Dear cErolian,

......

TERIMA KASIH!

Terima kasih kerana terus menyokong!

=======================

Jun 11, 2009

Jawapan tEka-tEki 001

this is my fifteenth post...

AMARAN!!!
sape tak bace lagi tEka-tEki 001, jangan mengada nak bace entry nih trus...
aku comfirm, korang takkan paham ape2...
jadi, kalo tak bace lagi, gi laa bace...
klik
sini tau... bukan sini....

sebenarnye aku nak tunggu sampai post ke 19, baru arr nak bg jawapan, n post ke 20 aku bg tEka-tEki lain plak...
tp, kawan aku sorg nih tak sabar2 plak...
takpe laa, aku redha n pasrah!!!

--------------------

Bagi tEka-tEki #1


teka teki 001
Jawapan:
Kunci moto kesayangan anda di kotak C!!

Alasan:

Dua dari meraka berbohong
Hanya satu berkata benar...
Oleh kerana Man dan Aini mengeluarkan kenyataan yang bercanggah,
maka sudah tentu salah seorang dari mereka benar, dan seorang lagi salah...

Maka, kenyataan Borhan adalah SALAH..
" Dah tentu takde kat C"
dah tentu SALAH, maka kunci berada di kotak C...

Persoalannya, siapa berkata BENAR??
Aini berkata,
"Bukan B. Lagipon Man berbohong!!"
terkandung dua kenyataan,
"Bukan B" dan
"Lagipon Man berbohong!!"

Andaikan
"Bukan B" adalah BENAR berdasarkan jawapan, dan
"Lagipon Man berbohong!!" adalah SALAH,

Maka,
'BENAR' dan 'SALAH'
positive and negative
(+) x (-) = (-)


Tuntas,
Kenyataan Aini adalah SALAH tanpa mengira berapa kenyataan dia beri...
Man berkata BENAR!!

Nampak susah, tapi sebenarnya hanya perlukan sedikit penaakulan mantik dan pengetahuan asas matematik sudah dapat selesai...

--------------------

untuk tEka-tEki #2

Soalan pola perubahan nombor selalunya senang, tapi ada sikit perangkap diberi...

Orang yang selalu selesaikan soalan pola nombor hanya menganggap terdapat satu pola sahaja,
tp soalan ini terdapat dua (2) pola yang berbeza,

1, 3, 4, 6, 9, 9, 16, 12, 25, 15, _, _,...
sebenarnya,
1, 4, 9, 16, 25, _,
berselang dengan
3, 6, 9, 12, 15, _,
dengan rumus
n(n) dan 3n


Maka,
hasil tambah
6(6) + 3(6) = 36 + 18 = 54

---------------------

Musti ramai lepas baca jawapan nih akan berkata,
"Ooooh!!! Camtu aku pon tahu..."
Tapi faktanya,
kalau dah tahu kenapa perlukan lampu untuk bersuluh??

Kalo ada yg marah, just remember this...
Rule of thumb in tEka-tEki is

'There are NO rules'


wait for my next tEka-tEki entry in 20th..




Jun 9, 2009

Lagu si Jiwa Pecah

this is my fourteenth post...




Juliette - Bukannya Aku Takut

ku tak peduli
bila ku benar-benar cinta mati
ku tak peduli

ku memang begini
bila ku benar-benar cinta mati
ku tak peduli
apa saja yang ku inginkan kamu rela

bukannya aku takut akan kehilangan dirimu
tapi aku takut kehilangan cintamu
mungkin saja saat itu
kau mempermainkan aku
seakan kau bisa membalas cintaku

kau takkan mengerti
yang selama ini aku rasakan, pasti
kau tak peduli
bila saja yang ku inginkan kamu rela

----------------------

bukan dirimu yang aku pinta,
sbb aku tahu, aku mmg tak layak untuk mu..
tapi, aku tak mahu kau kehilangan CINTA..
kerana sesungguhnya,
CINTA BUKAN BERERTI MEMILIKI..

Namun kini aku tahu,
bukan setakat cinta sudah tiada,
tapi benci datang mencengkam...
apa salah aku agaknya??

====================






Jun 3, 2009

Balasan sbb aku JAHAT!!!

this is my thirteenth post...
calar balar!!!

pada 22 April yg lepas, aku alami satu kemalangan motosikal yg pd aku takde arr serius sgt...
jatuh moto, abes moto aku calar...
sian dia, calar sana sini...

hm, mmg ar mende tu dah lebih sebulan...
tapi, masa jatuh tuh, tulang rusuk aku n pergelangan tangan kanan aku sakit...
tang rusuk tu, gi klinik kate takde pape, just lebam...
tp sampai skang nih aku sakit lagi...
tmbah2 plak bile aku tarik nafas dalam2,
n waktu melentingkan badan ke blakang...

hm, takpe laa...
mungkin badan aku lambat nak sembuh kot...
low level body healling system...

tp, bab tangan kana aku yg sedih sket...
dr dulu, aku menulis pon susah...
dh laa waktu jatuh tu tgh exam...
abes buruk tulisan aku...

then, baru2 nih aku cuba nak melukis balik...
yg Allah, ampunkanlah dosa hamba-Mu yg hina ini...
aku tak mampu nak melukis mcam dulu...
lukisan aku tahap buruk!!!
bukan TAK LAWA tau, tp BURUK!!!
tangan aku dah taknak dgr kata aku dah...
lukisan buruk!!! (bukan aku punya tau)
melukis is one of my passion...
aku melepaskan perasaan melalui lukisan...
kalo skang aku dh tak dapat melukis mcam dulu...
hilang laa LAGI satu nikmat dalam hidup aku...

Mungkin itu balasan pd aku sbb aku jahat...
takpe, aku redha!!!




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Namaku cEro.... Kacak, tinggi, putih gebu, badan tegap, macho.. Kalau korang nampak orang yang memenuhi kriteria di atas, dia BUKAN AKU..
PENERBITAN: