Dear cErolian,

......

TERIMA KASIH!

Terima kasih kerana terus menyokong!

=======================

May 2, 2009

N+A+M+A = upside-down WORLD

this is my second post.


my name is EARL

Gini laa...
Sbgai permulaan aku nak sentuh sket psal satu isu...
Satu perkataan, start dgn huruf 'N'...
Ada 4 huruf, 3 characters..Selain N, ade A dan M...
Cuba teka!!!

Semuanya mende ade NAMA...
mcam aku, aku namakan henset aku sendiri...
moto aku pon ade nama gak...
even pendrive aku yg berlambak tu pon aku namakan...
haha!!!
the thing is, ada ape dgn nama???

Stgh org kata nama nih tunjukkan personaliti...
YES!!! Nama aku bermaksud 'kekasihku'...
Tp adakah aku nih kekasih org???
Atau pon jiwang karat mcam paku besi di tgh hujan???

zaman skang sume nak nama anak2 canggih manggih mcam buah manggis...
sampai kadang2 tu aku dgr pon rase mcam "mcam nama dibuat2 je"...

cEro berkata,
Ada org menggunakan alasan nama untuk menolak sesuatu... Mane taknye, adeorg tak
dapat terima sedekah tp dpat terima hadiah hanya kerana nama... Ada orgsanggup
putus kawan putus kasih hanya kerana nama jugak... mlah ade org sanggupbunuh org
laen sbb nak dpatkan title depan nama...

uNo pula berkata,
Nama adalah satu-satunya yg hanya kita ada yg membuatkan kita berbeza dgnorg
lain... Kembar yg dilahirkan seiras dpat dibezakan dgn nama... Tanpa nama,mak
bapak kembar tu pon susah nak bezakan diorg masa bayi...

Hanya kerana nama,sesetengah manusia pandang org lain dengan sebelah mata...
Ye laa, kita pham, kdg2 keturunan diorng yg bg nama tu...
tp, adakah itu satu sebab yg kuat smpai diorg boleh pandang org lain HINA???
sampai belom knal lg dh nak COP mcam2
hanya kerana diorg rase diorg lebih SUPERIOR!!!

sini aku ingatkan...
Nabi Muhammad S.A.W pilih isteri buakan tgk ke nama..
Nabi S.A.W tak pilih menantu dgn hanya pndang pd nama...
Jd, keturunan nabi tu knapa plak nak label2 org lain tak mulia plak???
manusia sama taraf je ketika dilahirkan...

Owh ye, satu agi...
tgk kerabat diraja Britain, keturunan Queen Elizabeth...
sbb diorg MEMILIH sgt nama anak menantu,dok kawin dgn spupu dua pupu tiga pupu je...
last2 berlapis2 keturunan bwak penyakit Genetik...

korg bukan bodoh, korg pandai...
jd jgn arr pikir bukan2 yekk...

p/s : sorry kalo sesetgh pembaca tak paham... aku pn kadang2 bengong gak!!! mcam EARL dlm cite My Name is Earl tuh...

CHIAOOOO!!!!!




1 comment:

  1. hahaha.. kalolah ko kenal aKu.. semua benda aKu namakan.. sampai siblings aKu naik bengkek.. but hey, dats da cuteness of me being the youngest.. hahaha!

    p/s :: pensel case aKu name die OSMAN.. hahaha..

    -aKu-

    ReplyDelete

"It's not what you've got, it's what you do with it." - cEro, 2026

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Namaku cEro.... Kacak, tinggi, putih gebu, badan tegap, macho.. Kalau korang nampak orang yang memenuhi kriteria di atas, dia BUKAN AKU..
PENERBITAN: