Dear cErolian,

......

TERIMA KASIH!

Terima kasih kerana terus menyokong!

=======================

Jan 26, 2011

Cerita Kedai Kopi

Aku mahu entri kali ini sependek yang boleh,
sebab lagi banyak aku tulis, lagi bercelaru fakta..



Sedang aku makan malam di sebuah restoran mamak,
dengan hidangan Nasi Lemak Ayam Kampung dengan Teh Halia,
aku terdengar perbualan dua lelaki dua meja belakang aku..

Lelaki A : Ko tengok couple tu..Yang awek, perghhh...HOT!! Yang laki tu pulak aduhai..bapak hodohnya..

Lelaki B : Alaa, mesti lelaki tu kaya..Perempuan zaman sekarang ni, kalau muka tak hensem, kocek kena tebal weyh..

Dialog itu memang biasa aku dengar..
Tapi, tak sangka pulak pemikiran sebegitu agak tersebar luas.
Begitukah harga seorang wanita masa kini?

postquam-scriptum:
Walaupun aku tak setuju dengan apa yang mereka katakan,
tapi secara peribadi, ianya bukan 100% salah.

Apa pendapat kalian?


30 comments:

  1. yeah!! org 1st~ hehehee

    erm...ala..tu kn dah d tntukan.. jnji kita jga batas2 yg d tetapkan. kalau muka cun tapi perangai hmpeh mcm sia2 ja kot

    ReplyDelete
  2. haha! biase ah tuh, aku pon penah ckp camtu gak. hikhik!

    ReplyDelete
  3. yess x sume gurl mata duitan...if kaya tp menyakitkan hati x guna hdup bersama.

    ReplyDelete
  4. lol ingatkan psl lagu "Cerita Kedai Kopi" oleh malique. haha

    yeah, zaman skang pompan bukannya tamak sebab nk duit laki je. but sebenarnya diorg nak kna jaga masa depan diorg. after duit, baru diorg akan mencari cinta dlm perhubungan tersebut ;)

    i think la. lol

    ReplyDelete
  5. Salam all. Sentap gak ah aku bce entry ni tapi kalau aku en, aku pun tak tau la aku ni mata duitan ke tak sb takde llki kaya pun yg cuba tackle aku. HAHA.

    Duit bukan segalanya tapi segalanya duit zaman sekarang ni. Jadi duit tu penting gak la kan tapi tak payahlah smpi jadi pisau cukur. Peace ^^V

    ReplyDelete
  6. mmg tak semua perempuan begitu, tapi hampir pasti bilangannya makin ramai.

    pada aku itu adalah pilihan masing2. ada orang lebih pentingkan sikap, duit asalkan boleh hidup jadilah. so dptlah yg sederhana. ada yg pentingkan duit sebab taknak rasa susah pon, so sikap tolak tepi, yang berharta tapi kurang agama pun jadilah sebat je.

    dan ada yang nak (konon2) agama hebat dan berharta, tapi diri sendiri pon (SILA ISI SENDIRI).

    sebaiknya pilihlah apa yang melambangkan kita, kalau pun dia hanya kerja biasa tapi lebih terjamin dunia dan akhirat, itu lebih baik dari hanya terjamin dunia sahaja, akhirat lantak ko lah.

    ReplyDelete
  7. ermm..sbb laki xensem snang nk jage kot..
    xyah berebut2 ngn pompuan lain..hahaha..
    ntah la..dh jodoh kot...

    ReplyDelete
  8. cane plak kalo laki ensem pompn x cantik? konpem org akn kate :

    "pompuan tu guna2 kot..."
    or
    "apelaaa yg laki tu tgok kt pompn tu?ramai lg pompn cantik."...


    [setuju?]

    balik2, pompn gak yg kena... :(

    ReplyDelete
  9. maybe yes..maybe not...tapi bende nie dah ade dalam sume fkiran lelaki..dan xbole dipertikaikan lagi..


    budak bilik aku mangsa..pilih yang ada merz.........................
    sorang lagi yang,,die plih laki yang punya bakat..bakat apa pun aku xtau..hahah..die xcte:D

    ReplyDelete
  10. zaman sekarang ni ppuan pilih 2 je jenis laki..

    1: ada duit
    2: baik (insya-Allah murah rezeki lelaki yg baik.tak kaya sgt,tapi kalau usaha,siapa tahu?)

    ReplyDelete
  11. HAHA aku pon penah ckp cmtu tapi bg aku la .. yg penting HATI !

    ReplyDelete
  12. kalau tgk pasangan yg kau maksudkan, dlm kepala aku selalu pk camni:

    1- sama ada perempuan tu lebih mementingkan cinta, hati budi dan akhlak lelaki tu (kalau lelaki tu nampak biasa2 dr segi luaran)

    2- sama ada lelaki tu kaya.

    kalau dia pilih option 1, bertuahlah hidupnya, tapi kalau sebab kedua, dia akan hanya kecewa di hujung hari

    semuanya bergantung pada niat. be careful of what u wish for...

    ReplyDelete
  13. bila bf adalah lelaki tak berapa hensem agak selamat di situ

    kekekekek

    ReplyDelete
  14. wlauapun lelaki tu tak hensem at least dia ada something yg pompuan tu suka. (Mcm caring, romantik, blah blah). tak semestinya related to duit je.

    Kekurangan = tak berapa hensem
    kelebihan = Sifat2 dalaman yg murni, etc..

    Kekurangan = tak de sifat2 dalaman yg murni, etc..
    kelebihan = hensem

    :)

    ReplyDelete
  15. lebih kurang macam tu lah,kata money is everything kan? tp kalau dah memang jodoh dierang, nak buat macam mane...

    ReplyDelete
  16. @diana eliza
    kdg2 ade btolnya ayat diorg tu,
    sbb pompuan skang ni mane nk pandang yg tak brape nk hensem ni,
    kecuali dia bawah kereta sport sbijik..

    @tia
    kan?? kdg2 org cepat menilai hanya dr luaran...

    @ini blog ayin!
    tp kalo kaya, sanggup bertahap ape saja, kan??

    @Amir Auxin
    hehe, alasan pompuan paling slamat, nk jaga masa depan..
    maka, pupus laa lelaki yg tak kaya sebb tak ada zuriat..

    @kiSz
    haha, setuju...
    tapi kewujudan kaki kikis mmg ade, kan???

    @Shukjessa
    walaupun bukan majoriti, tp pemikiran camtu mmg ade, bukan sahaja kt perempuan, tp kat lelaki jugak..

    @pu3aan
    tp apa yg membuatkan perempuan tu nk dkat lelaki tak hensem??
    mgkin duit, mgkin juga budi pekerti..

    @~* chirpy_chummy *~
    sbb yg ckap tu laki, mesti laa dia beratkan kpd perempuan..
    aku percaya, ada jugak perempuan duk gossip sana sini perkara yg (lebih kurang) sama, kan??

    @mr delirium
    kesian kpd mangsa..
    demi harta, kena tinggal...
    bakat??er, bakat ape yg dimaksudkan ek???

    @airaniez wirdani
    er? mcam tertinggal satu je??
    hensem di mana???
    bukan pompuan suka cari yg hensem2 ke???

    @Mi Ss KaLeKaLe
    yup, back to basic...
    yang penting hati...

    @Dark Half
    mungkin mmg niat perempuan tu nak sekejap je ngan laki tu...
    dh dpat ape yg dia nak, laki tu ditinggalkan...

    @.::WaNiE::.
    sense of insecurity..
    lelaki hensem slalu mendapat perhatian, tp dalam masa yg sama dicemburui ramai..

    @WZulhilmi
    betul2...tp kesian laa kpd lelaki yg tak hensem dan tak ada nilai murni...
    hahaha

    @tulip
    setuju!

    @::ienafazlyna::
    aku percaya jodoh perlukan usaha...
    tp kdg2, takdir tak boleh diramal..
    kan??

    ReplyDelete
  17. hahaa bf da la sengkek,hudoh plak tuh tp kalo da hati senang ape nak kesah kan.?duwet buleh carik kot..asal rajin jeh la

    ReplyDelete
  18. money is one side we NEED! yes, the another side it can be a KILLER for those who doesn't know how to appreciate using it! hehe. but on this case, i aggree with u, tak setuju, tapi ia bukan 100% salah. itulah ragam dunia:)

    ReplyDelete
  19. dalam kes ni, aku sgt2 bersetuju. sbg perempuan, mmg tak dinafikan duit tu mmg main peranan pntg. kwn2 aku pon ramai yg jns cmni. kalau lelaki pandang pada cantik, perempuan pandang pada duit. fair tak agak2? haha

    ReplyDelete
  20. nawaitu... ^__^
    but..aku suka yg ikhlas!!!!huhu..
    dan tak nafikan duit juga penting..hehehe..apa2 pun..terpulang kepada setiap individu terhadap niat dia yg sebenar...2015...aku menanti..huhu..siapakah?????

    ReplyDelete
  21. rasanye,zmn skrg..mmg mcm tu.tgk saje lah,artis2 yg kwen dgn 'datok' yg leh jd bapak.tkdr Tuhan,kalau pjng jdh,alhamdulillah..kalau pendek jdh..mgkn dh tertls.

    ReplyDelete
  22. ceroo lama angah tak kesini....ya allah sibuk sangat....

    tapi memang betul pun zaman sekarang angah ramai perasan perempuan yg jenis macam tue..Tapiiiiiii... bukan semua ye segelintir sahaja....

    ReplyDelete
  23. Well..hmmm..err..hehe. kesimpulannye x sume la mcm 2..tp klu nesa la, nesa lebih suke yg sederhana. x kaya, x miskin, x hodoh, x lawa~ ;D

    ReplyDelete
  24. cero! aku setuju..aku memang tengok lelaki yang handsome..second aku tengok education..third aku tengah perangai dia..then yang sewaktu dengannya..tapi2 kan..kalaulah lelaki tu ada senyum yang boleh mencairkan aku, confirm aku nakkk!! hahahaa

    kaya? mungkin itu perlu..yelah zaman sekarang semua depend kat money.. takda duit hidup susah, siapa nak macamtu? Aku sendiri yakin lelaki pun nakkan perempuan yang berduit jugak kan? yelah time2 sesak, dia jugak yang senang...tak payah lah buat loan kat bank..loan je kat awek,isteri..huhu

    ReplyDelete
  25. mmg btol ada sesetengah mcm 2...
    tp kena ingt jgak...
    bila dh cinta n syg ni...
    rupa paras bkn sesuatu yg penting...
    yg pnting hati...
    org ckp cinta tu buta kn...
    tp trpulang pd diri masing2...
    smpai bila boleh tipu prasaan sndiri kn...?

    ReplyDelete
  26. ramai yg beraggpn camtu skg ni...
    tp kan...ko prasan x...kebykan perempuan cntik bkn men agi tp pakwe kureng....tp jrg kite tgk pakwe bkn men hensem lgi tp awek kurengkan....klu kureng pon at least ade la jgk rupe n leh thn x de la hancuss sgt...btol x?
    sorry to say kdg2 ramai lelaki lbih mementingkan paras rupa...sbb tue ayt dari mata trun ke hati...x gitu?hehe3

    ReplyDelete
  27. @AmriGloomySunday
    hahaha, tp hati lg senang kalo duit ade kan??
    duit adalah punca masalah..

    @m i r a f i q a
    kan?

    @FIFIEY LYCHEE MARATION
    mcam2 jenis org ade kat dunia ni..
    ni baru satu ragam...

    @hanaahmad
    tp aku rase, pd pompuan, kalo ade rupa n ada duit, lg best kot??
    kalo laki, kalo harta perempuan lg tinggi dr harta dia, diorg akan rasa rendah diri..takut..

    @6242428732677835400.0
    nekmo,
    tp ikhlas adalah subjektif, tiada tanda aras yg menetukan dia ikhlas atau tak..susah tu, kan??

    @PenuliS
    yg artis kawen datok2 tu, pd aku, diorg pandai...
    manipulasi demi harta, tp diorg kena korbankan sesuatu..kemanisan rumahtangga dan perasaan sayang dan disayangi..

    @AngahSayang2314
    tp segelintir ni laa yg buatkan pndangan laki kt pompuan lawa dah berubah..asal lawa mesti materialistik..

    @sakura lover's
    mmg bila kita tak dpat, kita akan letak syarat itu ini..
    tp bila dah jumpa, percayalah..
    semua syarat tu hilang sbb sayang punya psal..

    @Nesa Wazir
    kan? bersederhana adalah terbaik!!!

    @raja dinie
    sbb tu smpai skang, takde sape dlm dunia dpat mendefinisikan cinta secara tepat...

    @Miss Comot
    sbnarnye bukan laki je..
    pompuan pon..nk yg hensem je...
    maka pupuslah lelaki yg tak hensem..
    sbb takde zuriat..

    ReplyDelete
  28. mcm mne pulak dgn lelaki hensem dgn perempuan yg tak lawa?

    sbb perempuan tu kaya?

    haha.pape pun,pemikiran psl hodoh kaya tu mungkin betul.tp mungkin juga salah.kite yg melihat tak boleh menilai membuta tuli.

    ReplyDelete

"It's not what you've got, it's what you do with it." - cEro, 2026

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Namaku cEro.... Kacak, tinggi, putih gebu, badan tegap, macho.. Kalau korang nampak orang yang memenuhi kriteria di atas, dia BUKAN AKU..
PENERBITAN:


Protected by Copyscape Online Plagiarism Check
Creative Commons License