Dear cErolian,

......

TERIMA KASIH!

Terima kasih kerana terus menyokong!

=======================

Oct 20, 2010

Stok Gentel #2 Dua Ratus Sahaja



dua-tiga-sembilan
Maaf.




Ingat entri 'Stok Gentel'?
Kalau nak baca, sila klik link di sini.

Kalau malas nak klik link tu, sila baca sinopsis di bawah
Sinopsis 'Stok Gentel':
    Seorang kawan lama merangkap jiran setaman yang aku beri nama 'DIA' duduk minum teh dengan aku dan kami bercerita tentang budak perempuan sekolah yang dah semakin UP zaman sekarang dan di pertengahan perbualan aku dapati DIA mempunyai awek budak sekolah berumur 15 tahun yang terpikat dengan DIA atas sebab dia berkereta MyVi dan mampu untuk belanja jalan-jalan di TS dan DIA bangga dengannya walaupun katanya aweknya itu cuma 'stok gentel' sahaja berpunca dari bentuk badan aweknya yang lebih matang di usia hanya 15 tahun dan walaupun aku membantah perbuatannya, DIA kata aku dengki sedangkan aku hanya sakit hati kerana manusia tak serius itu memperlakukan perbuatan kurang baik kepada remaja bawah umur yang sepatutnya serius belajar menghadapi PMR (pada masa itu)

Sekali lagi,
kawan merangkap jiran setaman aku ni ajak lepak minum di kedai yang sama.
Aku setuju..




Setelah beberapa perbualan bosan seperti catch-up apa yang sedang dibuat dan banyak lagi, dia datang ke topik dulu.

Dia : Ingat awek aku?
Aku : Budak PMR tu ke??
Dia : Haah, tapi dia dah habis PMR dah skang..
Aku : Aku tahu (sebab adik aku pun PMR)

Dia : Dia memang masyuk beb, aku suka..
Aku : Masyuk? Apa maksud ko?
Dia : Body dia laa, mantap!
Aku : Ko dah rasa ke??
Dia : Hahaha, selalu sangat!!

(Aku dah rasa kurang selesa...)

Dia : Rumah sewa aku selalu kosong, takde orang, so apa lagi..
Aku : Malam? Dia tak balik rumah ke??
Dia : Eh? Siang..waktu sekolah..dia ponteng, aku jemput...
Aku : Wat projek kat rumah ko?
Dia : Ha'ah..Tapi dia mintak habuan laa..Hari tu aku bagi dia henset untuk projek dua minggu..
Aku : Ko jangan weyh!! Mengandung nanti..
Dia : Alaa, kondom jual baik punya kat 7E...

(serius, aku dah sangat tak selesa..)

Dia : OK, biar aku terus terang kat ko..
Aku : Apa??
Dia : Ko nak try dia tak??
Aku : Aku?? Kalau aku kata nak, camne??
Dia : Gini, aku takde duit sangat skang, jadi dia macam sangap gile bab* je..So, ko ada RM200 tak??
Aku : Dua ratus??
Dia : Seratus untuk aku sebab introduce, seratus lagi ko hulur kat dia lepas habis...
Ko boleh buat kat rumah aku...

(cepat-cepat aku teguk air teh tarik aku sampai habis)

Aku : Aku nak blah!!
Dia : Woit, ko nak ke tak??
Aku : Hm..
Aku tahu aku bukan lelaki yang baik.
Tapi aku cuba tak nak membenci..
Sebab kalau aku mula benci,
aku akan benci dengan teruk..
Sampai ke tahap kalau orang yang aku benci tu tersangkut di atas lembah
dan hanya aku sahaja yang mampu selamatkan dia,
aku akan blah dari situ dengan senyuman kepuasan
dan tunggu berita kematian dia keesokan harinya dengan teruja...

Dia : Apa kau cakap ni??
Aku : Aku nak beritahu kau...
Ada satu orang yang aku amat benci dalam dunia ni...
Dan aku tak mahu kau jadi orang KEDUA!

(Dia terdiam membisu)

Aku : Minuman ni aku belanja disebabkan kau tak ada duit sampai nak jual awek sendiri...
Thanks for that offer..
Tapi, lepas ni, kalau terserempak dengan aku,
sila jangan tegur aku sebagai kawan lagi...

Aku pergi ke kaunter, settlekan bil, dan berambus meninggalkan dia terkedu!!




Menuju ke moto, aku buka wallet aku.
Alhamdulillah, duit aku tak cukup RM200..
Sebelum ni, aku tak pernah bersyukur duit aku sikit,
inilah kali pertama...
Sebab aku tahu, kalau duit aku banyak,
aku akan pertimbangkan tawaran tadi..

Ya Tuhan Yang Maha Agung,
kukuhkanlah iman hamba-Mu yang hina ini..




46 comments:

  1. ade jugak manusia yan macam ni hidup kan? kalau ada 100 manusia macam ni,mahu jahanam bumi..semoga kita semua dilindungi perkara perkara jahat..amin

    ReplyDelete
  2. hahaha ape jenis manusia daa jadi bapak ayam lak.

    pelik gak eh org2 cani kalo sangap sgt, cari je la pelacur. then kena HIV kan bley mati trus hehe.

    kenapalah nak rosakkan bebudak hingusan yang baru nak kenal dunia ni...

    p.s: mak bapak pun salah juga jika tidak memantau dan tak pernah nak kesah anak ke mane

    ReplyDelete
  3. dgn penuh keseriusannye aku nak ckp..BODOH!!!! pd membe ko tu..
    and aku rase ni dh kali kedua dh kot aku ckp bodoh kat die..
    lantak die la..sape suh jd manusia yg tak pandai..??
    sia2 je pi sekolah dulu..
    BODOH! lagi skali..

    p/s: xpasal2 aku makan sambil maki org..siut tul..!

    ReplyDelete
  4. masyaAllah....
    sakitnya ati dengar camtu..
    betul2 dunia akhir zaman..

    ReplyDelete
  5. sial gila balak cm tu.
    budak skolah tu pn bangang gak.

    mcm2 dunia skang ni. mudah sgt..

    ReplyDelete
  6. bro jgn ikot macam kawan bro tu..
    nnt elie tao mak bro!..

    ReplyDelete
  7. Ya Allah, kuatkanlah iman kami, kuatkanlah aqidah kami. Jauhkan kami dari fitnah dunia.
    Amin.

    -kudozu

    ReplyDelete
  8. tolong kirim salam member kau tu. walaupun kau tak jumpa dia lagi. cukup sekadar sms. kalau boleh kirim salam STD or HIV. Aku gembira kalau orang macam ni dihapuskan dari muka bumi. Ini bukan soal jual awek. Ini soal dosa pahala. Apa pun, tahniah kat kau yang telah berjaya mengharungi salah satu dugaan Allah paling besar, perempuan.

    ReplyDelete
  9. terkedu pn ad...kesian kt girl 2..

    1.kesian sb diperlakukan oleh kaum adam yang sepatutnya berfikiran waras
    2.kesian sb dipertemukan oleh jantan spesis haiwan
    3.kesian sb kurang kekuatan untuk menolak n pastinya kurang didikan

    pd mne2 lelaki..TOLONG la jgn nk rosakkan pemikiran n segala bagai yang ad pada kaum hawa..sy pasti girl tu telah tersalah pilih jln sb kurangnya bimbingan n mungkin kerana ingin mencuba perkara yang akan merosakkan dirinya...

    kaum adam sepatutnya melindungi....sedih...

    tahniah buat cero...

    ReplyDelete
  10. perghhh...gua salute lu...kalau aku yang dapat offer belum tentu lagi aku nk tolak tu bai...damnn mcm cibai jugak jiran aku tuh

    ReplyDelete
  11. cik cero congrats sbb tindakan anda mmg betul! jiran awk tue mmg da jauh tersesat. is he so desperate smpi snggup jual awek sndiri a.k.a ank org kowt!huhu..choii~ camn x bertamadun jerrrrr

    ReplyDelete
  12. T.E.R.U.K dan H.O.D.O.H giler punya perangai. Macam S.E.L.U.T. H.I.T.A.M dan Tak M.A.L.U tunjuk peragai B.U.R.U.K kat org.

    ReplyDelete
  13. Ada jugak yg sggup jual awek sendiri.
    dunia dunia.

    ReplyDelete
  14. cero...kan arituh aku mintak ko wakilkan sepak kawan ko tuh aras bawah pusat...ko tak sepak ke?hehehe...

    Semoga kawan kau sempat bertaubat...Allah Maha Adil...

    Ya Allah...jauhkanlah kami dari orang-orang yang zalim dan jauhkan kami dari fitnah dajjal..Amin...

    ReplyDelete
  15. errrkkk.nape keji sgt mamat tu?aishh,dak2 skang pun bkn men la liar sgt.takot la lak dgr cte ni en cero.

    ya allah,kukuhkan iman hambamu ni juge

    ReplyDelete
  16. @sakura lover's
    aku pon pelik macamana aku boleh kawan dgn dia at the first place..

    @Shukjessa
    mak abah budak tu pon patut tegas, anak dara kena jaga lebih sikit...
    adoi, dunia...
    buat aku sakit...

    @pu3aan
    aku pon naik geram dgn dia...
    tangan dah genggam dah, skali lagi dia ajak mmg lebam muka dia...

    @miss lolly a.k.a luvfareda
    ad0 j0 cik l0lly 0i..
    cik l0lly ken0 l0 berhati2 yek!!

    @aYaz
    dunia akhir zaman...
    banyak syaitan bertopengkan manusia..

    @KERAK NASI
    dua-dua kategori bangang!!
    mmg dunia skang dah teruk...
    mudah...

    @little cart00n
    hehehe, jgn elie..
    nanti mak cEro halau keluar dr rumah tak ngaku anak...

    @Anonymous
    Amin Ya Rabbal Alamin..

    @Dark Half
    sebenarnya, goyah jugak awalnya..

    @Bit Zamri
    sangat bongok!!

    @khairul farhan
    kesian kepada dia sbb dia yang dulu aku kenal dah lain dari sekarang..

    @*dekli*
    1. kaum adam begini yg harus perempuan jauhi
    2. jantan begini mmg takkan serik rosakkan perempuan.
    3. iman tentu kurang kerana dr iman dtg kekuatan.

    ReplyDelete
  17. @hentakbelipat
    haha, aku pon goyang gak awal2...
    naseb baik duit sikit...
    Alhamdulillah, syukur...

    @syazwani
    berkata 'tidak' adalah tindakan paling pengecut pd saya, tap syukur kerana itulah yang mampu saya buat dr katakan 'Ya'

    @mia Olive
    sangat setuju...
    sakit jugak hati ni memikirkan dia..

    @Cik Hanees
    aku yg takde awek ni mencari awek,
    org lain sibuk jual awek sndri..

    @Solihin Zubir
    Belum cukup kuat, itu aku sedar..

    @m i r a f i q a
    ko meremang baca, aku menggeletar tahan marah...

    @tuan tanah
    kawan beb, takkan tiba2 nak pukul...
    tp aku dh nasihat kan dia, tp dia tak makan nasihat..

    @Misal Zarith
    Amin..
    manusia bermacam ragam skang...
    kita perlu lebih kuat menghadapi dunia...

    ReplyDelete
  18. erkk xtau nak ckp ape..
    tp nak ckp gak..
    ada gak man's cam2 ek.. malang tul la sape yg dpt..
    dua2 sama jerk *^$@%&*&%
    yg pnting iman kna kuat wokeh.. :)

    ReplyDelete
  19. dugaan kehidupan

    pngalaman blh djadikan pengajaran

    okey la da tlepas satu ujian..
    tp msh byk mnanti dimasa hadapan


    >maafla ak mrepek lak:)

    ReplyDelete
  20. :'( kesian perempuan tu.. hanyut..

    erm, btw, gmbr sapa ats tu?

    ReplyDelete
  21. cra ko ckp msa awl2 tue mcm berminat je...hehe3 tp nsb bek ko ni mmpu than nafsu ko yg satu tue...so congrats bro...

    die tue klu x than sgt bhenti skolah n trus kawin je...
    pndai wat rosak ank org je...mesti x nk kawen ngan bdk tue...
    btol x aku kate klu die tue nk kawen mesti cri istri bek2 jgk...

    aku mmg geram kat org laki yg tau wat rosak ank org tp nk yg x rosak tok wat bini...

    ReplyDelete
  22. dalam kes ni,aku tak salahkan lelaki tu.

    well,kalau perempuan tu tak bodoh sangat jual diri,takde lah laki tu sampi ke tahap ni kan?

    ReplyDelete
  23. terkedu anna baca cerita ni. macam tak percaya menda macam ni betol2 terjadi kat luar sana. kat cero plak tu. hmm~ tergamaknya laki tu offer cmtu. mcm s***t!

    ReplyDelete
  24. @mizz greenApple
    iman kena ada sbb dugaan mcam ni dah semakin tersebar luas atas bumi ni..

    @Al
    mmg satu pengalaman yg bagus..
    tp harap2 kalau ada pengalaman mcam ni lg akan datang, harap dpt tetap berkeputusan sama..

    @m i r a f i q a
    hanyut? faizal tahir?? haha
    hm, gambar tu? RAHSIA!
    hehe

    @Miss Comot
    haha, jujur aku kata, aku berminat pd awalnya..
    tp nasib baik diri ni tahu halal haram lg..
    Syukur Alhamdulillah..

    @iemaZAIMAH
    budak dak sedap dpat itu ini, mana ingat halal haram dosa pahala pandai bodoh dah...

    @Anna Boleyn
    mmg ada...
    byk!!!
    cuma terpulang kpd kita je nak ke tak terima...

    ReplyDelete
  25. YA ALLAH, sedihnye aku bca entry neh... wahai pompuan, ko xtakot dgn msa depan ko hah! usia muda gini ko dah rosak, ishhh ada ke laki yg nak dkat ko erk ble ko nak berumah tgga nnti.. xpon ko sggup nak tipu bakal suami ko (mne le tau kot2 ada kategori boy yg xtau nak bezakan brg ori or brg 2nd hand).. malang la laki tuh...bg aku, laki yg baik utk ppuan yg baik & sebaliknye.. klu ko dah rosakkan ank org, bio ble ko nak buat bini pon ko dapat hat yg sisa org.. * ko tuh merujuk pada kwn en cero... (alamak teremosi plak aku neh)

    ReplyDelete
  26. @sue/allya/zalya
    hm, mmg kesian mereka yg begini...
    tp, apa fungsi kita sebgai orh yg 'nempak' untuk mengejutkan mereka yg 'buta' ini?
    yg penting, kita tau baik buruk...
    dan lebih molek kita nasihat dan menegur secara berhemah dgn mereka ini..
    Wallahu alam..

    ReplyDelete
  27. Tahniah Cero ko dah berjaye beat setan dalam hati..

    ReplyDelete
  28. @YOUsuf
    terima kasih yusuf..
    ni baru satu permulaan...

    ReplyDelete
  29. aku tgah hanyut dgn lagu hanyut~

    ReplyDelete
  30. @m i r a f i q a
    haha, aku tau...
    lgu tu tgh hot skang...
    aku pegi man2 pon sume dok main lagu tu..

    ReplyDelete
  31. cerite benar ke ni cero?ish2.dasat sunggo...

    ReplyDelete
  32. @miszlullaby
    sangat benor...
    jd ML sila hati2 yek dgn lelaki...

    ReplyDelete
  33. @AngahSayang2314
    knape angah??

    ReplyDelete
  34. dunia akhir zaman...
    masyaAllah...


    -dinie-

    ReplyDelete
  35. @Anonymous
    akhir zaman...
    kita umat muhammad perlu bersedia...

    ReplyDelete
  36. congrat sebab tak makan hasutan kawan kaw yang memang emmmm.... speechless sangat weyh.. aku cam takut plak nak percaya laki pas baca entry ni...haisyhh..mngeluh lagi...hehehe

    ReplyDelete
  37. @noorfarahim bt azemi
    tak semua lelaki jahat camtu..
    apa yg penting pandai beza baik buruk...
    perlu diingat, lelaki dicipta utk memimpin..
    tp lelaki camni laa yg menjahanamkan yg lain..

    ReplyDelete
  38. oh. kalo ade peluang tringin gak nk jmpe mmbe ko tu. aku nk korek bijik mate die n gantung lidah die tggi2 kt pokok.
    btw, kao mmg lelaki yg baik. :)

    ReplyDelete
  39. @~yaya-paranoia~
    thanks yaya..baik2 pon hampir tegoyah gak iman...hahaha

    ReplyDelete
  40. celaka giler org macam tu, ak harap itulah orang kedua ko benci!! geramnye baca post ni adeiiii :( sedey sgt....

    ReplyDelete

"It's not what you've got, it's what you do with it." - cEro, 2026

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Namaku cEro.... Kacak, tinggi, putih gebu, badan tegap, macho.. Kalau korang nampak orang yang memenuhi kriteria di atas, dia BUKAN AKU..
PENERBITAN: