Dear cErolian,

......

TERIMA KASIH!

Terima kasih kerana terus menyokong!

=======================

Mar 4, 2011

Ringkas dan Kacak

Salam Jumaat.
Baik. Biar ringkas dan kacak.

Bila dua kawan yang tak berjumpa hampir 5 tahun bertemu,
ini situasinya.

Bruno : Yo! Dah lama tak bersua hidung...
(sambil menghulurkan tangan mahu bersalaman)

Travie : Ha'ah laa..Lamew gilew dowh!!
(sambil menyahut huluran tangan Bruno)


Lalu mereka bersalaman.

Itu kebiasaan.
Situasi yang pernah berlaku di mana-mana kepada siapa-siapa..


TAPI BUKAN PADA AKU SEMALAM!

Aku : Yo! Dah berjanggut dah aku tak nampak ko...
(sambil menghulurkan tangan mahu bersalaman)

Kawan : Aku memang dah berjanggut, kau pulak? APA NI??
(sambil menghulurkan tangan memegang perut aku!)


Lalu kawan aku mengusap-usap perut aku.
Aku tergamam!


Apakah maknanya semua ini?


postquam-scriptum:
Tak sabar nak rasmi kasut jogging baru.
Tak sabar nak perut berketul 8.
Tak sabar nak pegang perut orang lain pulak pastu gelak macam neraka.
Hahaha.




24 comments:

  1. jangan lah sembang pasal badannn.aku seriau

    ReplyDelete
  2. berape bulan?!..(iklan tv lama)

    ReplyDelete
  3. beliau jeles terhadap perut cero la tu..haha

    ReplyDelete
  4. boleh buat tarian perut nih.. muahaha.. =P

    ReplyDelete
  5. lepas ni foursquare kau pergi jogging kt mana pulak. jgn check-in time makannnnnnnnnnnnnnnnnn saje. paham? keh3

    ReplyDelete
  6. hahaha....menunjukkan ko semakin hebat, bergaya dan kacak..hihi =)

    ReplyDelete
  7. @m i r a f i q a
    terbaik ah!

    -kudozu

    ReplyDelete
  8. apa ada dgn 8 pax
    buncit la stylo! haha... aku penah jadi camni. jogging x membantu sgt la, ko kena sit-up byk2..haha

    ReplyDelete
  9. @kata kila
    hehehe, jom arr jogging...

    @~* chirpy_chummy *~
    hahaha, ade 6 bulan lg..hehehe

    @pu3aan
    3 bulan laa.. (aku ingat iklan tu..)

    @.::WaNiE::.
    hehehehe

    @nurelle
    hahaha, buncit tak comel laa...

    @jaaFahiza
    hahaha, mentang2 laa perut dia taf..

    @WZulhilmi
    hehehe, tak dpat bayang der tarian perut aku..hahaha

    @m i r a f i q a
    alaaaa... nk check in kt kedai makan gak!

    @Anonymous
    hahaha, ko kejam!

    @tulip
    hahaha, perut buncit mane pernah kacak!
    ahaha

    @Dark Half
    sit up slalu buat..
    sbnarnye taknak 8pax sgt, tp nak stamina tinggi je..hahaha

    ReplyDelete
  10. maknanye lakukan sit up 20kali setiap kali bgun tdo :P

    ReplyDelete
  11. cero,every morning kau wt la sit up.maintain tiap hari buat nnti okey laaa..pastu jaga makan.boleh?:)

    ReplyDelete
  12. ohoi!!!
    meh aku pegang prot kau..konfem trus jdi 6pack!

    ReplyDelete
  13. @Nesa Wazir
    haha, slalu sblum tido mmg ingat nk buat..
    tp bila dh bangun, terus lupa..hahaha

    @farahmoque
    mmg nak amalkan, tp tak tau kesan dia berapa cepat...nak try selalu laa...

    @mr delirium
    kalo ko yg pegang, tak jadi 6pax, terus jd 16pax dah tahap alien..hahahah

    ReplyDelete
  14. Haha..
    perut kaLau dah buncit payah dan degiL nak kempiskan baLik

    ReplyDelete
  15. @DuniakuAbstrak
    hahaha, kena kempis doo..nanti saham tak naik2..hahaha

    ReplyDelete
  16. klu nk 6 pack kn rajin wat sit up la...aku pon nk jgk tp mls...bhahaha3
    de org nsihatkn aku soh wat 40 kli sit up tiap2 bgn pgi...tp mlgnye...bgn pgi pon aku mls nk bgn ni kan nk wat sit up 40 kli lps bgn....bhahaha3

    ReplyDelete
  17. @Miss Comot
    seriusly, aku tau semua fakta ttg sit up tu...
    tp bila patut buat aku lupa,
    bila tak patut buat baru teringat...

    cnth tak patut buat ialah di dlm tandas..hahaha

    ReplyDelete
  18. mari ber sit up dan jogging! =D

    ReplyDelete
  19. @Sophie Al-yahya
    jogging buat aku rasa semakin kacak...
    hahahah

    ReplyDelete
  20. AHAHAHAHAHAHAHAHAAAAAA!

    bongok gile xleh blah!sumpah kelakar.dh kurus msg aq k.aq blnje wayang.LOL

    ReplyDelete
  21. @iemaZAIMAH
    aku dah kurus!!!
    jogging 3 kali seminggu..hahahah
    ape lg, merong mahawangsa sedas!

    ReplyDelete

"It's not what you've got, it's what you do with it." - cEro, 2026

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Namaku cEro.... Kacak, tinggi, putih gebu, badan tegap, macho.. Kalau korang nampak orang yang memenuhi kriteria di atas, dia BUKAN AKU..
PENERBITAN: