lumut
    Life it is. Aku pun pasti, yang berjaya kini pasti ada saat bawahnya, kan?

    ReplyDelete

"It's not what you've got, it's what you do with it." - cEro, 2026

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Namaku cEro.... Kacak, tinggi, putih gebu, badan tegap, macho.. Kalau korang nampak orang yang memenuhi kriteria di atas, dia BUKAN AKU..
PENERBITAN: