Dear cErolian,

......

TERIMA KASIH!

Terima kasih kerana terus menyokong!

=======================

Sep 11, 2011

AkuBenci: Soalan Yang Tidak Akan Tamat.


Bila masuk musim perayaan,
mulalah aktiviti kunjung-mengunjung sesama kita.
Jumpa saudara, jumpa kawan-kawan lama,
jumpa jiran, jumpa kenalan,

..and when that awkward moment comes..
THE QUESTION(S)!








Kadang-kadang aku tak suka soalan macam ni.
Tapi masyarakat kita sudah diajar supaya menjaga tepi kain orang sehingga wujudnya bahasa baik untuknya dipanggil 'ambil berat'.

Kena diingat,
tak semua soalan itu boleh dijawab.
Tak semua jawapan menggembirakan.
Tak semua kehidupan berjalan lancar seperti apa yang orang biasa lain lalui.
So, please.
STOP ASKING QUESTIONS that none of your business.

postquam-scriptum:
Kalian mesti pernah lalui mana-mana kenangan seperti ini.
Kongsilah dengan aku, nak tahu juga.

postquam-subscriptum:
Ya.
Aku amat berharap bakal isteri aku selantang itu.
..and of coz she will not using the 'farting' word and also other f-ing words.




9 comments:

  1. saya benci soalan "bila nak kawen" tu :|

    ReplyDelete
  2. kalau aku, buat bodo jer..hahahhaha...

    atau jawab acuh tak acuh.. koh koh koh

    ReplyDelete
  3. mostly aku skrg org tanya belajar mana skrg?? Lepas ni kena lah pulak stage. keje apa skrg? = ="

    ReplyDelete
  4. Selama 5 tahun musim perayaan sehingga tahun ni, orang (yang jarang2 jumpe) kerap tanya aku soklan ni je.

    "Sekolah tingkatan berapa?"

    -kudozu

    ReplyDelete
  5. dan sebab tu aku lepak rumah saja dari jalan2 raya,,


    andainya aku punya kuasa membisukan mulut orang ketika ziarah hari raya,,,,,,

    ReplyDelete
  6. seriously like berjuta2 kali utk entri ko nih..!

    ReplyDelete
  7. aku setuju sgt ngn entri ko...
    sepanjang idop aku tu je yg ditanye..
    aku smpai rimas nk jwb dah sampai kdg2 aku jwb benda merapu..tp bila wat cmtu org kata xhormat org tua plak..hahaha

    ReplyDelete
  8. dulu aku kena "bila nak kawen", maklumlah takde pakwe

    bila dah kawen "bila nak ada anak"

    mmg meluat..takleh ke tgk aku bahagia laki bini selain tanya soalan2 menyakitkan hati..huwaaaa~

    ReplyDelete
  9. @Fina Fento
    aku pon!! skrng tgh dalm fasa tu..hahaha

    @Aujinz
    satu dua boleh buat bodoh..
    tp kalo dh setiap sedara tanya yg sama, parah gak..hehehe

    @WZulhilmi
    hahaha, bersedialah dgn soalan yg mendatang...

    @Anonymous
    kudozu, mgkin sbb ko kecik mcam bdak skolah kot..hahaha

    @JelinaJoli
    hehe, kusa membisukan org mcam best gak, kan?

    @pu3aan
    hehehe, thanks..

    @ZerOeS MinDeD
    soalan mmg takkan pernah habis ditanya dalam kehidupan kita...

    @Bitter Sweet
    Agak2 bila dah ada anak, ape pulak soalan yag keluar ek?

    ReplyDelete

"It's not what you've got, it's what you do with it." - cEro, 2026

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Namaku cEro.... Kacak, tinggi, putih gebu, badan tegap, macho.. Kalau korang nampak orang yang memenuhi kriteria di atas, dia BUKAN AKU..
PENERBITAN: