Dear cErolian,

......

TERIMA KASIH!

Terima kasih kerana terus menyokong!

=======================

Jun 18, 2010

Dia, Ballack dan WC

one-four-one
I'm sorry..




Hinakah aku tak layan World Cup?

Bila musim bola, semua nak bola..
Dari rancangan kat TV yang bertemakan bola,
sampai laa mee segera keluaran khas World Cup,

Tak terkecuali,
orang pun semua minat bola..
Yang tak pernah layan pun tiba-tiba jadi layan bola..
Terus tukar profil gambar kat
Facebook jadi jersi..
Pergh!!! Penangan World Cup..

Nak dijadikan cerita,
aku ada chat kat Facebook dengan sorang kawan perempuan ni..
Dari dulu aku kenal, dia mane layan bola..
Tiba-tiba sibuk wat status pasal perlawanan Germany tempoh hari..



Aku : Ko layan bola gak ke??
Dia : Haah..Best dowh..Aku sokong Germany!!
Aku : Aku takde arr layan sangat..keep on track kat result je..

Dia : Wey, apsal ko tak layan bola ek??
Aku : Kenapa tanya??
Dia : Takde arr, biasanya laki kan layan bola ni..Pompuan pun layan, tetiba pelik ko tak layan pulak..

Aku cuba nak tangkap ape yang dia nak sampaikan..

Dia : Bukan nak kata apa, orang kata laki tak layan bola ni LEMBIK!!
Aku : ko cuba nak cakap aku lembik arr ek??
Dia : Tak laa, cuma pelik ko tak layan..
Aku : Abes ko layan gile bab arr ek??
Dia : Layan arr, sanggup tak tido malam tau..

Then, aku cuba nak test...

Aku : Ko sokong Germany, diorang power kan??
Dia : Haah, ari tu game diorang aku tengok..mmg power!!!
Aku : Tak salah aku, kapten diorang Michael Ballack, kan??

Amik masa lama nak reply chat aku...

Dia : Haah..Favorite aku tu..
Aku : Game hari tu aku ada tengok..Power giler dia gelecek bola lawan Ghana..
Dia : Dia memang power, aku suka...
Aku : Menang berapa ek?? Lupa arr..
Dia : 2-0 laa...

Aku dah gelak terbahak-bahak depan laptop..

Aku : hm..nak bagitau ni...
Dia : Apa??
Aku : Hari tu Germany lawan Australia laa, bukan Ghana..Ghana belum lawan lagi...

Dia tak reply..

Aku : Lagipun hari tu Germany menang 4-0, bukan 2-0

Dia diam lagi..

Aku : Lagi satu, Michael Ballack tak main laa WC kali ni, dia injured...

TUP!!,
dia terus offline...

Aku??
Dah takde depan laptop
tapi kat lantai tengah berguling-guling tahan perut nak gelak..
HAHAHAHA

----------------

Just nak ingatkan..
Walaupun aku tak layan bola,
tapi aku tau jugak bende2 trivia camtu..
Jangan ingat aku terus dungu bab bola..
Kata layan bola, tapi satu hape pon tak betul..
Agaknya apa ko tengok ek masa layan bola tu??


..dan rasanya
Tak hina kot kalau lelaki tak layan bola...


24 comments:

  1. haha..
    siapakah manusia bijak tu cero..??

    aku mengaku aku xberapa layan..
    aku tau brazil je..
    menang ke kalah aku tetap suka brazil..
    tapi aku mengaku aku xtau bila match brazil,sape kapten brazil..sumpah aku xtau..

    haha..

    aku duduk diam2 tgk ulangan rona roni makaroni kat tv lagi best weh...

    ReplyDelete
  2. hahahaha...
    aku dah agak dah...
    ramai perempuan..poyo je..
    kadang2 ikut balak..
    balak ske ape, die pn nk ske gak..
    bajet tau la psl bola..
    tp haram pn xtau..
    mcm kwn ko tu la..
    huhu..
    pjg lak aku membebel..

    haha.
    sori kalau aku slh...
    aku tak tgok bola..baca paper sudey..hehe..

    ReplyDelete
  3. hahaha 1st of all, kite sekapal la bro,

    aku tak de fanatik sgt bola, setiap kali ade perlawanan, nak tengok walau pukul 3-4 pagi. xdenye...

    aku sekadar kalo rase nak tengok, aku tengok.

    hehe persoalan kawan ko tu dah lame kene dkt aku dulu. ex aku pelik aku tak fanatik bola. oh sorila, bola bukan sukan utama aku. dan aku rasa aku takde sukan fanatik. sume aku layan, tp aku more to tennis, basket dan moto gp.

    bola? ramai sgt yg minat, aku rase mcm bosan lak. mcm yg ko cakap, cukupla sekadar tau infonya. even aku pun tahu ballack tak boleh main sebab berita dah bitau german yakin boleh menang tanpa ballack.

    hehe lagipun aku rasa perempuan tengok bola takkan sefanatik lelaki. mostly perempuan hanya hafal nama2 pemain yang popular dan hensem saja. so tanya siapa yaya toure tu maybe takde la kenal sangat kan =)

    p.s: tp aku minat main bola di dalam game mcm FIFA dengan PES haha

    ReplyDelete
  4. Wei sama lah dgn aku.. aku mana layan bola sangat.. dan sangat2 lah bersetuje dgn ko tulis tu "Tak hina kot kalau lelaki tak layan bola..."

    Orang yang berfikiran sempit je pikir laki yang tak layan bola tu lembik.. Cheh?? Kalau sekadar hipokrit suka sesuatu benda tu. Baik tak pyh lah. Bila orang suka bola ko pun suka bola.Bila orang suka badminton ko pun suka badminton. Tak de pendirian.. Aishhh (- -")

    ReplyDelete
  5. @Ch@ Ch@
    hahaah, nama takleh bgtau..
    dia tak bace kot blog aku..hehehe
    aku pon, stkat ni, takde satu match pon aku tgk..hahah

    @KERAK NASI
    aku pernah bace status pompuan ni dlm FB kata dia tgk bola sbb cuci mata tgk player hensem..hahah

    @Shukjessa
    walaupun tak layan bola, tp aku reti gak main bola..
    tp kalo nak terer, tanya laa aku psal komik..
    itu aku numero uno..hahah

    @WZulhilmi
    setuju..
    dulu musim badminton, sume minat lindan..
    skang musim bola, sume minat messi..
    hahah

    ReplyDelete
  6. hahaha..lawak betul la..mesti pasni dia malu nk tegur ko cero..huhu..aku pun xde la minat..kalau ko xtny nama apa2 kat aku..sumpah aku xleh jawab..klu tny yg fames2 kat tv tu aku tau ar..hehe..tapi,since FIFA start..aku xpernah tengok match lagi..haha...ngeee..org cerita aku leh dengar tapi,bukan aku tau..hehe...

    p/s:aku tau..ko kaki bola..tu takde nafsu nk tengok..ngeee larikkk...(jgn marah..hehehe)

    ReplyDelete
  7. hahaha..mcm2 hal..kalo xtau xyah la ngaku taukn..?
    aku layan gak bola..mane yg sempat tgk tu tgk gak la..
    sbb adik2 sume laki..for sure tgk bola..kua ngn bf pun tgk bola..
    tp xde la fanatik sgt smpai tau sume mende..
    aku tau ape yg aku ingt je la..kalo org tnye bukan la aku ingt sume pun..
    tp kawan ko tu mmg lawak la..

    ReplyDelete
  8. @4903598452621432179.0
    haha, same laa ku pon..org citer, aku dgr je...
    nak join tak reti plak..
    hahaha

    @pu3aan
    haha, aku rase dia tak chat dgn aku dh kot lpas ni..
    malu..
    hahaha

    ReplyDelete
  9. sy x layan bola...
    pasal bola pn tahu skit2 je...
    then x suke sngt musim bola...
    nanti berebut remote dgn abah cz abah nk tngok bola...
    then x suke lelaki or pmpuan yg trlalu fanatik bola, byk keje x siap nanti...
    sngat setuju yg ramai popmuan yg berlagak tahu tntg bola, trutama kt FB...
    nk muntah rasa...

    btw, thanks cEro~~~

    ReplyDelete
  10. bhahahahahahaha~lawak samdol tol...
    jap...samdol? ape la aku mengarut ni...
    aku pon x lyn bola...
    benci tol klau org wat bising sbb lyan bola...grrr...wat pencemaran bunyi jek...
    nsib bek la...abg2 aku x lyn bola gak...
    kakak2 pon x lyn...aman hidop...haha3

    bab2 bola jgn tny aku...sbb aku x tahu ape2...yg aku thu zidane je...haha3 tue pon x thu die msk kump pe...bhaha3 =D

    ReplyDelete
  11. @raja dinie
    byk yg konon2 tau semua, pdhal sbnarnye perasan tau je...
    hm, u r welcome, dinie...

    @tuan tanah
    hahaha (tu je mampu reply)

    @Miss Comot
    abang aku gile bola,
    kakak aku follow je..
    aku?? lgsg tak minat..
    hahaha
    owh, btw, zidane dh bersara...

    ReplyDelete
  12. hahaha..
    pompuan tu teror tol nk gebang..tp xmenjd lak kn..nasib dia la bile terkena ngn org seperti bro cero ni..:D

    ReplyDelete
  13. @little cart00n
    hahaha, dh lame tak dgr perkataan gebang!!!hehehe

    ReplyDelete
  14. woi aku dh blek woi!

    ehehehe..tu je nk gtaw..

    sebab

    WA TAK LAYAN BOLA

    ReplyDelete
  15. keskeskes. aku mmg mengaku, pmpn poyos2 j klo tgk bola. klo aku layan tgk pon highlite nk gol2 2. i2 pon abg aku yg 2ka kt channel highlite 2 ;p

    dulu 1st tyme tgk fifa mase aku form 1. spain tgk main, yg jadi aku syok tgk sbb keeper die handsome. name pon tatau, asal tgk muke j. pas2, taon2 lain aku intai2 fifa, aku da tatau keeper 2 wujud lg k x.

    hehe. spt yg ko kate kn, pmpn sbnrnye mmg xlyn bola sbnrnye. ;)

    ReplyDelete
  16. hahaha... sgt memalukan.. adoyai.. tak pelik pon kalo lelaki tak minat bola.. tp kalau tak reti main bola leh la kat lembik kot... ekekeke =P

    ReplyDelete
  17. nice 1!Hahaha..poyo seyh kawan ko tuh.

    aku pon tak layan bola tapi aku berlagak pasal score diorang. Tv depan mate kan.haha.

    Mcm yang biase aku cakap, aku tengok mane yg aku nak tgk je.

    -kudozu

    ReplyDelete
  18. @iemaZAIMAH
    SELAMAT PULANG!!!

    @ajlaa
    yo yo oo je yg bising2 layan tu..
    diam2 sudey..
    keep it low je lg bgus, kan??

    @@ien_R@z
    haha, seb bek aku main bola..

    @Anonymous
    dear kudozu,
    setuju dgn ko...
    tgk yg mane nk tgk je laa..
    yg len, tau result je pon dh kira bgus...

    ReplyDelete
  19. whoa. great post laa :)
    da lme pk bnd ni sbnrny dan akhrny ad jugak y shout it out, agugu

    1st, great job. u tried to voice out ur right.

    2nd, mmg ta sala laki ta minat bola dan ta sala jugak kalau pmpn na minat bola. cume kalau da taw minat, buat la cara mmg da minat. terang2 ballack injured time chelsea lwn portsmouth,FA cup. highlights kot kat paper, lau minat, takan ta bce kan? agugu

    3rd, kwn kau mmg ta patut. bnd tataw, jgn buat2 taw. mmg ta bule bla dan mmg kne bahan

    last, keep it up :)
    sorry la ye dtg nyebok, 1st time dtg ni, agugu

    ReplyDelete
  20. hahahaa....aku memang x layan bola...dari dulu sampai sekarang....

    bg aku, pompuan yg layan bola tu suma hipokrit...contoh yg macam ko kata tu la...budget tau suma pasal bola, tapi tgk bola semata2 nak tgk player ensem je...bingai...

    ReplyDelete
  21. aku pon tak fanatik bola. apa yg bes pasal bola ni, tgk bola ramai2 ngan member kat mapley. seronok tgk diorang saling mengecik2 kan pasukan lawan, :D

    ReplyDelete
  22. hahahahaha.....gelak besar aku....gila confident dia jwb soalan ko....nway tu pngajaran utk dia..klu xtau ckp je xtau...kan da termalu sndiri....aku rasa mesti dia remove ko dr friend list fb pasni.....malu punya psl....hahahhahahaha.....

    ReplyDelete
  23. @diah agugu
    hahaha, thanks...
    tp aku tau tak semua pompuan camtu, kan??
    tak salah kalo tak suka, tp yg tak best bile tak layan tp ckap besar..hahah

    @khalidahmacambaguss~O_o
    bab suke tgk player hensem tu, agak pelik sbnrnye..
    dh laa mostly nampak kecik je player tu..
    kejap2 je nmpak muka..
    tu pon suka tgk ke??hahaha

    @LUT
    yup, itu aku tak sangkal...
    lepak dgn member kat mapley mmg best...kutuk megutuk, tp last2 kawan balik..hahah

    @penconteng jalanan
    pergh, sampai remove fren, mmg benci dia kat aku, kan??
    hrap2 tak laa...

    ReplyDelete

"It's not what you've got, it's what you do with it." - cEro, 2026

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Namaku cEro.... Kacak, tinggi, putih gebu, badan tegap, macho.. Kalau korang nampak orang yang memenuhi kriteria di atas, dia BUKAN AKU..
PENERBITAN:


Protected by Copyscape Online Plagiarism Check
Creative Commons License