Dear cErolian,

......

TERIMA KASIH!

Terima kasih kerana terus menyokong!

=======================

Jan 6, 2011

Kesian Bakal Isteri Aku!

dua-sembilan-lapan


Al-kisah,
seorang lelaki yang boleh dianggap 'loser'.
Sangat loser, begitu loser
sehinggakan dia tak tahu stail rambut sendiri,
tak dapat beza kiri dan kanan
dan lagi menyedihkan,
dia ditipu oleh cermin almarinya sendiri.

Terimalah,
kisah benar seorang cEro.



cEro adalah alter ego kepada aku.
Tak payah laa korang tahu aku ni siapa.
Kepada yang tahu, bila bukak blog ni,
harap korang pura-pura tak tahu..

Kebanyakan cEro dalam blog ni diwakili oleh satu imej.
Iaitu imej di bawah:


Aku sedaya upaya cipta satu imej cEro di mana ianya menyerupai aku.
Tapi realitinya aku berlipat kali lebih gelap dari imej itu,
dan muka aku berganda lebih tak licin dari imej tu.
Tapi aku cuba sedaya upaya aku untuk 'sebaik mungkin' menyerupai diri.

Perasan rambut imej tu?
Ianya potongan tepi, dari kiri ke kanan.
Kebanyakan imej cEro memang berambut dari kiri ke kanan..

Tapi, dalam realiti,
aku berambut potongan kanan ke kiri!

Semua gara-gara cermin.
Cermin membuatkan aku percaya bahawa rambut aku berpotongan kiri ke kanan.
Sebab, satu-satunya masa aku nampak diri sendiri adalah semasa di hadapan cermin.
Aku lupa prinsip cermin adalah bertentangan dengan realiti.

Aku sedang aku silap belah rambut imej cEro hanya selepas aku baca buku Doraemon cerita mengenai dunia dalam cermin yang 'inverted' dengan realiti.

You see? komik Doraemon lebih berguna dari aku.




Satu masa dulu,
aku pernah nak tunggang skuter milik kawan aku.

Bagi yang tak tahu,
skuter tak ada brek kaki.
Maka, kedua-dua brek tayar depan dan tayar belakang berada di handle kanan dan kiri.

Oleh sebab aku tak dapat beza kanan dan kiri dengan pantas,
maka, untuk memungkinkan aku tunggang skuter tu,
aku telah buat sesuatu perkara yang bodoh.

Aku telah tulis di belakang penumbuk kanan aku dengan perkataan DEPAN,
dan belakang penumbuk kiri aku dengan perkataan BELAKANG,
sebagai panduan kepada aku.
Sebab kalo kata 'brek kanan untuk tayar depan'
aku pasti mengambil masa lama nak digest!



Dan lagi pathetic,
untuk tulis entri ni,
aku terpaksa tanya beberapa kawan yang bawak skuter
(termasuk laa cik mirafiqa)
sama ada brek kanan untuk tayar depan atau belakang..
Sebab segala yang berkaitan kanan dan kiri,
aku mesti akan lupa tanpa aku sedari...
dan sampai sekarang aku tak yakin kanan untuk depan atau belakang.
Pathetic!

See?



postquam-scriptum:
Aku terlalu 'loser' sampaikan aku kesian kepada bakal isteri aku yang bakal aku kahwini..
Hm, ntah-ntah tak kawin sampai sudah!!
Huwarrgh!!!!!!


34 comments:

  1. seb bek x tertukar tgn time mkn n membasuh teeeeeeeeeeeeett.. kee...kena tulis gak kt bakang penumbok? haha

    ReplyDelete
  2. haha. chill. aku pun penah salah bagi direction kat orang. aku cakap, belok kanan tapi aku pandang kiri. pastu bila dia dah belok kanan aku marah. padahal aku yang salah cakap tak sedar diri. pastu sesat lah cari jalan yang benar balik. haha

    ReplyDelete
  3. ape kene mengene bawak skuter ngn kawen? wakaka. wah nama aku! wah wah! *tah betul ke tak tu aku bg tau tuu ;p

    ReplyDelete
  4. don't worry. dulu aku pn masa sekolah punak alami benda yg sama. sampaikan masa senaman cikgu suruh angkat kaki kiri atau kanan aku kena tgk org sebelah. sbb laju sgt. lagi dasyat aku ingat kiri tu right, kanan tu left dlm english. - -" tapi skrg dh ok dh sbb dh buat latihan intensif. LOL!

    ReplyDelete
  5. huhuh paling salu tersilap, bagi direction

    lagi, kalau nak tunjuk something dpn webcam, salu tersalah. nanti wording terbalik menangis org nak membaca :P

    ReplyDelete
  6. aku pon slalu rasa aku ni loser.
    loser gile.

    kadang2 kau x suke dir isendiri..

    npe ek kite rase cmni cero..
    uhuuu

    ReplyDelete
  7. haha. comel je.

    semua ade kelebihan n kekurangan :)

    ReplyDelete
  8. time makan pulak kene tulis tak tgn mane.ahahaha

    ReplyDelete
  9. hahahaha..
    ko tau taik lalat ko sebelah mana tak bro??..

    ReplyDelete
  10. same je kot ngan nesa..kalau nk masuk tandas, nesa kena fikir dulu mane kaki belah kiri.berenti dpn pintu jap.cara nak bezakan dgn cepat, nesa fikir tangan untuk makan belah kanan,otomatik sebelah lg kiri..bole g2..?:P

    ReplyDelete
  11. haha..sengal la..
    anyway..lelaki yg baik utk pompuan yg baik kn..?
    jodoh tu kat tgn Allah..lambat atau cepat je dtgnye..so..jgn la ckp ko xkan kawen smpai sudah..

    p/s: aku pun ade masalah bile bg direction..slalu salah kiri ngn kanan..

    ReplyDelete
  12. so pasai bini kau nak kesian utk ape? kau x dpt beze yang depan dan belakang? perghhh hahahahha

    ReplyDelete
  13. manusia itu unik,ade klebihan serta kkurangan
    itulah guna berpasangan,utk saling melengkapi..huhu

    ReplyDelete
  14. ingt aku sorg je yg susah nak decide kiri kanan hehe...

    tp aku kiri kanan dlm BM ok la sbb mkn kanan, tulis kiri.

    tp kalo english slalu tertukar dulu2.

    last2 aku gune kaedah kawad. sbb dlm kawad kan guna kaedah kiri kanan kiri kanan. so dlm english pon same, left right left right.

    p.s: skooter aku bawak, aku tarik dua-dua sekali since brek tgn ni tak berapa nak makan sgt kalo brek blakang

    ReplyDelete
  15. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  16. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  17. kau mcm bapak aku..haha
    kiri kanan lambat ckit.
    bwk kereta sllu slah lorong.
    uih bile kau tye mira neh..uoo

    ReplyDelete
  18. dlu aku kompius gak...skg ni da x kompius dh...
    tp kan klu nk gtau kat org yg dpan kite de benda melekat kat pipi k kat dahi k....aku mesti kompius nk tnjk blah kiri aku brmkna blah knan die k @ blah kanan aku mksdnye blah kanan die...KOMPIUS BANGAT!
    uit...mr.delirium jeles kamo nanya cik mirafiqa die...hik3 XD

    ReplyDelete
  19. hehee comel betul cero ni :)

    ReplyDelete
  20. buah kanan buah kiri sama je kot..hhahah if ya knoe wat em sayyin'~

    ReplyDelete
  21. cero..chill da lah..x sume org tu perfect..aku sendiri pun kdg2 lambat pickup..haha..agak bluurrr di ctu..hehe.

    ReplyDelete
  22. ohhh sedihnyaaa kau ni cEro.
    tp takpe, kau tetap antara blogger kesayangan aku..hahaha =)

    ReplyDelete
  23. @~* chirpy_chummy *~
    hahaha, choi!!
    itu dah biasa laa...

    @Nanad.
    sesat jalan adalah mainan idup aku..
    dlm smiggu kalo tak sesat walaupon skali mmg tak sah!

    @m i r a f i q a
    haha, mmg takde ngena..
    tu sbb aku kata sape kawen dgn aku mmg kesian sbb keloseran aku..hahaha

    @WZulhilmi
    hahaha, salalu kena...konon2 time senamrobik kena ikut jurulatih kt depan dlm mirror image, tp org ke kiri, aku ke kanan...

    @.::WaNiE::.
    hahaha, sbb tak biasa berwebcam, jd tak pernah kena..hehehe

    @lumut
    oh! lumut..
    walaupon aku tau aku ni loser, tp aku tak pernah benci diri sndri..
    sbb aku tau seloser2 aku pon, ttp ade kelebihan...
    ko kena hargai kelebihan ko, baru laa idup macam aman je...

    @ayesha
    betol2...setuj2...

    @kata kila
    hahaha, mkan mmg automatik tangan kanan kuar..mgkin sbb dr kecik dh besar kalo kuar tangan kiri kena rotan!!hahaha

    @Aujinz
    er..aku boleh tunjuk, tp aku tak tau nk bgtau kiri ke kanan...hahaha

    @Nesa Wazir
    hahaha, selalu gak...
    selalu terpause seblom masuk toilet..
    kdg2 lame gile siap garu2 kepala lg..
    hahahah

    @pu3aan
    adakah lelaki yg loser cam aku akan dpat isteri yg loser gak???
    hahaha

    @hentakbelipat
    hahahaha, asal tak gelap sudah!!hahaha

    @Al
    ya, setuju 700%..
    hrap2 yg dpat aku boleh sabar dgn keloseran aku..
    amin..

    @Shukjessa
    aku fail habes kalo naik skuter...
    tak prnah cecah atas 70..hahaha

    @tulip
    knape ko delete komen yg atas??
    sbnrnye, kalo ko delete, aku still boleh baca dalam emel...
    dr emel, aku rase komen ko tak ada yg perlu dideletekan..

    @mr delirium
    ahaha, aku merasakan aura cemburu di sini..
    a couple of texts je laa..no worries!!

    @Miss Comot
    hahaha, btol2..kdg2 kalo kita tunjuk kiri, diorg pegang kanan..
    last2 amik je sndri..hahaha
    p/s: mr delirium is a good guy, dia takkan cemburu punya..

    @.sweet-ants.
    hahaha, if u see my face, u will take back the words..hahaha

    @Lupi
    hahahaha, ko kotor doh!!!

    @luvly mya
    er! pelik adalah pujian pada aku..
    thanks!!!

    @Sophie Al-yahya
    hehehe, seronoknye dgr camtu..hahaha

    ReplyDelete
  24. sat..ape kena mengena entry ni dgn kawen ha??? haha.

    ReplyDelete
  25. aku delete sbb cam sies je aku komen..hehe..plus segan nk bagi ko bace..hahaha

    ReplyDelete
  26. mcm serius je kes bro ni klo boleh bawak smpai tak kawen..heee

    ReplyDelete
  27. t'tipu diri sndiri.kesian kau.haha

    ReplyDelete
  28. haha. its ok.. lama2 ok laa tuh..:D

    ReplyDelete
  29. cEro, tu blom masuk part kete yg berlainan signal ngan wiper. aku dulu salu ade prob nak kasi signal sbb tukar2 drive kete member. nak kasi signal sekali terwipe cermin lakk!

    ReplyDelete
  30. thanks utk nasihat kau..

    eh cero nape kau down??meh cter kt aku meh....cero......kadang2 aku rasa aku nak borak2 ngan kau...i mean chat ngan kau..


    aku ngah down gile2...


    oh kite ngah same2 down.

    cero aku sedih..~~=(

    ReplyDelete
  31. kawan aku pakai rantai tgn utk bezakan kanan dan kiri.

    ReplyDelete
  32. @hanaahmad
    hahaha, takde kena ngena sbenarnye..
    cuma peringatan kpd diri utk lebih baik sebelum berkomitmen..hehehe

    @tulip
    hahaha, bila ko komen, tak kira ko delete ke lpas tu atau tak, ia akan ke emel aku bg notification..hehehe

    @little cart00n
    hahaha, dah nasib badan,,nak buat camne...

    @iemaZAIMAH
    hahaha, kesian aku..

    @nunui Joe
    dah lama dah, tp tak ok gak..hahaha

    @Dark Half
    oh, mungkin bakal bg aku masalah satu hari nanti, sape tau..hehehe

    @lumut
    jgn sedih sahabatku..
    jangan sedih..

    @Bungakopi
    pergh! dahsyat dah tu..hahaha

    ReplyDelete
  33. that's normal..me n my sblings pown ada prob mcm neyh...it's called disleksia..surf la bnda tuwh..dya bukan pasal konfius kanan kri je..many more

    ReplyDelete

"It's not what you've got, it's what you do with it." - cEro, 2026

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Namaku cEro.... Kacak, tinggi, putih gebu, badan tegap, macho.. Kalau korang nampak orang yang memenuhi kriteria di atas, dia BUKAN AKU..
PENERBITAN:


Protected by Copyscape Online Plagiarism Check
Creative Commons License