Dear cErolian,

......

TERIMA KASIH!

Terima kasih kerana terus menyokong!

=======================

Jan 12, 2011

Metafora Kegusaran



Printscreen di atas aku ambil dari Formspring aku di http://www.formspring.me/mrcero

Aku tak respon pon penyataan itu.
Tapi, lebih mengejutkan,
bila aku baca ayat dia
mata aku bergenang.

Maafkan aku,
belakangan beberapa hari ni aku agak kurang terurus.
Tak dapat fokus,
pukul 9 nampak macam pukul 11,
termenung ke luar tingkap selama 2 jam,
tak blogwalking,
kurang baca blog kawan-kawan,
lebih teruk, komen dalam blog ni pun aku tak reply..
I even asked for lunch in the time of dinner..

Semuanya sebab masalah yang aku ceritakan di entri
Dua Jalan Yang (Sudah Tentu) Bakal Mengubah Hidup Aku tu..

Aku nak sangat berkongsi dengan kalian apakah masalahnya..
Tapi, kalau aku ceritakan di sini,
bolehkah kalian JANJI takkan bangkitkannya di mana-mana media??
Sama ada Facebook, Twitter, Blog atau lagi teruk, depan aku secara realiti??
Boleh kalian janji??

Kalau boleh, nanti aku kongsi..


postquam-scriptum:
Kalau aku adalah jenis yang cepat tumbuh jambang,
dah tentu aku dah jadi macam Tom Hanks dalam Cast Away [2000]
cuma dia tu hensem banyak dari aku...
aku tak hensem...


21 comments:

  1. Boleh je..janji.. takkan kacau, hehe. Cheer up k. Stiap org ada probs. Tp lebih ringan bile kte share. We may not know the best way to settle until we share it. And..kiasan2 ni kdg tak faham, bila tak faham camne nak tlg. then jwpn pun ala2 kiasan, so camne nak apply kalau mcm tak relevan. Camne?

    ReplyDelete
  2. sure! bila d fikirkan, itu lah salah satu gunanya blog. luahkan ape yg terpendam. chill~

    ReplyDelete
  3. cero, kalo boleh tu takyah la cakap aku tak hensem mulai sekarang.

    somehow its affect ur psychology.

    ReplyDelete
  4. Jam 13:00
    sungguh rare!

    hrp ko ok slalu..

    ReplyDelete
  5. cerita je lah klu ko rasa menderita kat dalam. kami sangguo mendengarnya. :)

    ReplyDelete
  6. janji!

    setuju dgn kata-kata lupi. itu semua psikologi. kalau org yg x pndai, tp kalau hari2 dia cakap dpn cermin dia pndai, insyaAllah akan jadi pandai. itupun dgn usaha la..

    so cakap je diri sendiri hensem. tak salah kalau nak puji diri sndri, kan? :)

    ReplyDelete
  7. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  8. seriusly..aku duk menunggu dr pagi entri ko nih..
    cite la..kami sume sudi mendengar..
    ko mintak kami komen, kami komen..
    ko mintak kami nasihat, kami bagi..
    ko mintak kami pendapat, kami beri..
    ko mintak kami diam, xkan la xboley kot..?

    ReplyDelete
  9. sy suke komen org atas ni!

    betul!betul!lgpun mmg polisi kau kan,what's in never get out.so,for people who really respect u need to follow it.

    or,if btul2 kau tanak org kepoh,kau msg direct to few friends yg kau rase boleh bantu kau.amacam?

    i think it might help.a lot.direct conversation.

    :)

    ReplyDelete
  10. lupi betul.stop saying u r not handsome.really couldt effect your self confidence ouh.

    tgk mcm aku.aku comel.hahahahaha.

    confide yourself.and i think,'the road not taken' versi kau tu,might be act just a tiny lil problem for u.

    ReplyDelete
  11. selaku pengikut senyap.. saye pon nak tau jugak.. =)

    ReplyDelete
  12. hey bro...

    cheer up ok...

    smile

    =D

    ReplyDelete
  13. jangan sedih2 macam nie cero. xbest :)

    kalau rasa terbeban tanggung seorang dan lebih baik deceritakan, apa salahnya kan :0

    ReplyDelete
  14. kau ada masalah? kau jugak pelakon hebat. Aku kagum bila orang boleh pretend happy bila dia ada masalah. yelah sebab aku sangat susah pretend macam tu.tapi sekarang aku tengah belajar konon pretend.

    Kalau kau nak share, kau sharelah.
    Semua readers kau akan baca
    Semua readers kau akan cuba faham masalah kau
    Kau untung sebab ramai yang sayang kau.

    Cheer up friends. Bila kau sedih aku macam tak kenal Cero.hahaha

    ReplyDelete
  15. hai cero..pkul 1300 bru ko post..slalu pkul 9..
    aku sokong kate lupi tu..stop la nk kate diri ko x ensem n loser..x sume org tu perfect..

    kalo ko rase nk share prob, kiteorg kt cni bleh dgr n bagi nasihat..cheer up n enjoy ur life..x kan nk bazirkan life ko ngn perkare2 yg sedih..

    ReplyDelete
  16. jangan selalu sedih2 k cero..cheer up.nesa cadangkan filem komedi n sitkom..hehe:)

    ReplyDelete
  17. cEro, kalau ada apa2 masalah cari aku kat YM. aku tunggu. :)

    ReplyDelete
  18. Boleh sbb aku nk bg pe2 nasihat pon x brp reti jdi hny reti mendengar je...

    Life is not easy but life must go on... :)

    ReplyDelete
  19. chill up cero...makin parah aku tgk ko ni. tiada apa yg tiada mslh. semua ada jln pyelesaian.. relax lerr

    ReplyDelete

"It's not what you've got, it's what you do with it." - cEro, 2026

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Namaku cEro.... Kacak, tinggi, putih gebu, badan tegap, macho.. Kalau korang nampak orang yang memenuhi kriteria di atas, dia BUKAN AKU..
PENERBITAN:


Protected by Copyscape Online Plagiarism Check
Creative Commons License